25/366 : DIARY OF THE DAY -25 JAN 2016




Hai dan assalamualaikum kepada semua . Hari ini seharian penuh dengan aktiviti pagi pagi lagi dah kena ke JPJ untuk urusan kereta . Alhamdulilah , ALLAH permudahkan urusan aku pada hari ini . Hari ini aku nak share tentang fokus . Aku akui aku ini sejenis manusia yang susah nak fokus jugak . Hahaha . Tapi , Alhamdulilah , untuk beberapa perkara macam tulis diary of the day ini , aku dah menjadi semakin fokus . Bukan setakat fokus tetapi kosisten dan masuk entri hari ini , aku belum ada yang miss lagi . Lagipun aku nak jadikan ianya sebagai satu tabiat , makanya untuk kita ubah sesuatu perkara baru yang kita tak pernah buat , kita mesti membiasakannya supaya menjadi satu habit (tabiat) . Jadi sedikit sebanyak yang aku nak kongsi ialah :


  • Workout Dekat Gym Memang Memalukan !
Ya ! Memang betul ianya memalukan untuk mereka yang gemuk . Hahaha . Aku kan tengah dalam proses kurus mengurus kan . Gym yang aku subscribe ini majoritinya foreigner dan chinese . Makanya , kau boleh lah nampak kau seketul je manusia yang besar berlemak berbanding yang lain . Hahaha . Bukan itu sahaja  , kalau ada kelas waktu petang atau malam , aku rasa aku je seketul yang besar . Hahaha . Tapi , kalau fikir kan malu itu , tak kemana impian aku tu . Sebab itu kena fokus . Bila kita fokus dengan apa yang kita nak capai , kita langsung tak peduli apa orang nak pandang kepada kita . Tadi , aku datang gym petang , selalunya aku pagi sebab pagi tak berapa nak ramai . Bayangkan aku dok buat jumping jack , burpees apekebenda semua . Memang malu dah ada pula ramai yang dekat station aku workout itu . Tapi , aku nak capai apa yang aku impikan . Jadinya , aku langsung tak peduli orang sekeliling aku . Hahaha . Bukan malu je , tapi kelakar pun ada . Yela , orang gemuk kan bersenam bergegar lelemak .Hahaha .  But , again i would say , "WHO CARES?" . Ahaks !


  • Followers Blog Berkurang
Yang ini macam sedih sedikit . Followers ain makin berkurang . Tapi memang sebelum ini ada blogger yang cakap benda yang sama juga . Walaupun begitu , ianya tetap tidak mematahkan semangat aku untuk terus kosisten berblogging . Dont worry , as long as kita tahu apa yang kita lakukan , apa yang kita nak capai , it will run smoothly . Insyallah . Tapi , minta maaf ye sebab ain tak sempat nak blogwalking hari ini . Huaa . Insyallah , ada masa lapang esok ain blogwalking ye . 



Dapat notis dari SAJ esok tak ada air , lusa pula tak ada elektrik . Tak apa , sekali sekala nak merasa catuan . Bukan selalu pun kan . Hehehe .
Okay ! Bye ! Assalamualaikum .

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. salam perkenalan farahain... eija pun susah jugak nk fokus hihi
    kne cari jln utk dpt fokus dan apa2 kerja kita buat dgn ada nya fokus akan nmpk kualiti.. jmput singgah blog eija yer

    #followers 1439

    BalasPadam
  2. Followers berkurang sbb Google sndiri kan? Takpe, teruskan update Ain! Saya selalu baca hehe

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.