SERONOKNYA DAPAT MAKAN AIS KEPAL..SLRUPPP...KOPITIAM INI BUKAN BIASA-BIASA!!

Image may contain: one or more people

SERONOKNYA DAPAT MAKAN AIS KEPAL..SLRUPPP...KOPITIAM INI BUKAN BIASA-BIASA!!

Menggamit kenangan zaman kanak-kanak kita! Itu yang terlintas di fikiran aku sewaktu melangkah kaki masuk ke kopitiam ini. Melihat menu-menu yang disediakan mampu buat aku senyum kegembiraan. Kerana pada aku , tempat makan bukan hanya sekadar dapat menghilangkan rasa lapar , tetapi ianya juga dapat menyatukan rasa bahagia bersama keluarga dan yang tersayang. Kopitiam ini bukan lah kopitiam yang biasa-biasa kita tengok.
Image may contain: food
Image may contain: 2 people, including Nur Farahain, people eating, icecream, dessert and food
Kenapa? Jarang sekali aku melihat kopitiam menghidangkan ais kepal! Selalu orang datang semestinya mahu mengopi sahaja. Hahaha. Itu matlamat utama kebiasaan orang datang ke kopitiam. Tapi , kopitiam ini special betul. Menghidangkan ais kepal mampu menyejukkan tekak serta dapat memberikan kegembiraan kepada kanak-kanak. Ini secara tak langsung dapat menghilangkan rasa stress mak-mak kerana anak-anak tak nak minum 'air orang tua' . Hahaha. 

Yelah , air orang tua mana ada kanak-kanak suka. Mungkin ada , tapi jarang- jarang kita lihat kanak-kanak suka minum kopi. Tapi , cuba beri mereka dengan ais kepal yang berwarna-warni serta pelbagai rasa tu.. Komfom terus ceria memanjang.
Image may contain: 4 people, people smiling, food

Selain itu , untuk bulan Ramadhan ini juga terdapat beberapa menu yang disajikan antaranya ialah Nasi Ambeng! Ini menu kebanggaan orang Johor. Boleh dikatakan Nasi Ambeng ni memang menu wajib ada untuk orang Johor. Ditambah lagi dengan waktu berpuasa. Mak oi , time tu la ikan kering pun kita nampak sedap giler! Hahaha.

Kepelbagaian menu yang disajikan di The Straits Kopitiam ini mampu membuatkan pengujung yang datang kesini berpuas hati. Sebab itu aku katakan kopitiam ini bukan biasa-biasa! Terliur bukan melihat gambar-gambar makanan yang ada di sini?! Apa tunggu lagi , simpan entri ini dan kongsikan bersama kawan-kawan dan keluarga anda. Jadikan The Straits Kopitiam ini sebagai pilihan tempat makan and bila berada di Ulu Tiram Johor. Opps, khabarnya ada lagi tempat yang akan dibuka. Senang cerita , ingat kopitiam bukan biasa -biasa , ingatlah itu The Straits Kopitiam!
Image may contain: 2 people, including Nur Farahain, people smiling, people eating, people sitting and food
Image may contain: people sitting and food

Boleh layari social media The Straits Kopitiam untuk maklumat lanjut :

Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. Ceh!! Air orang tua ko kata, Ain!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahahahaaaa.... yerlaaa 🤣🤣🤣🤣

      Padam
  2. Hahahaha woiii kami persatuan orang tua-tua membangkang ayat awak tu tau! Tapi nampaknya orang muda lebih jakun dari orang tua kan Kak @SEri hahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahagaahhahahaahahaaaa... marah betulll peminat air kopi nii... 🤣🤣🤣🤣

      Padam
  3. Balasan
    1. hmmmm sedapp kann... makan berdulang reramai.. 🤩

      Padam
  4. muka tai carol tu tak boleh tahan laahhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahahhaa.. so boleh carikkk makann lerr pose mcm tai carol.hahaahh

      Padam
  5. Balasan
    1. sangatttt!!! jemput datang ke sini.. 😍😍😍

      Padam
  6. geram pulak tengok ais kepal tu. lsgi geram tengok orang yang makan tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahhahaha.alamak..jgn lerr geramm kt ain 🤣🤣🤣

      Padam
  7. eh comel betul watermark seketul ain..hahahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni bukan watermark..ni stickermark. hahahaahhaha 🤣🤣🤣🤣🤣

      Padam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.