REHAT DARI SOSIAL MEDIA

akuainkausiapa.blogspot.com
You may see I smile , you may see I laugh..But..

REHAT DARI SOSIAL MEDIA

Aku ambil keputusan ini. I’m taking a break! Selepas aku settlekan semua media invitation dan media release, aku nak berehat kejap dari sosial media. Cuma di blog ini aku tak pasti. Kalau ada rasa nak menulis, pasti diluahkan disini. 

Kenapa nak rehat?

 Jawapannya aku nak kurangkan perasaan sibuk mengambil tahu “story” orang. Yes, memang aku gunakan sosial media untuk berinteraksi dengan kawan-kawan. “Story” itu lah dijadikan topik perbualan. Best memang best! Yela, kita lebih senang nak keep in touch dengan orang. Terus hari-hari makin jadi lebih rapat. Memang sangat bagus kalau digunakan dengan betul terutamanya kalau kita tengah nak “gain attention”

Gain attention atau bahasa melayu pasar nya ialah “mencapub” iaitu mencari publisiti. Yes, memang bagus! Aku ni kalau bab-bab mencapub, paling pro! Hahaha. Tanya jela kawan-kawan yang rapat dengan aku. Tapi, di sudut hati aku ni tersimpan satu perasaan. Perasaan “being special”.

Ada “story” tak perlu kita nak public kan. Tak perlu kita mute atau hide pada sesetengah orang, cukup hanya kita sahaja yang rasa. Tak perlu kita nak pegang telefon dan record kan nya. So, this time around, aku nak berehat kejap dari Facebook, Twitter , Instagram. Hanya buka Youtube mungkin. Hahaha. Sebab aku jenis macam tu, tak tengok tv. TV aku adalah Youtube. Well, aku google Generation (tiber padahal kau dah nak masuk 28 tahun). Whatsapp only perkara yang penting sahaja. Tengok la bila aku rasa aku dah okay , aku ON!

I'm not give up! i'm just taking a break and that doesn't mean i'm quit! 

So, i’m taking a break! 
If they like you, they will find you! (pinjam tagline Sis Lin kejap)


Love, 
Ain 🦋

Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Perghhh pencen awal nampak hohohoho

    BalasPadam
    Balasan
    1. takde lah pencen sangat cuma amek cuti je. hahahhaaja

      Padam
  2. Lorhhhh da kenapee...rindu la seketul ain mengomen post2 aku nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahahaa...tengokk lahh bila mood sheisfarahain tu datang.hahaahaha

      Padam
  3. Ada masa kita perlu memberi ruang utk diri sendiri, Ain.. & itu yg akk praktikkan, sntiasa berpada2 dlm mmbuat keputusan dan jgn memaksa diri. Selamat berehat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih akak atas nasihatnya.. 🤗🤗🤗🤗🤗

      Padam
  4. oiye?
    aida memang da niat slowdown juga di fb thn ni.
    just aktif blogging. mencatit kan pe yg boleh dianggap public.
    baru je luahkan kenapa di entry 2-3 hari lepas.
    pe pun. selamat berehat :)

    BalasPadam
  5. Betul. Habbit buruk akibat sosmed harus direhatkan atau berhenti (???) :)

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.