Dessert Penyejuk Tekak Di kala Hari Raya PKP

Assalamualaikum . sebenarnya berniat nak buat dessert ni waktu raya pertama . Tapi , banyak sangat makanan . Jadi untuk tak nak membazir , kita buat satu hari satu hari . Tak ada la semua nak bantai bedal satu hari . Tu yang nanti sakit perut . 

Jadi untuk hari raya PKP ketiga semalam , abang ain buat desseett penyejuk tekak ni . Bahan -bahan nya mudah je . Beli dekat kedai Ninso . Kedai berhantu tu . Hehehe . 
Antara bahan yang digunakan sumi jelly , nata de coco , jelly puding , susu sejat . Abang ain kalau bab - bab buat minuman memang serah kepada dia . Sebab dulu time belajar dia pernah meniaga air dan donut JCO . Jadinya , kalau dulu - dulu tetamu datang pun memang dia yang tukang buat air . Kurang la sikit beban kat rumah ni . Kihkihkihhh . 
Ala dessert penyejuk tekak ni makan sambil tengok drama . Hahaha . Ala , buat untuk diri sendiri je . Bukan untuk tetamu . Berani nak datang . Semalam ada budak budak bagi salam datang nak beraya . Ain jerit kan je " Halu pulis .. ada budak ni datang nak beraya " . Tak berani dia nak bagi salam rumah kita . 🤪

Oh , sebelum ni ain ada juga kongsi resepi aneka puding mudah dan sedap . Boleh lah buat penyejuk tekak dikala PKP . Tak la panas hati je duduk rumah kann. Kihkihkihhh .

Post a Comment

0 Comments