SEDAPNYA ! STRAWBERRY CHEESE CAKE DI WACHA TEA

wacha tea johor bahru

SEDAPNYA ! STRAWBERRY CHEESE CAKE DI WACHA TEA

Assalamualaikum dan hai kepada semua.  Pada 16 November , aku dan beberapa geng JDT Blogger berkesempatan menghadirkan diri ke Grand Opening Wacha Tea di Taman Sutera Utama. Sebenarnya , itu merupakan penyertaan ‘last minit’ aku. Hehehe. Alhamdulilah ,ada rezeki terselit pada hari tersebut. Nak tahu ape dia? Tunggu…

Untuk pengetahuan korang , sebenarnya Wacha Tea ni dah pernah buka di Holiday Villa Johor Bahru , tetapi kawasan situ terlalu kecil dan pada aku tempat yang baru ni lagi best.  Sewaktu pelancaran sebelum ini , aku tak sempat nak merasa Strawberry Cheese Cake ni memandangkan terlalu ramai crowd yang hadir , jadinya semua Cheese Series tidak dapat dihidangkan.
wacha tea johor bahru

Image may contain: 3 people, people smiling, people standing
Memandangkan aku ni memangla hantu strawberry , aku paling tertunggu nak merasa this flavor. Hehehe.  Benar , tepat sekali pilihan aku! Ya ampun , sedap sangat bila dapat teguk . Hahahha.  Tak tahu nak describe rasa yang sedap tu macam mana tapi memang terbaik lah bila disedut. Hahaha.  Rasa cheese tu langsung tidak muak dan kombinasi bersama dengan strawberry sangat lah padu! Kalau datang ke sini , jangan lupa order menu yang ini tau.

By the way , sewaktu grand opening tersebut , terdapat beberapa aktiviti yang dijalankan. Haa, dengan aku sekali terjoin sama. Ternyata ianya membawa rezeki kepada aku dan abang aku. Hahaha. Nak tahu game apa yang disediakan?  Mula-mula game minum boba sebotol besar. Haaa, aku yang tengok ni pun memang rasa tak selera terus. Hahaha.  Berdesup weh yang juara tu minum , rahsia dia ialah dia tak minum apa-apa langsung sebelum pertandingan bermula.

Seterusnya ialah acara ‘sumpit boba’ . Okay , aku sendiri yang bagi nama ni. Game ni kena berpasangan aku pun ajak la abang aku sekali. Aku dah Nampak dah ada rain coat dan dekat rain coat tu siap ada markah. Maksudnya semakin banyak kena dekat tempat tu , makin banyak dapat markah dan yang paling banyak markah ialah dekat kawasan mulut. HAHAHA.  Aku lah yang pakai rain coat nya ,menjadi mangsa disumpit boba manakala abang aku jadi tukang sumpit.
wacha tea johor bahru

wacha tea johor bahru
Aku dah siap pesan dekat abang aku , kau shoot je dekat mulut aku sebab kawasan tu yang dapat banyak markah. Aku memang dah rela gila hahaha. Selama 90 saat aku pasrah je kena shoot dengan boba.  Aku memang rasa geli sangat dengan boba melekat atas tudung pun ada dan ternyata membawa kepada kemenangan kami. Hahaha. Juara beb!

Nak tahu kami menang ape? Dapat staycation dekat hotel yang berdekatan dengan Wacha Tea beserta tajaan selama SETAHUN MINUM BOBA DI WACHA TEA. Kau rasa? Lepas ni memang muka aku lah yang selalu check in dekat sini. Hahaha.  By the way, kalau tak tahu nak minum boba best dekat mana , jom lah datang ke sini. Waze je komfom jumpa!

Wacha Tea 
No. 41 , Jalan Sutera Tanjung 8/3 , 
Taman Sutera Utama 
81300 , Skudai 
Johor



A post shared by akuainkausiapa 🦋 (@sheisfarahain) on

Catat Ulasan

2 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.