92/366 : DIARY OF THE DAY - 1 APRIL 2016



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Sumpah weyh aku tak sedar hari ini april fool . Hahaha . Nasib tak ada yang mengenakan aku ! Sebab dari pagi sampai malam aku busy . Okay , to clarify this day , ini apa yang aku buat :


  • Teman kawan menikah !
Ini salah satu faktor aku sibuk hari ini . Well , memandangkan johor bahru kan sekarang dah cuti jumaat dan sabtu , so memang dah tak pelik lah orang menikah dan buat kenduri hari jumaat . Cerita dia seawal pukul 5:30 pagi dah bersiap bangun . Disebabkan tak ada nak teman kawan aku , makanya aku teman kan dia tidur . Atleast , dia tak la kelam kabut . Well , pepagi buta aku tolong vacuum bilik dia sebab inai yang dipakai kan peel off . So , agak bersepah dekat bilik tu . So , sementara kawan aku mandi well nak menikah kottt , aku vacuum lah dulu . Bagus jugak menikah pagi pagi . Sekejap je aku rasa akak tu make up kan dia , siap siap memang on time sharp menikah terus . Hahaha . Alhamdulilah , cuma tak cukup tidur kan biasa lah . Habis je majlis tadi sampai rumah tak cakap apa terus tidur . Hahahha . Preparation untuk korang yang akan duduk sebelah dan teman bakal pengantin, korang kena standby mengreplykan whatsapp or tukang tekan loud speaker henset si pengantin tu. Hahha . Bukan itu sahaja , pakaian korang mestila selesa untuk korang bergerak dengan cepat . Sebab nak kena angkat itu ini , betul kan itu ini . Tisu memang kena stand by. Dan jangan fikir nak vogue je , bukan kau yang nak kahwin . Hahha .


  • Pakai inai ada batu batu !
Okay , disamping aku menjadi orang yang berada disebelah kawan aku tuh , aku juga jadi tukang pakaikan batu batu ala lekatkan je dekat lukisan inai si pengantin tuh . Mak oi , cantiknya . Aku ni dahla suka benda blink blink . Hahaha . Ya Allah , boleh pengsan tengok benda yang blik blink . Cantik sangat tengok dekat tangan si pengantin tuh . Lepas je majlis settle , ada batu yang dah tercabut , aku try lah letak dekat tangan aku . Eh ,melekat pulak . Well , iolls pun melukis henna uolls. Vogue sikit sikit tak apa . Hahahha . 


Okay , cukup lah untuk hari ini . Selamat berhujung minggu ! Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

0 Ulasan