83/366 : DIARY OF THE DAY - 23 MAC 2016


Assalamualaikum dan hai kepada semua . Make it short today ! This is all about diary of the day . Makanya , hari ini punya cerita ialah :


  • Rasa awkward order Mcdonald !
Lepas aku bercardio exercise tadi , since dah lama gila aku tak makan mcd . Aku rasa last aku makan hujung tahun lepas . Hahaha . Lama kan . So , tadi aku pergilah mcd . Sesekali makan. Dekat kaunter tu aku rasa macam "eh nak order apa seyh?" . Aku jadi macam blur kejap . Sebab dah lama tak order kan . Hahaha . So , tadi aku orderlah mchicken deluxe konon tak nak air , sebab aku nak aiskrim chocolate sundae tu . Lepastu budak cashier cakap "kalau akak ambil sekali dengan air lagi murah sebab sekarang tengah dinner time" . I sound like , eh aku nak minum air masak je dekat rumah . Malas nak tambah sugar dalam badan . Hahaha . Last last , aku ambil juga air . Punyalah lama nak habiskan sebab aku memang dah jarang minum air manis . Tekak aku dah sebati dengan air masak . Cukuplah hari ini je aku makan mcd . Rasanya macam dah tak nak makan lagi . Hahha .


  • Workout setiap hari !
Sebenarnya aku mana workout hari hari . Lagipun , aku memang tengah dalam proses menguruskan badan . Mestilah kena komited dan kosisten . Aku macam pelik bila orang tanya , "tak sakit ke badan?" . Mestilah sakit kak oi ! Tapi , kalau workout dengan betul , dan rest betul betul , insyallah rasa sakit itu esoknya dah okay . Itu sebabnya kena fokus . I admit cardio exercise is killer ! Pancit siot kalau aku buat . Tapi , that the way to burn your fat ! Aku cuma rest pada hari khamis . Bukan itu sahaja , cardio exercise only takes about 20-30 minit je ! Fokus pada waktu tuh! Bukan itu sahaja , makan kena juga pantang . That why aku cakap aku awkward gila order mcd tadi sebab aku dah stop makan fast food untuk sementara ni . Its a new process for me , it takes a lot of time for us to change , but if we dont do an action , we dont get the better result ! Haa , ingat tuh!


Cukup lah as simple as that untuk hari ini . Assalamualaikum ;)

Catat Ulasan

0 Ulasan