TRAVEL MART DI JOHOR BAHRU

tourism malaysia travel mart

PROGRAM TOURISM MALAYSIA TRAVEL MART @ JB DAN SESI LIBAT URUS BERSAMA PENGGIAT INDUSTRI PELANCONGAN BERSEMPENA PELANCARAN VM2020 PERINGKAT NEGERI JOHOR


JOHOR BAHRU, 24 September 2019 - Seiringan dengan Kempen Tahun Melawat Malaysia 2020 (VM2020) , Tourism Malaysia Travel @ JB dan Sesi Libat Urus Bersama Penggiat Industri Pelancongan Bersempena Pelancaran VM2020 Peringkat Negeri Johor. Ini merupakan salah satu program pelancongan domestik yang dianjurkan khas untuk mendapat kerjasama beberapa pengusaha industri pelancongan seperti Kementerian Pelancongan , Seni & Budaya Malaysia , MATTA , penguasaha hotel dan produk pelancongan bagi menetapkan penawaran harga ketika off-peak season agar kadar permintaan akan lebih rancak sepanjang kempen tersebut.

Program anjuran Tourism Malaysia melalui Pejabat Tourism Malaysia Wilayah Selatan telah mewujudkan satu platform yang baik untuk mengumpulkan para penggiat industri pelancongan di Johor bagi menyampaikan hala tuju dan merangka pelan tindakan pelancongan di Johor Bahru khususnya dan di negeri Johor secara amnya. Konsep yang digunakan adalah berbentuk taklimat dan mini travel mart antara penggiat industri pelancongan dari dalam (seller) dan luar (buyer) negeri Johor untuk saling bertukar pendapat dalam menyumbang ke arah pertumbuhan positif industri pelancongan tempatan.
tourism malaysia travel mart
Objektif utama program ini adalah untuk membincangkan dan mencapai halatuju yang sama dalam meningkatkan promosi serta menggalakkan kedatangan pelancong ke negeri Johor serta menjalinkan kerjasama pintar antara penggiat industri pelancongan bersama-sama dengan agensi-agensi kerajaan , badan-badan korporat , agensi-agensi pelancongan serta Institut Pengajian Tinggi Awam dan juga Swasta.

Majlis Pelancaran disempurnakan oleh YB Cik Liow Cai Tung , Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan , Pembangunan Wanita , Keluarga dan Masyarakat Negeri Johor bertempat di Grand Ballroom , Holiday Villa Johor Bahru.
tourism malaysia travel mart

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. alhamdulillah..tahniah tourism malaysia dan tourism johor!

    BalasPadam
  2. Aaaaaa Nur still tak paham Travel Mart tu apa...

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.