WOW~~~ KALAU AKU ADE SEJUTA..


WOW~~~ KALAU AKU ADE SEJUTA..

Teringat pulak cerita Saiful Apek Jutawan Fakir tu kan. Hahahaha. Okay , jadinya untuk kisah 52 Hari ini , tajuk yang diberi ialah "Oh To Win A Million Dollars" . Acececeyhh.. kita orang melayu kan... aku tukar la "Wow ..kalau aku ade sejuta"

Marilah kite berangan**

Apa yang pasti aku berjaya dengan sejuta ni pasti la dengan BERBISNES. Kalau nak kata kahwin dengan orang kaya , astaga mungkin tidak. Hahaha . Biar la dengan BERBISNES kita merasai effort tu serta peluh keringat daripada sibuk mencari si kaya ! Aaaaa gitchewwww~~~

Well , if i am a millionaire , aku TAKNAK memiliki barang yang mahal sangat akan tetapi aku NAK memiliki PENGALAMAN yang banyak. Sebab barang you will know the value , akan tetapi experience cannot. Its uncountable.

Pengalaman yang macam mana ? Aku nak travel .. SEBANYAK-BANYAK NYA. Aku tak aim pun untuk ade rumah yang besar , tapi janji selesa aku rasa tenang Dah okay! Duit yang sedia ada aku nak guna untuk travel ,berjalan merata tempat . Aku nak sangat check in macam-macam hotel . As for me , dari sibuk make up toilet kat rumah ala-ala hotel , lebih baik aku spent duit untuk check in hotel yang macam-macam. Pengalaman setiap hotel berbeza , design yang macam-macam. KAN! Aku boleh rasa kepelbagaian. Toilet hotel jugak aku sebut. TApi , memang kita selalu check toilet dulu kan kalau masuk hotel. Hahaha.

Secondly , again aku nak feel naik kapal terbang dari airlines yang bermacam-macam. Okay , i pun teringin nak naik private jet. Its sounds crazy right but tak salah kan berangan . HAHAHAHA. Kata jutawan~~~ No ,bukan memiliki.. Just pay for rent and use their services. Simple. Best nya kan~~ Naik jets ni speed dia laju weh.. Kalau nak dibandingkan dengan kapal terbang. 


Thirdly, nak ada academy sendiri. Akademi Fantasia. Hahahhaha. Percaya...pada diri , dengan harapan dan keyakinan~~ Aku nak ada Technology Academy sendiri , yang mana akademi ni macam yang dekat US tu...dekat situ la terbina nya Facebook , Youtube , Amazon , eBay Dan macam-macam lagi. Lupa pulak apa nama tempat tu* . Kenapa ? Sebab aku nak orang-orang muda gunakan kemudahan teknologi dengan betul . Build up their life bukan dengan buat benda tak elok. Disamping itu , of course la dapat menambahkan peluang pekerjaan . Aaaaa.. aku memang dah berangan woi yang ni.. Eeee ..tak mustahil kan kalau dapat dibina~~

Keempat , aku nak tolong dan ikut program-program atau aktiviti yang menglibatkan dakwah Islam. Buat apa kita ade duit kalau kita tak nak sebarkan tentang agama Islam . At the end , pengakhiran hidup kita tetap kembali kepada Nya . Insyallah.

*Aku realize kan....semakin aku banyak menulis di blog akuainkausiapa ni , semakin itu la aku berusaha untuk capai impian aku.. Insyallah .. Doa yang baik-baik , tulis yang baik-baik ....kalau kita nak yang baik-baik datang kembali kepada kita. 

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Whoaaa.. kalau ada sejutaaaa, i nak bayor hutang2 yang adoooooo... then belanja family pergi bercutiiii jappppp... Ar. gituuuu

    BalasPadam
  2. kalau dapat sejuta, Sis nak duduk kat Mekah sebulan..

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.