“EAT ALL YOU CAN” , MAKAN BESAR DI PULAI SPRINGS RESORT JOHOR BAHRU


Image may contain: 9 people, including Iman Fatiha Mohd Rizar, Nur Farahain, Nona Qiyah En Sani, Afzani Tual and Nur Decamellia, people smiling, people eating, people sitting and food

“EAT ALL YOU CAN” , MAKAN BESAR DI PULAI SPRINGS RESORT JOHOR BAHRU


Eat All You Can , pada aku ini lah konsep makan besar harga mampu yang boleh dinikmati di Qing Palace Pulai Springs Resort. Ini merupakan kali kedua aku makan disini. Bahasa kasarnya ‘melantak’ ler kan , dah kata tadi makan besar. Hahaha.  Menyediakan hampir 80 menu tapi ini bukan konsep buffet yer. Ini konsep per table.

Cepat-cepat jom penuhkan 4-10 orang geng dan datang makan disini. Nak tahu apa menu pilihan aku? Okay , selamat menjamu mata. *Nak kongsi tips , kalau datang ke sini dan tak pandai pakai chopstick macam aku ni , mintak je sudu dan garfu. HAHAHA.  Nanti kanga da udang terpelanting dekat meja sebelah.
eat all you can pulai springs resort
Braised Shark’s Fin Soup with Dried Seafood & Crab Meat

eat all you can pulai springs resort
Szechuan Hot&Sour Soup

eat all you can pulai springs resort
Wasabi Prawn

eat all you can pulai springs resort

eat all you can pulai springs resort
Oatmeal Prawn
Apakah menu kegemaran aku ? Kita mulakan dengan Braised Shark’s Fin Soup with Dried Seafood & Crab Meat. Ya ampun , yang ni memang lah pembuka selera dan aku je siap tambah dua mangkuk. Hahaha. Seterusnya yang menjadi kegemaran aku ialah wasabi prawn. Nama je wasabi tapi tak pedas mana pun.  Paling kelakar aku siap ingatkan itu mayonis , masa nak mintak orang ambilkan  aku selamba badak cakap “nak udang yang ada mayonis tuh”. Itu bukan mayonis ye kawan-kawan itu wasabi. Hahaha.

Kalau dah nama pun makan di restoran cina , aku memang nak mencari menu itik. Ternyata menu itik disini sangatlah memenuhi selera tekak aku. Peking Duck menjadi pujaan hati siap mintak tambah dua kali. Hehehe.  Itu orang cakap makanan yang ringan ringan je kan haa meh sini aku nak cadangkan lagi satu menu iaiatu Seabass Steamed in Asam Sauce. Peh , puas hati gila aku ratah ikan nya yang sangat segar. Its highly recommended.

Takkan ikan je kan yang sedap dan menu last yang aku nak recommend ialah Ostrich Meat with Spring Onion. Masa makan tu tak sedar pun tu rupanya daging ostrich , bila dah sedap makan baru Tanya itu apa. Hahahahhahaa. Kelakar kan kau Farahain!
eat all you can pulai springs resort
Seabass Steamed in Asam Sauce

eat all you can pulai springs resort
Peking Duck

eat all you can pulai springs resort
Ostrich Meat with Spring Onion

eat all you can pulai springs resort

Haa, apa tunggu lagi. Jom kongsikan dengan geng makan makan korang semua!
eat all you can pulai springs resort

Catat Ulasan

6 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.