KALAU RINDU , AKU TERUS JE CAKAP...

akuainkausiapa

KALAU RINDU , AKU TERUS JE CAKAP...

Semalam , sebenarnya aku tak ada pun temujanji (temujanji kata dia) dengan dua ketul kakak kakak aku ni. Tapi , entah macam mana sehari sebelum tu Sis keep tanya aku nak ke tak pergi esok nya. Sekali terdetik dalam hati aku ni tetiba TERINDU diorang ni. Kah! Last-last aku pun cakap , iye la Sis , Ain pergi le besok."Rindu dekat Kak Sun ngan Sis Lin". Direct Sis reply , "poyo kau Ain" . HAHAHA.

Amek sebijik poyo terus dapat. Gitu ler perangai seketul penulis blog akuainkausiapa ni. Aku jenis kalau rindu , aku akan terus bagitau. Memang tak ada nya nak cover-cover. Buat apa nak cover-cover kan , makan dalam weh. Perasaan itu harus diluahkan bukan simpan. Dah kalau simpan pastu bagi hint -hint entah sampai ke sudah tak terluahkan. Kah!. Teringat dedulu aku ni ego tinggi melangit weh. Aku susah nak cakap yang aku rindu terutama masa ibu masih ada. Sewaktu aku belajar jauh dulu , ibu ni selalu ler tepon aku walaupun cakap hanya seketul dua je. Tapi , aku ni malu nak mengaku malu nak luahkan yang aku rindu dia. Padahal lepas letak tepon tu aku menangis sebab rindu. Hahaha.

Kesimpulannya , kalau rindu bagi
tahu je  Jangan simpan dalam hati. Bila kita dah luahkan akan jadi lebih lega dan tenang. Bukan itu sahaja , luahkan perasaan kita itu selagi orang yang kita rindu itu masih ada di depan mata kita. Nanti bila dia dah tiada , baru kita rasa menyesal. Sesal di kemudian hari sudah tidak berguna lagi. Chow !

*Padahal selalu je jumpa diorang ni! Kah!

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. hahahahahahhahahah sampai ke shoot product pun ko masukkan dalam ni..

    BalasPadam
  2. Siapa rindu siapa ni..
    Sis ko tanya ko le sebab Sis rindu ko jugaa...maklum leee..skrg bizi dengan anak jiran muahahahahaa... :p

    BalasPadam
  3. saya pun rinduu awak jugakkk!

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.