SENANG JE BUAT KEK BATIK , INI RESEPI PALING SIMPLE

resepi kek batik

SENANG JE BUAT KEK BATIK , INI RESEPI PALING SIMPLE 

Hai gais , pada hari raya yang keberapa entah secara tiba-tiba anak jiran ku si Aliyah ajak "jom buat kek batik". Perkara pertama ialah semestinya  google menggogel ler, woi aku mana pernah buat kek batik. Melantak je pernah la. Hahaha. Aku google resepi paling mudah dan ringkas. Ya ampun , simle betul bila baca resepi nya. Makanya kami pun pergi ke kedai dua ringgit. Beli biskut marie , sekali biskut marie yang mini je ada. Janji boleh buat. Oh , lupa beli susu tin sekali dekat situ,

Lepastu kami cari lagi milo , peket kecik je dekat kedai mamak dan butter pula mama si Aliyah ni sponsor. Maklumlah mama dia kan memang bakers. Rumah aku memang idok ler ada banyak barang-barang bakeri, kering ade la. Nasib la kami buat dekat dapur rumah aku.

Ini gais , aku kongsi resepi nya dan bahan-bahannya. Senang gila!

(aku ambil dari resepi daridapur.com )

  • biskut marie
  • susu 
  • serbuk koko (tapi aku malas nak beli aku pakai serbuk kopi coklat) janji pembawa rasa
  • milo
  • buttercup
Untuk resepi lebih details , boleh klik dekat resepi yang aku refer tu. Kalau malas nak baca , boleh je tengok VIDEO PENUH kitorang membuat kek batik. Budak sekolah pun boleh buat!

Selamat menonton dan selamat mencuba!

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Resepi ni ok sebab tak pakai telur. Macam ngeri aje bila baca rsepi kek batik letak telur, hehe

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.