80/366 : DIARY OF THE DAY - 20 MAC 2016


Assalamualaikum! Sekarang tengah musim panas litlit dekat malaysia ini kan. Makanya , korang jangan lupa banyak minum air masak yer! Akupun sama woi ! Ya ALLAH , tak boleh kena panas sangat . Terus rasa sakit kepala terlampau . Tapi , Alhamdulilah, sebab ada juga hujan turun dekat johor bahru ni . Sejuk juga! Jadi , untuk hari ini , aku nak share tentang :



  • Lepas gian makan kaki ayam !
Ada orang geli nak makan kaki ayam . Aku ni pulak jenis manusia suka kaki ayam . Ya ALLAH aku punya lah suka sampai kalau pergi kedai makan yang ada sup kaki ayam mesti aku mintak . Sebab memang favorite okay ! I still remember that masa aku belajar dekat uitm merbok , kedah . Ada satu kedai nasi ayam pak mud . Memang famous lah nasi ayam ini among people dekat merbok tu . Pak mud itu kalau aku pergi makan situ, sanggup dia cedokkan kaki ayam dan carikan kaki ayam dekat periuk sup yang besar itu semata mata untuk aku . Hahaha . Sebab aku jenis slumber je mintak kaki ayam dekat dia . Haa , dia pun cedokkanlan pada aku . Lagipun jarang kan orang minta kaki ayam , so peluang aku lah dok perhabis semua. Hahaha . Aku dah lama tak makan kaki ayam , tadi singgah kedai yang jual banyak lauk lauk . Ya Allah , geram sungguh aku tengok kaki ayam masak kicap dia . Haa , aku terus beli. Hahaha . Dapatlah lepas gian ! Sedap nya rasa ! 


  • Suka tengok tupperware comel comel !
Haaa , yang ini aku dok rasa macam terjangkit perangai arwah ibu aku . Arwah ibu aku dia suka beli tupperware woi ! . Hahaha . Bermacam macam colour kau . Lepastu sekarang ni dah macam berjangkit pula dengan aku . Aku geram tengok bekas tupperware dekat kedai RM 2 tuh . Ya ALLAH come comel woi . Rasa nak terbeli je weyh . Tapi , aku ingat , yang dekat rumah pun dah banyak takkan nak menambah lagi. Kan membazir nanti . Gunakan apa yang ada dekat rumah tu dulu . Lagipun sekarang , orang buat wedding doorgift pun ada banyak yang bagi bekas tupperware kan . So , dapat lepas geram tengok tengok banyak kali je dekat kedai dua hinggit tuh . Hahaha . Dapat tengok lama lama pun dah okay . Nampak sangat perangai makcik makcik aku dalam bab ni. Hahaha .


Okay , cukup untuk hari ini . Assalamualaikum ;)

Catat Ulasan

0 Ulasan