130/366: "Terasa Nak Buat Vlog Dekat Youtube"




Assalamualaikum dan hello kepada uolls semua . Lately ni aku suka layan youtube . Well disebabkan oleh kepantasan internet dekat rumah kan . Hahaha . Alhamdulilah , syukur ada unifi . Daripada orang lain yang internet very the slow . Aku teringat ada budak perempuan ni di cakap , dia masih lagi guna opera mini . Cerita ini sekitar tahun 2015 . Gila ke , opera mini aku guna masa zaman 2009 kot . Dia masih guna lagi . Nampak tak , kadang di sebalik rezeki yang ALLAH berikan kepada kita ialah untuk kita syukuri .

Berbalik kepada tajuk hari ini , lately ni aku jadi suka tengok youtubers yang buat vlog . Mereka yang buat video harian , challenge , dan paling hot sekarang korean spicy noodle challenge lah . Hahaha . Sebab aku ni jenis suka bercakap . I thought on nak buat vlog juga lah . Hewhewhewh .

Best ke aku bercakap ? Itu yang menjadi persoalan . Hahaha . Insyallah , nanti bila dah bersedia dengan topik , dan peralatan nak rekod . Hhahaha . Tapi , bukan dalam waktu yang terdekatlah . Sebab nak bercakap ni neves dia lain macam . Walaupun jenis suka bercakap kan . Hahahahha .

Tapi berbeza sebenarnya cakap depan orang dengan cakap depan kamera . Hahahha . You have to imagine that orang yang akan tengok tuh faham apa yang kau cakap . So , this time around , aku masih lagi menjadi penonton kepada para youtubers regarding on how they speak , how they be a great youtubers .

Sebelum buat sesuatu tu , kena gain knowledge juga kan . Wish me luck ! Assalamualaikum .

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. InshaAllah. Yakin boleh.
    Tak sabar ni nak tengok vlog awk. ;)

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.