2/366 DAYS - 2 JAN 2016



diari akuainkausiapa 2 jan 2016


Assalamualaikum . Alhamdulilah , hari ini sudah hari kedua kita berada dalam tahun 2016 . Hari ini aku bangun je terus rasa macam nak demam . Oh ,tak payah nak rasa rasa sangat sebab memang demam pun . Mungkin sebab aku terlampau overdose tidur lewat semalam . HAHAHA. Semuanya sebab aku terfokus dan ter rajin edit blog . Pukul 3 pagi lebih baru tidur .  Itu pun tak habis edit lagi . Biasa la , benda benda macam gini makan masa sedikit sebab semua ini diluar bidang kuasa serta kepakaran aku . But , at least , I try ! Short to the story of the day , acah acah macam #ootd pula kan . HAHAHA. 

Ini apa yang aku lakukan hari ini :

  • Join seberapa banyak giveaway / contest / segmen
Walaupun aku demam sekali dengan batuk batuk serta selsema , aku gagahkan diri juga . Kononnya dah bertekad hendak menaikkan lagi follower di blog ini . Cehwah ! Azam dia kemain bersemangat kau . hahaha. Sebabnya hari ini kan hari minggu , hari rilek rilek kan diri jadi apalagi , buka la laptop , dan join seberapa banyak giveaway , contest dan segmen yang blogger blogger lain buat. Maaf ya , aku spam banyak entri berkaitan ini semua . hahaha.

  • Pergi kedai RM 2 & pasar
Kebetulan stok buah buahan dekat rumah aku dah habis , makanya lepas pergi kenduri kahwin terus la bergerak ke pasar dulu . Dengan pakai baju kurung , sebab sifat aku yang jenis slumber je , ala just nice kan . hahaha . Oh , yang sebenarnya alhamdulilah , kami sekeluarga dah mengamalkan sentiasa makan buah buahan dan sayur sayuran . Lagipun , memang bagus dan elok kan untuk kesihatan . Jujurnya , aku sebenarnya sangat obses pada warna buah buahan lagi lagi buah yang berasaskan berry seperti strawberi , blueberry , rapsberry . Sedap woi . 

Oh lepas aku pergi ke pasar , aku terus singgah ke kedai RM 2 . Mesti dekat tempat korang pun ada juga kan . Ala ,yang kedai barang yang dia jual RM 2 . Fuh , kalau pergi singgah kedai ini waktu waktu peak hour macam hari cuti , memang beratur panjang . Aku tak nafikan memang kedai RM2 ini sangat bijak meletakkan lokasi kedai mereka yang mana target pelanggannya sangat tepat . Jujurnya , ikut hati nak je pergi bolot jajan banyak banyak . Tapi , aku dah bertekad (satu lagi azam aku tahun 2016 , nak kurang kan makan makanan yang kurang berkhasiat . Makan sekali sekala tak apa , tapi jangan jadikan ianya satu tabiat (habit) . Amboi ,gaya sembang macam pakar nutrisi pemakanan kau jah ! .hahaha.

  • Tetap gagah walau demam
Haa , last ini berkaitan la dengan qoute yang aku letak itu . "Ajar diri sendiri untuk kuat ,bangun sendiri bila jatuh "  . Ia , sebenarnya ,walaupun aku demam , aku tak nak jadi lembik walaupun hakikatnya kita kan hamba ALLAH yang kerdil . yang lemah lagi tidak berdaya . Namun , alhamdulilah , aku minta dengan ALLAH , untuk berikan aku sedikit daya tenaga .Ternyata memang benar la , Dia Maha Mendengar . Dia Maha Mengetahui Segalanya . 

Itu sahaja la nampak nya diary of the day untuk hari kedua tahun 2016 ini . Insyallah ,doakan semoga kita semua terus kosisten menjadi hambaNya yang taat kepada ALLAH . Amin .

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Hi Ain :) Saya tag awak.
    http://franntsh.blogspot.my/2016/01/australias-souvenirs-giveaway-by.html

    BalasPadam
  2. Moga cepat sembuh, Ain. Jangan lupa rehat.

    BalasPadam
  3. aida sgt suka gi kedai 2 hinggit.
    jamu mata.
    then, biasa nya yg berkenan, anak-anak la.
    ada aje yg diorang terberkenan!

    BalasPadam
  4. start baca diary ZFA.. hehe

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.