SERONOKNYA!! BILA TENGOK KAPAL TERBANG DI ATAS SANA...

jet changi airport

SERONOKNYA!! BILA TENGOK KAPAL TERBANG DI ATAS SANA...

"Ain...tengokkk kat luar ni cepat....Boeing 747 kott tuhh". Kata abang aku kepada aku.

"Dengar bunyi pun boleh tahu size kapal terbang tu macam mana."

Itu lah kitorang. Aku dengan abang aku memang suka tengok kapal terbang. Mungkin sebab dari kecil kot memang suka tengok kapal terbang. Dulu masa aku sekolah rendah , arwah ibu bekerja di Airport Senai. So , kalau waktu hujung minggu tak bersekolah , kami akan ke sana semata-mata nak breakfast dan hanya nak tengok kapal terbang. Kan ibu dah kerja kat situ , so senanglah dapat "free access" untuk tengok kapal terbang dengan lebih dekat.

Kami ni keluarga yang sederhana je! Nak naik kapal terbang selalu memang ler tak. First time naik kapal terbang pun yang kapal mini poker tu. Itu pun ronda-ronda Johor je.

Setiap kali aku nampak kapal terbang di atas sana , aku mesti akan excited nak cari mana mana mana..sanggup mendongak sampai sakit tengkuk. Bukan tu je , kalau dalam kereta and nampak je kapal terbang , sanggup bukak tingkap sebab nak dengar bunyi dia tu. Hahaha.

Kenapa aku rasa seronok sangat bila tengok kapal terbang?

Jawapannya ialah...
Ia ibarat sebuah kehidupan.
kapal terbang poker
Tu lerrr first kapal terbang mini poker yang kami naik..

air asia
Aku suka amek gambar kapal terbang weh. Hahaha
Bila kita berada dalam kapal terbang yang diatas sana tu..kita rasa seronok sangat. Kita mesti nak cari "apalah yang ada dekat bawah yang kita boleh nampak dari pandangan atas". Kita selalu tanya , apa yang aku nampak ehk tu?

Sampaikan kita rasa...oh macam gini rupanya bila berada di atas! 

TAPI...

Kita terlampau asyik diatas sedangkan kita tak sedar yang dibawah tu tersimpan di dalam hati mereka "seronoknya orang yang dapat naik kapal terbang tu..." , "kapal terbang tu nak pergi mana lah ehk" , "bestnya dapat fly jauh-jauh".

THAT LIFE! ITS UPS AND DOWNS...

Aku suka bila nak terbang dan aku suka juga bila nak mendarat. It teach me how to balance the life!
Bila kita berada dibawah , kita rasa teringinnya nak berada di atas..tapi bila kita dah berada diatas, adakah kita bersedia untuk turun semula?
jet changi airport
ni masa trip ke Pulau Belitung , Indonesia
Mungkin pada orang...apa yang aku lihat ni BIASA JE! ALA TENGOK KAPAL TERBANG..JE!
Tapi , dia bawa seribu satu makna dalam hidup aku.

Dulu lahh kann..aku pernah berangan nak ada private jet sendiri! Giler merepek. Hahaha. TAPI..ALLAH TU BAIK SANGAT! DIA BAGI AKU RASA NAIK JET WEYH..FUH DIA PUNYA BERSYUKUR TAK TERKATA YANG AMAT SANGAT.

Aku doa selalu pada tuhan , disaat aku di bawah aku tak rasa sedih dan merungut dan apabila aku diatas , aku minta tuhan selalu jaga aku supaya satu hari nanti , sampai satu saat Dia uji aku..Aku bersedia.. untuk terbang tunduk!

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. nostalgia nya gambar naik poker tu ain! patut la kau suka sangat tengok kapal terbang!

    BalasPadam
  2. Kagum! Kak Ain boleh relate kapal terbang and life. Very puitis :)

    BalasPadam
  3. ain.. akak pun sama suka tengok kapal terbang weh.. balik kerja sampai rumah dengar bunyi kapal terbang mesti akak akan dongak tengok langit.. everyday.. mula2 dulu sbb tunjuk anak.. tp skrg anak dah x tgk tp akak mesti tgk..haha

    BalasPadam
  4. Aku sebuah kapal terbang..tajuk karangan SPM nanti..

    Sis suka tengok langit dan awan...:)

    BalasPadam
  5. ada 8 permainan poker menarik di AJOQQ :D
    ayo segera bergabung dan dapatkan bonusnya :D
    WA : +855969190856

    BalasPadam
  6. assalamualaikum ain...betul tu mmg rasa seronok sgt kalau berada di dlm kapalterbang tu...dpt tengok awan yg berada di bawah kita...

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.