79/366 : DIARY OF THE DAY - 19 MAC 2016



Assalamualaikum dan hello kepada semua. Hari ini sangatlah panas . Fuhh , nak pergi wedding kemain memilih baju terus sebab takut ketiak berlecak kang . Like seriously memang kalau berpeluh mesti rasa tak selesa kan . So , pemilihan baju pada ketika cuaca panas ini sangatlah penting . Jadi untuk hari ini , sebenarnya aku agak tak ada mood sangat as kepenatan yang teramat . Hahaha . Tapi , idea nak menulis itu dah ada . Jadinya , this is my commitment yang mana kena tulis Diary Of The Day setiap hari . So , today story are :


  • Apps Wattpad buat aku suka membaca dan menulis
Korang yang suka baca novel ke , suka menulis ke , suka membaca lah senang cerita , aku suggest apps wattpad untuk korang . Its friendly user lah. Sebab just install the apps lepastu korang boleh pilih lah cerita apa yang nak dibaca . Seriously , aku dapat tahu tentang apps ni pun dari seorang kawan aku which dia pun ada menulis dalam wattpad tuh . Dari apps ini jugak , kalau bosan bosan memang aku scroll je laj membaca . Sebab aku ni jenis bukan pembaca novel tegar . Tapi , this apps help me to read as an easier way . Plus , kalau bawa buku kan nak kena angkut sana sini . Tapi this apps dah siap ada dekat handphone . All you just to do is baca jelah . Dari scroll fb kerja stalker orang je , why dont you scroll something benefit that you can read on . Cuma yang tak bestnya kalau cerita dalam wattpad ni tak habis , tapi kita respect lah penulis kan . Mereka pun nak cari duit juga dengan menjual karya mereka . So , install apps wattpad ni tau !


  • Baju ready to wear lagi berbaloi dari baju tempah !
Jujurnya , aku sangat sangat lah teramat lama tak pergi menempah baju . Kalau raya pun beli ready to wear . Hahaha .  As aku rasa benda itu sangatlah leceh . Nak cari kain , lepastu fitting , tunggu siap . Dan it will sometime lagi banyak kos daripada kau beli terus baju ready to wear . Eventhough , kau tengok baju ready to wear tu dalam RM200 . Tapi kalau dia berbaloi , it fits me, aku beli okay ! Rather than kena cari kain , apa semua tuhhh. Leceh ! Macam yang aku alami sekarang ni . Bulan april ni , aku jadi pengapit kepada kawan aku . Dia belikan kain . Okay , let say kain itu semeter RM 10 lah (darab 4 meter) dah RM 40 . Aku pergi tempah je sebab aku nak design yang ala ala baju kurung moden so total RM 80 . Dah RM 120 . Kena beli lace lagi sebab kain itu kosong . Its cost about RM 20 . Total RM 140 . Tak masuk kos minyak apa semua . Tak berbaloi dan leceh . Pada aku , aku lebih prefer ready to wear dan insyallah bila situasi ni berlaku pada aku sebenarnya mengajar aku untuk lebih calculative dalam membuat sesuatu . It means kalau la aku ada jodoh terkahwin ke , hahaha , as for sure my bridemaids , family , sedara apa semua aku belikan terus baju ready to wear . Senang! Settle sekali jalan! . Baju ready to wear pun sekarang banyak dah murah murah aku tengok so , kita kena lah bijak berbelanja kan .



Okay , itu lah untuk hari ini . Selamat berhujung minggu ! Assalamualaikum ;)

Catat Ulasan

0 Ulasan