MY BFF ANAK JIRAN MENJELAJAH KE ZOO JOHOR

Image may contain: 2 people, people smiling, people sitting and outdoor

MY BFF ANAK JIRAN MENJELAJAH KE ZOO JOHOR

Pada hari Jumaat yang lepas iaitu 15Mac , aku dan bff anak jiran iaitu Asyira dan Aliyah bersepakat untuk ke Zoo Johor. Seawal jam 10:30 pagi , aku pergi mengambil Aliyah di rumahnya dulu dan seterusnya ke Masjid untuk mengambil boss kecik iaitu Asyira. Ini kerana dia terlibat dalam kelas Tahfiz. So , dia memang dah sesiap pakai baju dekat dalam disebalik jubah yang dia pakai tu. Hahaha. Kami sampai di Zoo Johor dan pengunjung yang datang ke situ tidak lah ramai sangat. By the way , kalau yang tak tahu Zoo Johor ni tak ada la besar sangat tapi untuk setakat tengok binatang-binatang tu okay lah. Untuk pengetahuan korang ,harga tiket nak masuk pun murah je woi. Dewasa RM 2 , kanak-kanak RM 1.

Image may contain: 2 people, including Nur Farahain, people smiling, outdoor
Image may contain: 3 people, including Nur Farahain, people smiling, people sitting, outdoor and water

Mula-mula sekali kitorang bergambar di signage Zoo Johor, kalau nak tau gambar yang senget-senget ni si boss kecik Asyira tu yang ambil kan . DiA CAKAP STYLE! Aku layan kan jela. HAHAHA. Setererusnya , aktiviti kami si Aliyah pula ngajak kayuh boat di tepi tasik mini. Aku telan air liur juga mula-mula sebab aku pun jenis tak reti berenang, kalau tenggelam mampus gini , dengan terbalik nya boat tu ker sebab aku kan berat. Hahaha. Tapi , dia dah ngajak aku follow je lah. Buat-buat berani kata orang! Kah! Haa, bila dah start berada dekat atas tu , mampus gelabah gelak-gelak kami tiga orang sebabnya paling takut kalau boat kitorang menghampiri ke arah binatang ala-ala flamingo tu ke swan ehk. Entahla , aku ni pengetahuan tentang binatang bodoh sikit. Maklumlah aku tak minat subjek sains. Hahaha. Tiber!

Image may contain: 1 person
Budak-budak yang kehausan. HAHAHA
Image may contain: 1 person, outdoor
Boleh pulak diorang geli dengan 'vacuum original' tu Hahaha
Lepas dah penat kayuh , kitorang terus ke tempat lain pula , perut pun lapar berhenti sekejap makan. Sekejap ke? Aku rasa lama juga woi dekat kedai makan makcik tu. Hahaha. Asyira tu nampak je badan kecik , tapi dia kuat makan lagi dasyat dari aku. Selepas perut pun kenyang , kami sambung menjelajah ke dalam zoo itu. Haa, teringat pula masa nak bagi makan gajah. Woi , aku nak rekod dah penghabisnya aku yang tukang bagi makan sebabnya diorang geli. Gajah kan belalainya macam vacuum lepastu macam geli kan. Hahaha. Sebenarnya aku ni pun penggeli juga. Tapi , sekali lagii Kak Ain acah-acah superheroin gituw tetap cover.

Tapi, yang paling aku tak boleh bawak bincang ialah bila nampak ular. Eee, yang ini memang aku geli teruk. Padahal ular tu dalam sangkar kaca je, peh aku punya geli siap cover dari nak tengok dengan beg aku. Bapak geli siot. Dahla gemuk nak mampus. Hahaha. Tengah sedap tidur je semua ular time tu. Eeee, sambil aku taip ni pun dah rasa geli geleman woi. Hahaha. Paling tak boleh blah , rupanya pakcik buaya punya tempat betul-betul sbelah jalan. Hahah. Kalau lah orang tau laluan yang dia lalu tu , sebelah sangkar pakcik buaya ....mampus tak lalu jalan tu. Hahaha.

Nak tahu lebih lanjut , jom layan video igtv aku ni.


Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. bestnyaaa masing2 menjelajah zoo!

    BalasPadam
  2. tak pernah sampai Johor lagi. eyh penah tapi JB tak pernah.
    paling jauh Mersing hehe.. murahnya la entrance fee tu. mohle pegi ramai2..
    support zoo zoo di Malaysia.

    BalasPadam
  3. Perghhh bila pulak kita yang tak jiran ni nak pergi hehehehe kann Sunah hahahaha

    Baca juga : https://www.sislin76.com/2019/03/the-shore-ocenarium-melaka-daya-tarikan.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. jom sissss! dulu pernah gi dengan kak ayu n umai..tapi ujung2 da hujan lebat, tak sempat nak tengok bahagian reptilia..tiberrrr, mampus sis lin tak nak gi tempat ada ular..hahahahhaa

      Padam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.