KISAH ANAK JIRAN DAN AISKRIM MALAYSIA..TERINGAT ZAMAN KECIK-KECIK DULU

Image may contain: 1 person

KISAH ANAK JIRAN DAN AISKRIM MALAYSIA..TERINGAT ZAMAN KECIK-KECIK DULU

Kalau yang penah terbaca posting aku tentang "PAGI PETANG SIANG MALAM KAK AIN, KAK AIN DAN KAK AIN" , mesti semua dah sedia maklum yang aku memang banyak meluangkan masa aku bersama dengan si budak kecik ni. Selalunya lepas dia balik sekolah , dia akn video call aku tanya tengah buat apa...blah blah blahh....Petang-petang apa lagi budak tengah penat nampak aiskrim komfom la hati terus teruja. 

Kisahnya dekat belakang rumah aku ni ada jiran yang jual aiskrim malaysia. Kemain si budak kecik ni ajak aku teman dia pergi beli. Hajat di hati nak makan aiskrim Milo. Hahaha. Ceh, hajat dihati budak kecik tu sahaja ye.. Yeke? Takkan kau tengok je kan Ain? Hahaha. Geram pun iya juga, tapi yang pasti i'm on diet cannot eat that dessert for now. So, aku tengok budak kecik ni makan aiskrim je aku macam telan air liur.. Ceh tak ada la, so far aku still boleh handle lagi nafsu aku nak makan dessert. Hahaha. Masih boleh dikawal.
Image may contain: 2 people, including Mia Namia, people smiling, people standing and outdoor
tengok muka budak kecik tuuu...eeee suka leetewww dapat aiskrim..
Cuma aku teringat masa kecik-kecik dulu masa sekolah rendah kot tak silap , ada seorang kawan aku ni di jual aiskrim malaysia ni bawak dalam beg sekolah dia. Beg sekolah dia memang hari-hari basah. Aku salah seorang customer dia la. Setiap hari beg sekolah dia 'terkencing'. Hahaha. Itu belum lagi yang jual nasi lemak. Peh, aku memang support beli kot. Sebab memang sedap. Tapi budak tu berniaga sekejap je sebab kantoi dengan cikgu pastu cikgu terus tak bagi. Padahal bisnes budak tu dah mula nak maju kot. Satu lagi aku support dia sebab dia anak orang susah sebabtu dia bawak makanan dan jual dekat kawan-kawan so dapat la tampung perbelanjaan harian dia.

Hmmm, zaman sekarang ni aiskrim malaysia dah kemain hipster woi. Jarang dah dengar harga 20sen. Paling busuk mesti 50 sen. Hahaha. Kalau yang jenis perisa oreo , choki choki memang bantai harga yahudi terus. Hahaha. Iya lah , zaman dah nak masuk tahun 2020 , kereta terbang dah nak muncul kan. Tak sabar nak tengok mak bapak hantar anak pi sekolah hari-hari terbang laju dah sampai 
sekolah. Kah! 
Image may contain: one or more people, people standing, people walking, shoes and outdoor
Bye kak ain......nak makan aiskrim duluu..
Aiskrim asam boi ialah aiskrim paling pebret aku daripada kecik...Memang kalau nonyot asam boi tu habis merah mulut aku...Hahaha...Apa aiskrim malaysia pebret uolls? Cer share sket..



Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Semalam pun amek sebatang
    Kat kenduri kawen

    BalasPadam
  2. Waaa huntunglah ada peminat hehehehe...
    Eh anak angkatlah kalau gituuu..hahahaha

    BalasPadam
  3. hari tu aku beli aiskrim choki2, RM1.50 kauuuuu~ yahudi betul

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.