3/366 DAYS - 3 JAN 2016



Assalamualaikum dan selamat hari ketiga dalam tahun baru 2016 . Alhamdulilah , diberi peluang oleh ALLAH untuk menulis serba sedikit aktivi harian pada hari ini . Untuk pengetahuan , hari ini aku masih lagi demam , selsema , bersin memang kedengaran la satuh rumah . Hahaha . Perangai aku ini jenis , tak suka manjakan diri bila tengah sakit . Sebabnya kalau kita lembik kan sangat ,haaa lagi la semakin tidak bersemangat . Jadi nya , untuk hari ini :

  • Kemas bilik solat 
Aku dah beberapa hari dok perhati macam tak kena je , macam semak je , macam tak cantik je , macam tak sedap mata memandang melihat susun atur perabot dekat bilik solat rumah aku ini  . Walaupun , aku tak berapa sihat , aku rasa kalau kemas ini sekurangnya dapat berpeluh dan aktifkan badan aku . Mula mula , aku rancang dulu mana nak letak , mana nak ubah suai perabot supaya senang nanti bila dah mula aktiviti angkat , tolak  , tarik perabot .


Yang paling bestnya , aku buat semuanya sendiri . Haa , kuasa tenaga yang ALLAH yang beri kepada hambanya kan . Alhamdulilah , settle dalam lebih kurang 3 jam gitu . Siap vacuum , sapu semua . Selesai dah . Insyallah , nanti aku ubah suai pula dapur dan mini office dekat rumah ini . Jaga jaga . Sebenarnya , aku ni bukannya cerewet ,cuma aku cepat rimas dengan benda bersepah . Aku bukannya jenis perfectionist ,tapi kan seronok melihat rumah bersih , cantik ,dan tersusun kemas .

  • Makan bubur & hot chocolate
Untuk menu makan malam , aku beli je dekat luar sebab tak larat kes kemas tadi . hahaha . Jadi , aku beli je bubur nasi RM 5 . Dekat JB ini ada bubur yang popular nama dia Bubur Sentosa . Tapi aku beli dekat cawangan dia di Bandar Baru UDA ,dekat Chamek Kopitiam . Rasanya sama sahaja . Sebab bubur ini memang ikut selera tekak aku . Lepastu , abang aku pula dia nak hot chocolate . Aku pun bagi cadangan dekat dia . suruh beli di Cool Blog , sebab dekat kawasan rumah aku memang ada cawangan Cool Blog . Makanya pergi la beli .


Alhamdulilah , kenyang perut untuk malam ini . Insyallah , semoga ALLAH sembuhkan kesihatan aku dan abang aku juga .Sebab dia pun turut demam terjangkit sekali . hahaha.


Okay , bye ! Jumpa esok diary of the day !

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. kekadang tu, mengemas ni pun satu terapi tau.
    bila da kemas, legaaaa....

    BalasPadam
  2. kalau. boring n stress ke suka sental bilik air, kemas umah, siram pokok bunga, masak, baker..hohoi

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.