NGOPI DI BELITUNG

NGOPI DI BELITUNG

warkop belitung
inilah warkop nya.

Untuk pengetahuan korang, selain daripada keindahan pulau yang jernih air nya, di Belitung ini juga terkenal dengan kopi nya! Pasti ler ketua rombongan cik kiah kami iaitu Sis Lin naik hantu. Ini adalah kerana  dia memang peminat kopi. Kalau lepak dengan dia mesti kena pekena kopi. Mabuk kepala aku woi, sebab aku ni dah tak boleh minum kopi dan minuman yang berkafien sangat. Tapi, kalau orang dah hulur secawan, tak sedap lah kita tak mencuba kan.
warkop belitung
free wifi lagi wohooo...

Warkop di Belitung

warkop belitung

warkop belitung

warkop belitung
Coklat Susu Es
Kalau korang nak tahu di Indonesia bilangnya warkop yang membawa maksud warung kopi. Wah wah boleh rambang mata bila berada di sini. Kita boleh juga nampak berderet warkop yang ada. Keistimewaannya ialah warung bukan sebarang warung. Warung siap ada percuma wifi kau. Kau rasa seronok ke tidak? Pasti lah seronok. Kami singgah ke Warkop Millennium yang terletak di Manggar Belitung Timur. Cuaca pula memang tengah panas, takkan la kita nak order minuman panas pulak kan. Lalu aku order Coklat Susu Es. Hahaha. Oh berserta dengan Jus Mangga sebagai refreshing. Arghh, enak banget sih! Ditambah pula makan dengan goreng pisang.

Pada hari terakhir pula kami sempat lagi ngopi di Tanjung Pendam sebelum check in ke Airport. Waduh, pilihan kami semestinya Kopi Coklat Susu Es. Peh, padu teruk sih! Eh, lupa nak kabo, kitorang pun sempat beli oleh -oleh Kopi Kongdjie untuk dibawa pulang ke Johor Bahru. Oh, kalau korang ikut tour guide dari @mtngetaways ni, senang je.. Tak payan pening-pening. Nanti diorang akan bawa korang datang ke sini. Mesti kena cuba kopi ni kalau datang Belitung!
warkop belitung
Yang kaler kelabu dan emas tu lah kopi Kongdjie. Wajib beli sebagai oleh-oleh tau

warkop belitung
Ni bukan ngopi dah , ni namanya kenduri kopi terus. Hahaha

psssttt: korang nak pergi ke sini ? roger https://www.mtngetaways.com/
baca cerita aku di Belitung DISINI

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. Hahahha..aku masukkan jugak gambar last tu dalam entri aku sambil tertanya2..ape la zaki buat tu 😂

    BalasPadam
  2. kopi belitung tersangatlah sedapp.

    BalasPadam
  3. Wah ngupiii weh ngupiii! 😁😁 enjy yrself sis

    BalasPadam
  4. orang kata kopi kat sana kaw2 belaka. warkop tu shortform ek. ingatkan workshop tadi.
    Janji Kita

    BalasPadam
  5. Rugi sape xsuka kopi taw. Awet muda.haha.. first time dgr warkop tu..

    BalasPadam
  6. wah sedap sgt tu,kemain ramai flowers dia
    hihi

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.