73/366 : DIARY OF THE DAY - 13 MAC 2016

Assalamualaikum dan hello kepada semua. Hari ini nak cepat cepat update diary of the day sebab penatnya lah . Hahaha . Jadi , cerita untuk hari ini ialah :


  • Dah muat pakai baju kurung favorite !
Aku ni jenis perempuan yang sempoi . So , kalau pemilihan baju ni aku suka yang jenis tak mudah renyuk sebab aku paling tak suka gosok baju . Hahaha . Kantoi ! Makanya aku ada lah beberapa baju favorite yang jenis terus pakai kalau malas nak gosok . Malangnya , bila berat aku naik mencanak , baju favorite tuh aku dah tak muat . Tudia ketat sekali banyak part kot . Part lengan , perut , pinggang , dengan peha . Nampak kan naik gila badan aku . Hahaha . Tapi , Alhamdulilah , bila dah ada kesedaran , akhirnha petang tadi aku ke wedding kawan baik masa sekolah dulu . Aku gamble lah selongkar baju kurung dan aku cakap aku nak try pakai . Sebab target aku nak pakai lagi beberapa minggu nanti . Dan akhirnya , aku muat weyh! Ya ALLAH rasa happynya yang teramat . Aku mengaku bab pinggang dengan peha agak ketat sedikit tapi bab lengan dengan perut sumpah longgar woi .  Cuba korang bayangkan , bila korang dah biasa dengan baju tu , pastu dah tak muat dan korang berusaha untuk kembali muat semula . Fuhh , dia punya perasaan , bahagia gila . I already achieved my small result . Alhamdulilah .


  • Tak salah ada prinsip dan pendirian !
Okay , aku suka nak kupas tentang ini . Aku ini sejenis manusia yang ada prinsip . Jujurnya , kadang disebabkan prinsip aku tuh nampak lah ketegasan dan keegoan yang ada . Hahaha . Dalam setiap keadaan , kadang kala perlunya juga ketegasan dan prinsip . Supaya bila berlakunya sesuatu , kita tetap stick to the point . Contohnya , kau tengah dalam proses kuruskan badan , kawan kau paksa kau makan itu ini , kalori tinggi pulak tuh , jadinya disini kau kenalah gunakan kuasa veto ketegasan serta prinsip kau tu untuk menolak apa yang orang ajak . Memang di dalam setiap cabaran yang kau lakukan itu , memang ada dugaannya , its our choice to say yes or no at that time . Kalau kau tak tegas dengan pendirian  , tak mustahil orang senang je nak kenakan kau . Jadi , ingat . Sometime , we need to have that  ketegasan supaya kau dapat capai apa yang kau impikan .


Okay , itu sahaja . Assalamualaikum :) 

Catat Ulasan

0 Ulasan