KOKOL HILL SABAH YANG SEJUK


Antara negeri yang paling aku suka nak datang berulang-kali dan rasa macam nak tinggal dekat situ ialah negeri Sabah. Aku tak perlu nak ceritakan lebih-lebih betapa bestnya negeri ini. Yelah, aku rasa majoriti ramai menjadikan negeri Sabah sebuah destinasi pelancongan dan tempat wajib datang didalam list travel mereka.

Aku ke negeri Sabah lagi dan setiap kali aku kesana pasti aku sangat teruja untuk menerokai tempat-tempat baru yang indah.Kali ini aku dibawa ke tempat yang sejuk. Bukan di Kundasang tetapi di Kokol Hill.

Kokol Hill ni sejuk betul masa aku pergi tu. Dahla waktu tu memang tengah musim sejuk. Weh, memang kena mandi air panas kot. Hahahhaa.

Penduduk dekat situ relax je pakai short pants kita pula yang gelabah lebih. hahahhaa. Disini, aku mengidap di dalam sebuah kontena. Bajet trip je uolls. Aku tak kisah sangat nak tempat tidur bermewah, aku lebih kisah tentang keindahan sesuatu tempat itu.

So, disebabkan tiada water heater, yang ada cuma thermos air panas, apalagi masak la dulu air tu. hahahhaa. Sampaikan kenalan aku yang tumpang tandas cakap “Wow dorang mandi pakai air panas kau” Hahahaha.

Oh yang bestnya Kokol ni korang boleh tengok view seluruh bandar Kota Kinabalu. Memang cantik sangat. Aku rasa best dan sangat tenang. Dah la sejuk sampai aku cakap tak boleh jadi ini, tidur semalam je la. Nanti habis semua kerja tak buat. Nama pun tempat sejuk bila dah sejuk kita automatik jadi malas nak bergerak. hahahhaa.

Makanya, aku hanya tinggal semalam sahaja. Walaupun semalam tapi ianya tetap menjadi satu kenangan terindah. Kebetulan tengah musm durian, haa kita pun merasa la durian D24 yang bakanya dari Johor. Penduduk situ tanam dan hasilnya sedap woi.




Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Wowww itu durian, enaknyaaaa

    BalasPadam
  2. TQ for sharing.. insha Allah bulan 7 ni akak ke sana.. first time ni.. hehehe

    BalasPadam
  3. Mana tau jodoh org sana. Choiii

    BalasPadam
  4. terima kasih share ye. akak teringin nak ke sana :)

    BalasPadam
  5. dtg follows sini balik. salam perkenalanyaa.

    BalasPadam
  6. bestnya!!!
    bab durian tu yang paling WIN!!!

    BalasPadam
  7. the durian is so tempting.. #pencintadurian
    jenjalan and follow here #1497

    BalasPadam
  8. busyra tringin nak ke sabah. tp belum berkesempatan.. hehe. sabah bnyk tmpat2 menarik.

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.