REPEAT LAGI MAKAN DI RESTORAN LEMON TREE

restoran lemon tree johor bahru
Yang pakai tudung merah tu comel lah . EH!

REPEAT LAGI MAKAN DI RESTORAN LEMON TREE

First time makan Lemon Tree ni sewaktu Dinner time iaitu di Taman Megah Ria. Kali ini, aku mencuba di lokasi yang berbeza pula. Lokasi yang baru iaitu di Setia Indah. Bukan setakat lokasi je baru , kali ni aku cuba merasa pada waktu lunch time. 

Well , tekak orang melayu kan kalau waktu makan tengah hari mesti nak cari nasi. Dont worry! Ade jug terselit menu nasi yer. Jangan kata iolls tak makan nasi. So, sebelum ni aku just order warm water dan jugak strawberry tea. Tapi kali ni, aku try pula air Hot Hazelnut Chocolate. Peh, terangkat woi feel dia. Tapi, dia agak manis la pada aku. Mungkin sebab aku ni tak berapa suka rasa manis yang terlampau. Tapi, air yang buat aku sangat refreshing pada hari itu ialah Lemonade Ice ! Peh , aku siap order satu gelas lain lagi tapi share la. Aje giler boleh kembung perut minum air je.Hahaha.
hazelnut hot chocolate restoran lemon tree johor bahru
hazelnut hot chocolate , jom belek menu ape nak makan

restoran lemon tree johor bahru

restoran lemon tree johor bahru

special fried rice restoran lemon tree johor bahru
special fried rice katanya, so yang lapar nasi pun boleh order menu ini ye

restoran lemon tree johor bahru

Pada waktu tu kami makan kongsi kongsi rasa gittew! Walaupun kongsi tapi sangat kenyang. Aku nak mencadangkan korang mencuba kombinasi pizza ni , dimakan bersama dengan salad segar dan soup dia. Peh! Salad dia memang boleh diterima tekak dan kita boleh meratah gitu je. 

Apa lagi kombinasi yang sesuai untuk lunch? Pada mereka yang mungkin tak berselera nak makan berat-berat sebab tengah stress kerja ke, cadangan aku order lah air Lemonade Ais dan dessert Tiramisu kek serta Chocolate Kek. Peh, komfom lepastu mood korang kembali okay bila masuk office. Hehehe.
double chocolate cake restoran lemon tree johor bahru
double chocolate cake  bersama dengan lemonade ais is so refreshing!

island seafood pizza restoran lemon tree johor bahru
island seafood pizza , ini sangat lah highly rekomen by me. ain suka betul pizza ni

mushroom soup restoran lemon tree johor bahru
mushroom soup yang sangat menyelerakan! so yummy!
spaghetti seafood agilo olio restoran lemon tree johor bahru
spaghetti seafood agilo olio

spaghetti prawn aglio olio restoran lemon tree johor bahru
spaghetti prawn aglio olio 

spaghetti bolognese restoran lemon tree johor bahru
spaghetti meatball bolognese 

fresh salad restoran lemon tree johor bahru
Semangkuk salad segar yang sangat sedap! 
Next, kalau yang jemu makan nasi tu, aku nak cadangkan korang makan Pasta. Nampak tu Spaghetti Bolognese dan Spaghetti Aglio Olio. Aglio Olio ni memang orang cakap wajib cuba , aku takut ter order dua je lepas tu. Hahaha.

Kesimpulannya episod #awakmakanape waktu lunch pada hari itu, aku sangat berpuas hati. Jangan risau, disini orang Islam pun boleh makan. Orang-orang sekitar Johor Bahru , apa tunggu lagi.. Serbu!!! 
restoran lemon tree johor bahru
Yang tengah-tengah tu hantu Aglio Olio dekat sini . Jaga-jaga kalau nampak dia makan, mohon order cecepat.

restoran lemon tree johor bahru
Johor Bloggers 
Restoran Lemon Tree
Setia Eco Cascadia Branch

(No Pork, No Lard, No Alcohol)
Lokasi:
No. 63, Jalan Eco Cascadia 6/1, 
Taman Setia Eco Cascadia, 
81100 Johor Bahru, Johor

Waktu operasi:
11:00 am -10:30 pm
Setiap hari
Tel. No:
+607-3615965
Facebook:
Instagram:
https://www.instagram.com/lemontree2u

Jangan lupa untuk like Facebook Awak Makan Ape , dan follow Instagram @awakmakanape. Nak pesan lagi , dah makan sedap tu, jangan lupa gunakan hashtag #awakmakanape untuk kongsikan kepada semua penggemar makanan okay!

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. haisyyy...semuanya sedap sedap ni..wajib try ni

    BalasPadam
  2. banyaknya spaghetti...akak nak try ler makan kat sini nanti

    BalasPadam
  3. Terliur woiii...
    Rasa macam nak pergi aje kang, tapi teringat plak tomyam Moonlight Cake House hahahaha

    BalasPadam
  4. lemah betui tengok makanan ni haha

    BalasPadam
  5. Waa...tetiba perut rasa lapar! Minta kek sikit.... :D

    BalasPadam
  6. Nasi goreng tu aku sukaaa..bila nak repeat niii

    BalasPadam
  7. kenapa jauh sangat eeeyh kdai ni. ahaha seksa da tengok gambar2 ni =D

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.