HANYA KERANA MINAT...

Image may contain: Hernee Nazir and Nur Farahain, people smiling, hat, eyeglasses and closeup

HANYA KERANA MINAT...

Aku tertarik nak tulis tentang ini , yang aku pendam beberapa hari lepas. Ianya tentang satu perkataan yang dikatakan MINAT. Minat ni boleh juga dikatakan sebagai obses. Pada hari Jumaat yang lepas , aku mendapat jemputan sempena pembukaan Sealife Malaysia secara rasminya. Pada waktu tu ,masa nak otw ke Legoland tu , aku tetiba terfikir , "Kak Hernee ada ke tak ehk jap gi ? lupa nak tanya.." . Tuptup masa nak pergi ke meja pendaftaran media , ada yang tegur aku. KAK HERNEE ADA RUPANYA!

Terkejut aku , yelah weh dengan kendong anaknya lagi plus dengan dua bodyguard kecik. Aku perati je macam mana Kak Hernee ni urus anak-anak dia sambil menyempat buat video dan amek gambar. Konklusinya , SEBAB MINAT. Sebab hanya minat ,kita boleh buat dengan rasa ceria dan enjoy!

Aku sempat interview kak Hernee masa tengah makan , (well aku ni memang suka inteview orang) HAHAHAHA. Aku tanya dia , macam mana akak update blog? bila nya masa akak menaip...bla bla blaa. Gais , kalau bukan kerana minat...mana mampu dia buat. Dengan nak jaga anak-anak dengan nak urus rumah lagi, aku memang tabik spring betul!

Itulah kak Hernee...

Dia tetap humble dan mengelar diri dia sebagai "blogger makcik-makcik kampung je" , korang tengok jelah blog dia. Aku ni ibarat plakton je kalau nak dibandingkan dengan dia. Pageviews blog kepunyaan kak Hernee ni mencecah 13juta gais. Itu ke yang dikatakan blog makcik makcik kampung? Hahahha. Aku tergelak woi bila kak Hernee cakap macam gitu.

Aku tanya dia akak buat macam mana? Yelah benda-benda teknikal macam Seo lah keyword semua tuh dan korang tahu apa jawapan dia "AKAK MAIN BUAT JE....AKAK TAK RETI NAK NGAJO AIN...AKAK TULIS SUKA SUKA JE...AGAK-AGAK MACAM OKAY JE PLUG IN NI , AKAK LETAK KALAU TAK AKAK DELETE BALIK" . 

Kau tengok jawapan blogger makcik kampung macam mana.. Betul lah kan kalau dah namanya minat. Semua boleh jadi kalau kita minat. Ala , sama jelah kalau kita suka pada seseorang , kita mesti akan buat macam-macam cara untuk buat orang tu suka kita. 

Sambil-sambil aku tengok Kak Hernee dengan tengah kendong anak nya lagi , dia sempat update gambar dan video. Dia sempat buat story dan dia sempat melayan lagi kerenah the ilhams. Aku rasa aku mungkin tak mampu buat apa yang kak H buat. Tapi aku belajar sesuatu yang kalau kita minat dalam sesuatu bidang tu , go and achieve it.. Terima kasih kak titipkan pengajaran untuk seketul Ain yang baru nak up! Hahaha.

Oh lupa nak bagitahu....kak Hernee lah yang membawa aku masuk ke dalam group jdtblogger! aku ain dan jdt blogger <<<jangan lupa baca tau

Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. nak gelak pulak akak baca entri ain.. kahkahkah.. redah jek lah in.. tulis je ikut gaya sendiri.. orang nak baca ke tak nak.. dia punya pasal hahaha.. tapi serius akak mmg xde ilmu blogging mcm org lain.. akak main update jek ikut suka.. mesti ain nampak ada ketam merayap kat the ilhams kan.. kan.. hahaha

    BalasPadam
  2. yer setuju. bila minat, apa pun kita sanggup redah. :) Alasan semua 100% akan hilang just sebab minat..

    BalasPadam
  3. JACKPOT ynag besar hanya di AJOQQ :D
    WA : +855969190856

    BalasPadam
  4. Kita akan buat sesuatu dengan bersungguh2 kerana minat

    BalasPadam
  5. saya minat kepada perkara kebaikan

    BalasPadam
  6. kak hernee memang gigih wehh.. kagum tengok dia. akak ni pun tak mampu nak wat macam dia.. ngan anak ligat lagi.. mak kau ijau kalau bawak anak2 gi event.. susah nak wat live ko.. haha

    BalasPadam
  7. Nak menulis kena rajin then datang minat then baru jadi bacaan orang..
    Kalau tak rajin, tapi ada minat, pun takkan jadi bahan bacaan orang, sebab apa? Sebab tak update hehehehe...

    BalasPadam
  8. yaaa....nak seribu daya, tak nak seribu dalih!

    BalasPadam
  9. Minat itu mendorong ke arah kebaikan dan kejayaan...ewahhhhh!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.