TULIS YANG BAIK BAIK

naim daniel


TULIS YANG BAIK BAIK


'Tuliskan yang baik baik, jika baik niat kita,maka baiklah karya kita. Jika buruk niat kita, maka buruklah karya kita.' - Naim Daniel

Mendalam ayat Naim Daniel, terus aku reflect pada diri aku sendiri. Lately ni i kinda loss my sense of writing. Lama tak bukak blog. Seperti yang sedia maklum, kalau aku tak bukak blog maksudnya memang aku tak akan langsung blogwalking ke blog kawan kawan blogger yang lain.

Kalau diikutkan hati, emosi dan perasaan yang sedia ada sekarang , mahu sahaja aku lontarkan disini. Tapi , bila aku terdengar ayat ND ini terus jadi macam “wow”. Aku nak benda yang baik baik datang kepada aku. Tak semestinya yang negatif dan buruk itu datang kepada aku, seharusnya aku membalas seperti itu.

Aku pilih untuk diam dan tidak melayan perasaan itu. Sumpah! Sakit sangat hati. Mesti rasa sakit sangat! Aku tak tipu. TAPI, terus aku cakap pada diri aku, aku nak yang baik baik untuk aku. Jadi aku perlu tulis yang baik baik.

Ada orang dia Tulis , bila dalam keadaan emosi yang bermacam. Bila dia marah, dia tulis tanpa fikir “baiknya” yang perlu kita beri. Aku rasa , cukup untuk peringatan diri sendiri. Aku mahu tulis ketika emosi aku dalam keadaan BAIK. Sebab sebagaimana yang aku mahu Tuhan beri yang BAIK untuk aku.

*Doakan yang baik baik untuk Nur Farahain. (mesej ringkas untuk diri ini kepada yang membaca) 😍

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. amin..insha Allah..yang baik2 sahaja keluar

    BalasPadam
  2. Tulis yang baik2
    Cakap yang baik2
    Mohon yang baik2.

    BalasPadam
  3. Sewaktu marah, elok jauhkan diri dari media sosial, termasuk blog. Risau menyesal kemudian hari nanti akibat tersalah kata

    BalasPadam
  4. semoga yang baik2 semuanya untuk Ain.. betul la apa yg ain buat tu.. lebih baik diam dari kita tulis yg macam2 kat media social kan..

    BalasPadam
  5. inshaAllah. semoga yg baik-baik sahaja untuk kita. aamiin

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum Sis Ain, jemput sertai give away dengan hadiah tunai RM1000 oleh Mamapipie & Friends.



    Hadiah RM200 (Seorang Pemenang)

    1 x RM200



    Hadiah RM100 (2 Orang Pemenang)

    2 x RM100



    Hadiah RM50 (14 Orang Pemenang)

    14 x RM50



    Penyertaan sangat mudah & tarikh tutup giveaway pada 29 Feb 2020. Klik sini sekarang untuk sertai.

    BalasPadam
  7. Memang kena control diri bila marah sebab marah tu boleh buat kita hilang akal.. semoga yang baik-baik sahaja buat Ain..

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.