What i spend MONEY on ..


What i spend MONEY on ..

Homaigodddssss.. permulaan ayat yang terbaik untuk diri ini ialah ... TAHNIAH !! Sebab diri ini menjadi kosisten untuk meneruskan blog challenge 52 Hari . Ya Allah macam tak sangka hari ni dah masuk hari ke 23 . Maksudnya berbaki lagi 29 hari sahaja lagi .

Topik hari ini seperti yang korang dah nampak..what i spend money on. Sudah semestinya lah pada makanan . Mostly memang banyak pada makanan . Hahaha ..Sebab tu masih GEMOK . Hahaha .

Orang cakap rasa berbaloi sangat bila dapat spent kan duit kita kepada makanan . Tapi , berpada-pada . Itu yang aku berpesan pada diri . Takut la tengok gaya pemakanan orang kita sekarang . Aku yang dah sedia ada gemok ni rasa serrrammm~~~

Kedua , selalunya aku akan spend duit dengan quality people . At this age kan , tak perlu woi nak spend masa kau untuk semua orang . TAK PERLU ~~~ . Pilih yang betul-betul okay dengan kita . Kalau kita spend masa dengan yang kerja nya nak enjoy je , melingkup life kau 24 jam nak enjoy habiskan duit . Aku ade kawan-kawan yang macam gitu . Tapi , bila sedar diri ini bukan la yang have have ..kita berdiam diri sahaja la .

Dulu aku jenis shophaholic ..sekarang je aku jenis berjimat-cermat ..Yelah, belum kawen kan.. Kena la start jaga kewangan . Nanti dah kawen tak kekok sangat jadi menteri kewangan. Eh , nak kawen dah ke ? 😜 HAHAHA . 

Tapi nanti-nanti bila kewangan dah mantop , nak sangat selalu travel .. Kerja nya berjalan je . Jalan sampai penat dan jalan sampai puas .. Insyallah .. Thats my dream ..

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Ehhhh, samaaaa! Sekejap makanan diet, sekejap makanan untuk cheat day... so overall habis kat foods je.. and also kereta bila dia salu meragam.. Doa doa dilimpahkan rezeki berganda buat kita semua.. AMIN

    BalasPadam
  2. samo la, lepas tu pelik manalah duhet aku pegi???

    BalasPadam
  3. Jujurnya Sis banyak spend duit untuk bawa anak-anak makan.. lagi sekarang FoidPanda..

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.