TRAINING MAIN GAME PUBG

TRAINING MAIN GAME PUBG

Boleh dikatakan setiap minggu anak-anak jiran kerap ke rumah aku. Aku tahu walaupun sekarang masih dalam suasana yang tidak sesuai untuk berjumpa , tetapi kami banyak berada dikawasan perumahan sahaja. Bila hujung minggu je , memang akan ade anak-anak jiran yang bagi salam dekat rumah Kak Ain diorang ni.

Bukan hujung minggu je , tapi kalau sebelah petang diorang tak sekolah agama ... pun nanti diorang bagi salam. Hahaha . Jadinya main game PUBG la penghubung yang boleh satukan mereka. Iye , siapa kata main game tu entah apa -apa. Tak! Main game PUBG la mengajar diorang lagi teamwork untuk mendapatkan Chicken Dinner ! 
Daripada tak pandai main sampai dah tahu dah skill menembak dengan betul . Hahaha. Yang paling kelakar perempuan pun sama naik main PUBG . Tapi bukan aku lah ketuanya . Aku manager je . Mana tahu jadi professional gamers nanti . Aku manage je lah. Hahaha . Yang jadi ketua abang aku . Dia yang power main game-game ni . 

Kesian la juga pada diorang yang tiada wifi di rumah dan hanya guna hotspot je .Guna data mak untuk main game sampai habis . Hahaha. Apa salah nya kan aku berkongsi rezeki kat rumah ade wifi . Tapi aku memang  pesan main game main game juga , solat jangan lupa . 

Jangan la marah generasi yang sekarang ni main game , dah diorang Google Generation. Tapi , kena ada ketegasan dan ambil tahu dengan siapa dia main game , dengan siapa dia chat . Sila pantau handphone , tab , laptop dan computer anak-anak. 

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. betul juga kan, zaman dia...cuma kita kena pandai kawal kan masa mereka :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ... kita yg dewasa kena kawal ... perati ape yg diorg tgk.. bahaya ..

      Padam
  2. Hebat anak-anak sekarang kann...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hebat2 pon kena pantauuu ape yg diorg tgkkk.... kena ade tegas jugakk .. 😁

      Padam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.