17/366 : DIARY OF THE DAY -17 JAN 2016




Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , dah tujuh belah hari kita berada dalam tahun 2016 . Cepatnya masa berlalu kan . Apa apa pun , bersyukur kepada Dia Yang Maha Esa kerana memberikan kita ruang dan peluang untuk menikmati kehidupan ini .  Jadi untuk hari ini , aku nak share di dalam diary of the day ialah :


  • Jogging menggila tadi
Alhamdulilah , tadi berjaya juga jogging atau lebih sedap bunyi nya ialah berlari . Dulu aku tak pernah berlari dekat taman merdeka , johor bahru itu . Yela , kita dok tengok orang berlari kemain dasyat , tapi kita langsung tak larat kan  dan jalan je lah . Alhamdulilah , tadi ALLAH berikan daya tenaga dan kekuatan untuk memberanikan diri berlari . Bukan je berlari , tapi siap buat high intesity workout sedikit . Woi , pada uolls yang tak pernah bersukan . Pergi la rasai sendiri . Best tau bila kita lakukan perkara yang kita tak pernah buat. Ala , cuma je la dalam 20 minit je sehari . Yang hang nak bantai sampai 2 jam pehal ? Buang masa je lebih .Hahaha .

  • Belajar untuk lebih senyum
Alhamdulilah , dulu kan orang tak suka nak tegur aku sebab aku ni pelokek . Pelokek senyuman . Ye , aku punya muka stok minah minah sombong bajet bagus je weyh. Teringat dulu housemate aku siap cakap lagi memula dia kenal aku , dia takut nak tegur aku sebab muka aku garang sangat . Hahaha .Tapi , lepas aku sedar yang weyh , senyum je lah .ALLAH dah bagi senyuman yang comel pada semua orang kan ,apa pasal tak nak senyum ? Kan . Makanya , bila aku mula mengaplikasikan senyuman ini kepada semua orang , ini secara tidak langsung ramai orang dah mula nak berbual dengan aku , selesa nak tegur aku . Secara tak langsung itu kan perubahan positif yang bagus dalam diri kita . Kadang , kalau orang tegur muka kau tak reti nak senyum ke , kau terima la hakikat tu dan kau ubah lah jadi lebih ke arah positif . Kan seronok kalau orang sudi nak berkawan dengan kita . Ye dak ? Hahaha .


Makanya , itu sahaja la apa yang aku dapat kongsi kan untuk uolls . Jumpa lagi ! :)


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. hahaha betul tu betul 20 minit je. jadi lah tu. hehee.

    jie pun pernah org tegur katanya jie ni tak reti senyum adoii. hahaha mmg kena muhasabah diri balik.. lepas ni senyum jee memanjang ekeke

    BalasPadam
  2. 20 minit lagi bagus dari Dylla yang duk gegolek je kat rumah wuaaa okay kena senam jugak lepas ni!

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.