62/366 : DIARY OF THE DAY - 2 MAC 2016

 


Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hari ini sudah masuk hari ke 62 diary of the day dipublish di blog akuainkausiapa ini . Setiap hari aku akan ulang skrip yang sama sebab aku sangat sangat berterima kasih kepada yang sudi membaca apa yang aku tulis . Sumpah , aku bukan seorang penulis yang boleh ada feel , yang boleh buat orang sampai merasai apa yang aku rasa . I take this blog as my routine to share with people some of my happiness story i guess . Hahaha . Jadi , untuk hari ini , aku nak share pasal :


  • Jauh tapi dekat !
Kadang kita rasa macam , ala bila dah jauh semuanya akan berubah . Jujurnya , memang lah ada yang berubahnya . Tipu lah kalau aku kata semua perkara akan sama . Well , manusia kan setiap saat berubah . Tinggal lagi kita ini nak berubah jadi lebih kearah kebaikan ataupun tidak . Bila kita jauh dengan orang yang pernah rapat dengan kita dulu , itu lah bestnya ada teknologi ini . Whatsapp je , terus dapat get in touch semula . Ternyata whatsapp banyak buat aku dapat mesej dengan kawan kawan walaupun kita jauh . Sampailah tadi aku buat suprise walaupun dah tak jadi suprise . Okay tak boleh cerita lelebih . Hahaha . Its a little bit personal . Bahaya kalau go into deeper sangat . Hahaha . Next topic please ! :)


  • Terasa nak edit blog semula !
Yes , ini perasaan aku sekarang . Aku nak edit semula blog aku jadi lebih simple sesimple yang mungkin . Sebabnya aku nak tarik lebih ramai pembaca , maklumlah majority kita sekarang dah online pakai smartphone je . Kalau blog tak mobile friendly user , macam mana nak orang view blog kita kan . Sometime . kena take this seriuoslly , sebab bila kita tahu apa tabiat yang ada sekarang or a current trend happen just now akan lebih memudahkan kita untuk naikkan lagi page view .Pergh , falsafah sangat bahasa kau ain ! Hahaha . So , insyallah , mungkin minggu ini aku ubah lah kot jadi lagi ringan , lagi simple dan yang penting mobile friendly user . 


cukuplah untuk hari ini . Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Sayalah salah sorang yang suka baca diari awak. Rajin awak update blog hari-hari.

    Betul part yang nak blog mobile friendly user. Saya pun baru menukar template agar lebih simple dan kemas :)

    BalasPadam
  2. Ad any tips tak cemana nak buat blog kita jadi mobile friendly user? Alang-alang tu, jemput lah ke blog kita hee bagi komen sikit keee

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.