11 Movie Favourite Aku .. *WAJIB TONTON*

11 MOVIE FAVOURITE AKU ..Wajib Tonton

Kisah 52 Hari ni mengangkat topik "My Favourite Movies". Okay , 11 movie ni terpaling aku minat . Boleh dikatakan dah banyak kali ulang tengok sebab dah nama pun favourite kan . Biasanya movie-movie ni , aku pasti akan rekomen pada orang untuk tengok. So , here we go .. Aku list 11 je la okay .

1) 27 Dresses
Ya Allah , kalau la tahu betapa obses nya aku pada movie ni . Sebab aku selalunya , memang akan bersungguh gila bila jadi bridesmaid. Aaaa ... tolong la tengok ! This movie . 
2) Confessions of shophaholic
Aaaaaaaa, yang ni pun terpaling suka . Sebab dulu aku jenis shophaholic. Masa awal-awal ada banyak duit . So , kepada siapa yang gila shopping sampai sanggup berhutang tu , please tengok movie ni. 
3) Barcelona Untold Love Story
Okay , yang ni pula movie Philippines . Homaigodddssss , sumpah this movie best teruk . Macam mana kehidupan pilipino di Barcelona . 
4) Can't Help Falling in love
Aaaaaaa, dalam cerita ni diorang tak sengaja "terkahwin" dan diorang nak putuskan hubungan perkahwinan tu secara legal . Tapi lepastu , rupanya both of them fallin in love . Aaaaaaaaaaa~~~~ tolong tengok this movies . Okay dah berapa banyak kali aku suh tolong tengok this movie ni. 
5) A little things call love 
Pshone. Hahahaha . Astaga , teringat zaman remaja dulu suka gila this movie . Baru la aku tahu kenapa dia panggil P. P tu dalam bahasa Thailand "abang". Aku ingatkan nama dia memang ada P dekat depan. Hahaha . Kalau suka tengok love story zaman sekolah , so korang boleh la layan this movie. Perempuan tu dulu buruk kot dia suka dekat lelaki hensem , at the end .... jeng jeng jeng . 
6) Bangkok Traffic Love Story
Aaaaaa ....movie Thailand lagi. Asyik love story je kan..Aaaaa itulah kegemaran seketul Nur Farahain. Okay , this movie pula perempuan tu mabuk and dia drive balik sampai la accident dan seorang lelaki ni selamatkan dia . So , the love story begin . Apa yang bestnya pasal movie ni dia banyak cerita tentang public transport di Thailand . 
7) Everyday I Love You
Okay , ni movie Pilipino .. Aku suka story line movie ni sebab dia berkisarkan tentang perempuan yang duduk di kampung dan suka buat video . Setiap hari perempuan tu buat vlog. Sampai la dia berjumpa dengan one guy ni yang kena transfer untuk handle productions tv di tempat perempuan tu. 
8) The Proposal
Okay , kembali semula dengan movie omputih . Perempuan ni jadi bos kepada laki tu dan perempuan tu "gunakan" lelaki tu untuk kahwin dengan dia sebab nak dapatkan visa . So , lelaki tu ajak la balik ke kampung dia. Rupa-rupanya lelaki tu anak orang kaya di kawasan tu .. Kiranya macam satu keturunan orang kaya . Perempuan tu rasa keluarga lelaki ni baik sangat dan tanpa sedari diorang dah jatuh cinta . Tapi.... perempuan tu lari masa hari perkahwinan.
9) The Internship
Okay , ni kisah motivasi. Kisah prektikal di Google . Selalunya yang intern kan budak muda tapi yang ni macam dah late 30- 40 series people . Bestnya movie ni selain daripada kita boleh tengok advantage bekerja di pejabat Google , movie ni juga menerapkan konsep teamwork . Kalau korang tengah give up , boleh la tengok this movie.
10) Bad Genius 
Okay , movie ni kalau siapa jenis cepat neves , hati-hati . Hahahaha. Sebab tengok movie ni , dia punya adrenaline woi...kemain dasyat . Please watch ! Gila weh dia punya feel.
11) Christopher Robin
Okay last movie ni tentang kisah anak patung Winnie the Pooh . Aku pernah tulis pasal ni . 

Itu sahaja top 11 movie kegemaran aku. Rasanya ada je lagi ... 

Catat Ulasan

1 Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.