67/366 : DIARY OF THE DAY - 7 MAC 2016

  


Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini masih diberi ruang dan peluang untuk sempat meng update Diary of the day ini . Jadi , untuk entri yang ke 67 ini , aku nak share tentang :


  • Makan yogurt asli dan buah buahan !
Untuk minggu ini , aku berhasrat nak mengubah sedikit menu makanan harian aku . Yela , kalau asyik duk ulang yang sama je mesti lah jemu dan muak . End up aku jadi malas nak makan . Jadi , untuk minggu ini , aku buat resepi makan yogurt asli serta campur buah buahan . Lagipun dah lengkap satu meal iaitu kombinasi protein (yogurt) dan fiber (buah buahan) . Korang cari yang yogurt asli tau . Jangan cari yang dah bercampur dengan buah buahan tuh sebab kandungan gula dia banyak . Its better korang buat sendiri dengan potong buah kecik kecik dan campur dengan yogurt natural tuh . Sebab woi ! . Sebab aku ini jenis manusia yang suka masam masam of course lah suka makan asam dan jeruk . Tapi , untuk proses kurus mengurus ini aku terpaksa surrender untuk seketika ini sahaja .


  • Gian nak karoks ! 
Rasanya dah lama gile aku tak karoks woi . Last pon dekat the curve lah bulan 10 tahun lepas . Itupun sebab geng gila gila kitorang buat reunion . Aku bukan tak nak karoke dekat JB ini , tapi port karoke best tak jumpa lagi dekat sini . Semua karoke dekat sini tak best dengan mikrofon tak syok , sound system tak best langsung . Amboi ! . Buat penat suara je weyh melalak end up nanti suara makin rosak . Hahaha . Bila lah dapat jumpa diorang lagi , komfom cari karoke punya . Hahaha . Well , karoke jamban its too oldd bebeh . Zaman sekolah dulu bolehlah layan . Hahaha. 


Cukup untuk hari ini , Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. sedap tu yogurt campur buah!
    tak pernah lagi pegi karok, kalau setakat nyanyi2 dlm bilik dgn kawan2 tu selalulah, haha

    BalasPadam
  2. karaoke? hehe..xpenah.dulu muda2 sekali je ponah masuh dgn hubby n kwn2 dia.tp xnyanyi..segan

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.