30/366 : DIARY OF THE DAY -30 JAN 2016






Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , bersyukur sangat sebab hari ini genap 30 hari ain kosisten dalam mengupdate entri diary of the day ini . Pergh , dia punya perasaan gembira , speechless uolls . Hahaha . Yelah , ini first time kot aku berani mati kosisten macam gini . Dulu suam suam kuku je , sembang lebih . Hahaha . Okay lah , hari ini pun aku nak minta maaf sebab tak sempat langsung blogwalking dekat blog blog uolls . Dari pagi lagi aku dah super duper schedule pack .  Makanya , kalau ini short entry aku , maafkan ye ! Sebab aku pun terasa penat sangat . Hahaha . Tapi , demi mahu meningkatkan tahap kosisten itu , makanya harus update juga . Jadi hari ini aku nak cerita pasal :



  • Bersenam dekat tempat public
Kadang aku rasa macam malu lah gile dok buat sit up  , burpeess , jumping jacks semua itu lah ditempat public . Tapi , bila difikirkan balik , sebenarnya , bila kita yakin yang kita boleh lakukaknnya , kita langsung tidak menghindarkan diri kita dari kata kata orang disekeliling . Yela , orang bambam buat jumping jack ? Kau rasa ? Mau tak bergegar lelemak ? But , who cares ? Kalau asyik fikir kata kata disekeliling itu makanya , kita jadi macam tak yakin terus pada diri tau . Jadi , untuk korang yang malu malu nak bersenam berworkout , ingat tau , aku yang bambam pun tak malu , inikan korang yang selim melim . Hahaha .


  • Aku sebenarnya suka bercakap !
Kalau orang yang dah lama kenal dengan aku , makanya diorang mesti tak rasa awkward bila jumpa dengan aku . Tapi , lepas arwah ibu meninggal tahun 2013 , bukan mudah untuk kaki aku ini keluar dari rumah dan berjumpa dengan orang . Aku jadi semakin pasif . Kadang aku diam buat hal aku sendiri je tanpa aku berborak dengan orang . Sebab aku macam berada dalam keadaan kemurungan melampau . Sampai lah satu saat , aku mula sedar yang diri aku dah hilang , aku jadi macam "Ain , thats enough of hurting yourself!" . Allah kan bagi kita nikmat hidup ini  , kenapa kena meratapi rasa sedih itu sampai bila bila ? Lama juga aku macam hilang arah . Hahahaha . Tapi , alhamdulilah , Allah pujuk hati aku ini , hilangkan rasa sedih ini . Malah aku bersyukur sangat , yang sekarang aku macam dah petah bercakap bersembang semula .Cuma ianya makan masa jugak lah . Wahahaha . Kau ingat senang mulut dah lama bisu nak suruh bercakap macam joyah jemah ? Hahaha .


Okay , itu je lah kot yang mampu aku update ! Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

0 Ulasan