2 HARI 1 MALAM AKU DI MELAKA..BARU LAH AKU TAHU YANG MELAKA SEBENARNYA...

Image may contain: 3 people, including Nur Farahain, people smiling, people standing and outdoor

2 HARI 1 MALAM AKU DI MELAKA..BARU LAH AKU TAHU YANG MELAKA SEBENARNYA...

Selama ini destinasi Johor Bahru-Melaka adalah perjalanan yang menjadi kebiasaan keluarga aku. Yelah, arwah ibu aku dibesarkan di negeri Melaka walaupun sebenarnya arwah ibu berasal dari Pulau Pinang. Walaupun begitu , selepas ibu meninggal , aku memang jarang sangat ke Melaka. Padahal masa aku belajar di Kedah sekitar tahun 2010-2013 , kebiasaan nya aku akan singgah mengambil housemate aku di Melaka dan kami akan bersama-sama balik ke Kedah.

Namun begitu, short vacation aku selama 2 hari 1 malam mengubah segalanya. Ku sangka kan bila berjalan pada hari orang bekerja , rasa seronok lah sebab tak perlu nak que ataupun bersesak dengan ramai orang. Rupa-rupanya HAMBAR!. Hahaha. Betul lah orang Melaka cakap , "Melaka ni kecik je woi , pusing-pusing dah habis! pastu jem!".

Aku , Sis Lin dan Kak Sunah kemain ler bersungguh nak jenjalan ke Melaka pada hari bekerja. Kononnya macam seronok ler nak merambu. Malam tu kami kemain beriya ler lalu ke Jonker Walk. Rasa macam pelik pulak sebabnya kenapa senang betul kereta boleh lalu lalang. Sangkaan kami mungkin diorang belum set up lagi kot barang-barang niaganya ataupun mungkin masih terlalu awal. Hahaha. Kami tertipu daaa! Kemain beriya diorang whatsapp dalam group tanya pasal ni. HAHAHA.  Rupa-rupanya kelauttt semuanya..

Image may contain: 3 people, including Nur Farahain and Suriani Samad, people smiling, people standing, sky and outdoor

Malam tu punah harapan nak merambu , alamatnya waktu tu tengok ler drama Nur 2 dekat TV3 tu. Emosi betul aku tengok Sis Lin dengan Kak Sun. Dasyat penangan drama tu. Hahaha. Sepanjang 2 hari 1 malam tu , pagi-pagi kami bertolak dari Johor Bahru dan pekena Kari Kambing 40 Hari . Sampai je Melaka kami check in di Hotel Sentral . Hotel pula memang lokasinya sangat strategik. Rehat-rehat dan photoshoot (aku bercuti dengan artis , jangan memain). Photoshoot untuk baju yang diperagakan oleh kak sunah , kami pun bersiap untuk ke Encore Melaka.




Malam itu ler kami ingat nak pi merambu last-last merambu dalam bilik je . Hahaha. Esoknya kami check out dan terus ke Melaka River Cruise. Kak Sunah la yang perasan aku asyik dok sebut pasal cruise ni. Tercapai juga impian aku tu. Lepastu kitorang ke Coconut Shake Klebang dan pulang semula ke Johor Bahru.

So, aku nak pesan dekat korang yang acah-acah nak merambu dekat Melaka pada hari bekerja , hentikan jela planning korang tu. Hehehe. Nanti kan mati kutu tak tau nak buat apa. Tapi , ada jer beberapa tempat yang best korang boleh pergi , tapi yang jenis macam aku yang suka jenjalan cuci mata dekat tempat macam jonker walk tu , hmmm..hampa juga ler.

Tapi , aku sempat ler juga cuci mata dekat Jonker Walk sambil pekena air kelapa bola. Hahaha, cantik je dia buat air kelapa tu bulat gitu. Masa ni aku join trip dengan Tourism Malaysia. Jom tengok di IGTV aku ni .

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. akak rasa akak x pernah pegi jonker walk tu lagi ain.. kesian kan kat org melaka ni.. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahhahaa....akak pergi time weekend je yer...weekdays kosong xde ape.. hahahaha..

      Padam
  2. Terimakasih infonya gan sukses terus...

    BalasPadam
  3. Hahahaha last-last layan Nur hahahaha

    BalasPadam
  4. nanti kita pergi weekend pulak jommmmm

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.