117/366 : Smule Ialah Untuk Mereka Yang Suka Karoks !


Assalamualaikum dan hai uolls ! OMG ! Seperti biasa hari ini aku macam tak ada idea langsung nak menulis . Well , aku memang mengaku yang aku ini bukannya ada jiwa menulis . Nan hado ! Tapi azam tahun 2016 aku ialah untuk menulis Diary of the day ini kosisten setiap hari . Walaupun bosan tak best langsung , blog ini aku punya . Hahaha . Cehwah , aku tahu ramai je yang baca senyap senyap blog aku ini kan . Tapi tak nak ngaku . Ceh , jangan nak menipu ! . Hahaha . *Okay aku tergedik sekejap .

Jadi , untuk diary of the day pada hari ini , aku nak kongsikan dengan korang apa sebenarnya yang aku suka . Aku sebenarnya seorang manusia yang obses kepada muzik . Lebih tepat lagi aku suka menyanyi . Tapi tak ada lah sampai ke tahap nak jadi penyanyi . Hahaha . Aku jenis kalau nak buat sesuatu aku suka ada muzik . Percayalah , bila ada lagu , confirm kerja aku jadi cepat berbanding tak ada lagu .

Even aku tengah menaip blog ini pun kena dengar lagu . Haa , nampak tak dah panjang berjela dah aku membebel kes dengar lagu lah ini . Hahaha . Boleh dikatakan aku ini jenis perempuan yang suka karoke lah . Pergh , jangan berani ajak aku . Komfom tak bosan . Hahaha . Tapi , minat aku ini terhenti lepas arwah ibu aku meninggal . Aku terus macam stop dengar lagu dan lama juga lah aku tak pergi karoke . Hahaha . Sebenarnya , kalau dah itu minat kau . Layan kan jelah . Jangan halang apa minat kau itu . Tapi kalau yang tak baik itu , memanglah kena halang . Hahaha .

Dan sekarang aku suka gila dengar cover dari apps Smule itu . Jujurnya , aku yang suka lagu dan suka menyanyi ini pun tak ada akaun Smule . Sumpah , Betul ! . Aku tengok cover cover yang best pun dari youtube . Paling aku suka ialah Khai Bahar !

Boleh dikatakan semua cover dia aku suka . Tak nampak gedik kan statement aku . Abang aku perasan yang lately ini aku selalu layan cover song dari smule itu lah . Dia ada akaun smule itu . Oh , lupa yang satu keluarga aku memang suka menyanyi . Hahaha . Kalau pergi karoke memang tak bosan lah . Jenis gila pegang mikrofon . Tapi sekarang aku memilih sedikit , karoke jamban aku tak kesah pun janji sound system itu kena best . Especially mikrofon . Kalau tak best memang tak pergi lagi lah karoke dekat situ .

Oh , berbalik dengan akau smule itu , abang aku siap cakap dekat aku "Ain , kau guna jela akaun smule aku tuh !" . Hahaha . Masalahnya aku memang tak nak pun guna . Its just that mana yang sedap itu aku akan dengar banyak kali . Jadi , untuk mereka yang jenis ketagih nak karoks , makanya aplikasi Smule ialah pilihan yang tepat untuk melepaskan gian anda !

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Suka karaoke kat smule. Jimat duit. Hehe

    BalasPadam
  2. Tak pernah try smule sebab tak pandai nyanyi. No tune kalau saya nyanyi. Hihi. Ramai jugak yang nyanyi sedap dalam smule. Tengok ada orang share di FB. Menawan halwa telinga saya :)

    BalasPadam
  3. sy pun suka dgr khai bahar nyanyi..merdu suara dia...

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.