124/366 : "Sampai Bila Nak Simpan Baju Yang Tak Muat Tuh ?"

 


Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hari ini dah hari ke seratus dua puluh empat kita berada dalam tahun 2016 . Macam mana dengan azam korang yang kononnya panjang berjela tu ? Dah tercapai ? Ingat , kena sentiasa audit dan tengok semula so that kita semua akan berusaha untuk mencapai impian yang kita inginkan .

Untuk hari ini , aku nak share dengan korang terutama gegirl yang asyik komplain je bila lah nak kurus , tapi tak buat apa apa pun ! . Nah , you are so wrong girl ! Komplain dari awal tahun lepas sampai sekarang pun kalau kita tak take action terhadap apa yang kita impikan , it would not give the good result to you ! . 

Aku nak kongsikan dekat korang cara aku get out of this excuses katanya nak kurus , tapi tak buat apa apa ! Weh , jangan pemalas ! Kata nak kurus . Semangat tak ada . Macam mana nak kosisten laksanakannya .

  • Cari Sebab Terkuat Kenapa Kena Buat Sesuatu Untuk Kurus !
Normally , aku faham bila aku cakap pasal fitness dan bab jaga makan , mesti orang tak tak serius . Sebab apa ? Sebab matlamat kita untuk kurus tu tak jelas !. Sebagai yang paling dekat ialah , HARI RAYA DAH TAK LAMA LAGI DAH NI WOI ! Masih tak sedar diri lagi ? Hahaha . Takkan nak biar orang sekeliling yang dah lama tak jumpa cakap "Gemuknya kau sekarang ehk !" . Kan lagi seronok bila dengar orang cakap "Woi , kurus ehk kau sekarang !" . Bukan itu sahaja , aku juga pernah cerita tentang big why ataupaun matlamat yang kuat kenapa kita kena jaga makan dan exercise untuk kurus . Ini 3 Cara Aku Macam mana Nak Kosisten Kuruskan Berat Badan .

  • Sampai Bila Nak Simpan Baju Yang Tak Muat Tuh ?
Okay , kesedaran dan keinsafan aku mula timbul dan sangat bertekad untuk kurus ialah bila satu ketika aku kemas wardrobe aku dan asingkan baju yang muat dan tak muat . Ya ALLAH , banyak rupa baju yang tak muat . Teringin aku nak pakai semula baju yang tak muat tuh . Nah , disebabkan itu lah aku bersungguh nak turunkan berat badan . Alhamdulilah , ada sesetangah baju aku dah cuba pakai dan kembali semula muat . So , korang tanya diri korang , "Sampai bila nak simpan baju yang tak muat tuh ?" . Boleh baca cerita  Dulu Gemuk Sekarang Kurus !


So , aku dah share kan dah pada korang ini , terpulang pada korang sama ada nak membiarkan lemak itu menjadi parasit dalam badan kita atau kita buang dia jauh jauh dalam hidup kita . The choice is yours ! All the best !


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Doakan kite pon berjaya kuruskan badan, setakat ni baru 3kg loss :)

    BalasPadam
  2. mmg kelaut tau nak kurus ni...kukuikuikui

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.