87/366 : DIARY OF THE DAY - 27 MAC 2016



Assalamualaikum dan selamat hari ahad kepada semua . Hahaha . Hari ini dah 27 mac . Cepatnya masa berlalu . Sedar sedar dah nak masuk bulan april kan . Jadi untuk hari ini , walaupun hari ahad tapi rasanya pack woi . Termengah mengah rasa . Hahaha . Hari ini apa yang aku lakukan ialah :


  • Basuh , jemur , lipat baju yang berlonggok
Memandangkan aku sorang je manusia perempuan dalam rumah ni , yelah ibu aku kan dah meninggal . Adik beradik semua lelaki . Makanya memang menjadi tugas wajib aku lah untuk buat semua tuh . Penat woi sekali basuh memang jalan 3 ke 4 round lah jugak . Hahha . Aku ni jenis basuh baju 3 atau 4 hari sekali . Sebab kalau jenis nak membasuh selalu ,pengsan woi . Patutlah sekarang ramai orang ada orang gaji kan . Aku jenis sekali dah basu terus jemur dan terus lipat . Malas nak buat dua tiga kali kerja . Yang paling penting , mesti ada lagu . Makanya buka lah radio . Sebab kalau aku dengar lagu lagi cepat aku siapkan semua tugasan tuh . Hahaha . Kalau tak ada lagu , hampeh memang slow gila aku siapkan . So , korang yang jenis suka mendengar lagu aku sarankan , bukak radio so jadi lagi cepat lah kerja yang perlu diselesaikan itu .


  • Kawan aku suruh aku layan korea!
OMG ! Yang ini sumpah kelakar . Aku ni jenis boyish mana lah layan korea . Ini siap bagi lagu lagi dekat whatsapp suruh dengar , bagi suggestion cerita korea lagi suruh tengok . Hahaha . Teringat masa aku duduk rumah sewa mas belajar dulu , budak rumah aku siap bubuh dalam hard disk aku cerita runningman dari episod mula sampai paling latest , satu pun aku tak  tengok . Hahaha . Entahla , i'm not into korean die hard fan . Hahaha . Maaf bukan mengutuk ataupun mengecam ! Tapi , jiwa memang tak boleh masuk kot . Tapi , disebabkan kawan aku paksa aku tengok Oh my venus sebab itu boleh bagi aku semangat bagi misiku kurus ini , aku nak tengok jugak ! Nanti aku dah habis tengok aku bagi tahu ye . Hahaha .


Okay , cukuplah untuk hari ini . I'm too tired ! Assalamualaikum:) 


Catat Ulasan

0 Ulasan