78/366 : DIARY OF THE DAY - 18 MAC 2016



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah walaupun dalam kesibukan , diary of the day mestilah wajib ditulis hari hari walaupun kadang kdang aku sendiri pun rasa bosan jugak baca apekebenda budak ain ni merepek . Hahaha . Jadi , on topic today ialah :


  • Makan keow teow sedap pasar malam ! 
Semenjak aku dalam proses misiku kurus ini , aku stop habit aku yang suka gila makan carb tuh . OMG ! Tadi terasa nak sangat merasa . Actually , last week lagi aku terasa nak makan , tapi lepas dah membuat cardio exercise , makanya layak lah aku menerima sebungkus keow teow RM 2 itu . Hehehe . Fuhh , aku makan macam tak pernah makan gayanya . Bestnya moment bila kau on goal untuk kurus , dan kau mampu menghalang serta mengubah tabiat buruk kau yang dulu iaitu melantak sesuka hati tanpa memikirkan lemak yang diternak itu . Its freaking awesome bila aku start rasa macam , "kalau aku dok makan macam dedulu , naik balik badan aku nanti , dah tak banyak baju yang boleh aku pakai namti" . Bila kita nak makan sedap , ingat balik kita tengah nak menguruskan badan , nanti kita juga yang rasa kecewa nanti . 


  • Kek Season sebagai Reward !
Okay , tadi aku singgah kedai season kejap . Aku makan jugak sekeping roti . Lepastu aku rasa macam , sedappppnyaaa kek assorted tuh . Harga dia RM 10.50 . Makanya , aku tak beli lagi . Aku bertekad lepas aku dah dapat achieved small success yang aku tulis , kalau aku berjaya baru boleh makan . Kalau tak aku tak boleh beli dan merasa . Hahaha . Think before we eat ! That the best way i can do during this weight loss journey process . The thing is you need to love your body . You need to trust the process . Nak kurus bukannya ambil masa sehari kak jemah woi ! It takes such a great hard work and determination terhadap apa yang kita mahukan . Kalau tak kuat apa yang kau nak , tu yang iman cepat goyang bila makanan sedap depan mata . Ingat ! Always have a big why so that kita akan stick to the point .


Okay , itu sahajalah untuk hari ini . Assalamualaikum :)

Catat Ulasan

1 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.