JANGAN MENCARI JAWAPAN YANG TIADA

Image may contain: Nur Farahain, smiling, standing, ocean, beach, sky, outdoor, water and nature

JANGAN MENCARI JAWAPAN YANG TIADA


Assalamualaikum. lamanya rasa tak bukak blog ni. Hmmm.. Tak nak cakap panjang, cuma nak bagitahu aku tiada azam untuk tahun 2020. Tema untuk tahun ini ialah “Just Go With The Flow”. Simple je!

Tak nak kusutkan kepala otak. Teringat dalam satu interview Misha Omar bersama Dj Nazz Gegar Fm , dia cakap “pada saya hidup ini jangan berat -beratkan..jangan mencari jawapan yang tiada..kadang kadang dia akan datang dengan sendiri”

Persoalan jodoh, rezeki, ajal , maut itu kita tak tahu jawapannya kan. Jangan difikir. (nasihat untuk diri sendiri) Aku selalu fikir lagi lagi bab jodoh tu. Tapi, bila dengar kak Mish cakap begitu, aku pun teringat apa yang dia cakap tu.

Untuk tahun 2020, semoga banyak yang baik untuk diri ini. Ya Tuhan, andai aku jauh dari Mu, panggil lah aku selalu. Aku takut , aku resah, aku hilang diri aku bila aku jauh dari Mu ya Allah.

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. enjoy your life my dear...there is more to come in your way!

    BalasPadam
  2. Allah's plan is indeed the best. biarkan saja kita ikut apa yang dah diaturkan..

    BalasPadam
  3. doa yang baik2 jer ain..:)

    BalasPadam
  4. waalaikumussalam. inshaAllah kita serah kan pada Allah Taala :)

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.