Pembukaan Pusat Beli-Belah Toppen Berlangsung selama 12 Hari dengan Festival #JelesEk


toppen malaysia

Pembukaan Pusat Beli-Belah Toppen Berlangsung selama 12 Hari dengan Festival #JelesEk

Pembukaan pusat beli-belah tersebut dilancarkan dengan pelbagai aktiviti menyeronokkan termasuklah konsert bersama Joe Flizzow dan Joyce Chu


Johor Bahru – IKEA Southeast Asia melancarkan pembukaan besar-besaran Pusat Beli-belah Toppen dengan pertunjukan pratonton yang menarik untuk warga Johor dan kawasan sekelilingnya, di mana ia menyasarkan untuk menjadi hab komuniti terbaharu di Tebrau.
           
Dari 13 November hingga 24 November 2019, Pusat Beli-belah Toppen menjemput para pengunjung bersama keluarga dan rakan-rakan untuk menyertai pelbagai aktiviti menyeronokkan seperti bengkel seni, yoga untuk kanak-kanak, melukis wajah dan ber’zumba’ beramai-ramai. Peluncur papan selaju, parkour serta tarian berkumpulan tempatant akan turut menganjurkan pertunjukan dan pertandingan. Orang ramai juga dijemput berkunjung ke kedai- kedai permainan, makanan, sudut fesyen untuk melihat banyak lagi acara menarik yang bakal dinikmati di Toppen kelak.

toppen malaysia

Festival #JelesEk
Diinspirasikan daripada kempen #JelesEk yang meraikan sifat keperibadian warga Johor yang ikonik, Toppen akan mempersembahkan secara langsung lagu tema #JelesEk pada 16 November 2019, sebagai acara kemuncak festival tersebut. Ia akan menampilkan bintang kelahiran Johor, Joe Flizzow dan Joyce Chu yang telah bekerjasama mencipta video muzik khas untuk Toppen. Lagu tersebut juga digunakan untuk cabaran TikTok #JelesEk. Buat julung kalinya, Toppen serta peneraju utama video pendek mobile ini, mengajak orang ramai untuk menari dan menyanyi (lip-sync) lagu tema tersebut mengikut kreativiti masing-masing. Peserta berpeluang memenangi hadiah-hadiah bernilai RM10,000. Untuk menpergiatkan lagi pertandingan tersebut, Toppen juga telah menyediakan beberapa tempat untuk ber-TikTok untuk para pengunjung. Tambahan lagi, Toppen juga turut dipilih menjadi tuan rumah bagi sambutan tahunan Hari TikTok pada 17 November 2019, yang akan mengumpulkan lebih 80 ‘influencer’ dari serata Malaysia dan Singapura untuk menghasilkan cerita (content) yang kreatif dan menyeronokkan di Toppen. Juga pada 13, 16, 17, 23, dan 24 November 2019, pengunjung diajak untuk menyertai pertandingan mencari harta karun yang dianjurkan oleh TikTok.

toppen malaysia





The Topp
Tarikan utama di Toppen iaitu The Topp memegang peranan penting di festival ini. Dicipta khas untuk selaras dengan kelompok komuniti yang berbeza-beza, The Topp menjanjikan activiti menarik untuk setiap pelawat. Kepada mereka yang sukakan aksi lasak, pergilah ke zon aktif belia di mana terdapat taman luncur, zon parkour dan tembok untuk aktiviti mendaki manakala mereka yang ingin menjamu selera, terdapat banyak pilihan hidangan tempatan atau antarabangsa di sekitar ruangan al fresco. Di laman luar The Topp juga dibina ruang-ruang interaktif termasuklah gelanggang serbaguna, dewan acara, taman atas bumbung, taman rekreasi air kanak-kanak, panggung wayang dengan konsep terbuka yang pertama dan juga arena e-sports untuk anda meluangkan hari bersama teman dan keluarga tersayang.

“Apabila kami mula membayangkan kewujudan Toppen, kami sedar yang ianya tidak boleh menjadi sekadar pusat beli-belah yang sebanding dengan yang lain. Kami mahu mencipta sebuah tempat pertemuan yang memberi impak positif kepada masyarakat setempat”, kata Christian Roejkjaer, Pengarah Urusan IKEA Southeast Asia.

Tambah beliau lagi, “Kami membina Toppen dengan objektif untuk memenuhi keinginan penduduk di sini. Dengan kerjasama pihak berkuasa dan kumpulan komuniti tempatan, kami berusaha sedaya upaya untuk menyerlahkan lagi keunikan Johor. Di Toppen, kami berbangga mempunyai jenama tempatan dan antarabangsa di samping mencipta sebuah hab di mana bakat-bakat dan komuniti kelahiran Johor boleh berkumpul bersama untuk berkongsi minat dan kreativiti masing-masing.”

toppen malaysia

Kemudahan yang Mesra Komuniti
Diterajui oleh IKEA Tebrau, pusat beli-belah berkeluasan 1.25 juta kaki persegi ini menawarkan empat aras untuk anda ‘singgah & riadah’ (retailtainment). Dengan 300 buah premis yang menawarkan dari barangan keperluan rumah seperti Ben’s Independent Grocer (B.I.G.) sehinggalah panggung wayang TGV. Toppen juga telah memperkanalkan lebih 80% jenama baru di Johor seperti The Pantheon, 9 to 9, dan Concept Haus. Pusat membeli-belah terbaru ini juga akan memulakan operasinya di samping 90% penyewanya pada hari yang sama.

Hab terbaharu untuk gaya hidup masa kini ini juga senang dikunjungi melalui kemudahan jalan raya utama, pengangkutan awam dan dilengkapi dengan ruang parkir dua tingkat yang boleh memuatkan lebih 4,600 kenderaan. Toppen diinspirasikan daripada asal usul Scandinavian, yang memaparkan rekaan yang luas dan kemas dengan limpahan cahaya semula jadi dan kehijauan alam, menjadikannya destinasi pilihan untuk dikunjungi.

Joakim Hogsander, Pengurus Besar Pusat Beli-belah Toppen menjelaskan, “Dengan nama seperti Toppen yang bermaksud ‘hebat’ dalam bahasa Sweden ini, membuat kami berazam untuk berusaha sedaya upaya merentasi sempadan dan cabaran. Di samping memahami keinginan masyarakat, kami meraikan setiap pelanggan kami yang unik dengan cara mereka tersendiri. Atas sebab itu juga kami menawarkan perkhidmatan di luar dan dalam talian yang bersesuaian, ringkas dan menepati kehendak setiap pelanggan agar mereka merasai pengalaman membeli-belah yang membuat mereka berasa istimewa dan positif.

toppen malaysia

Pusat Beli-belah Toppen merupakan yang ketiga di Malaysia dan keempat di Asia Tenggara dengan teraju utamanya, IKEA. Mengikuti jejak langkah IKEA dan pusat beli-belah yang lain di rantau ini, Toppen kini bersedia untuk menjadi tempat pertemuan utama bagi mencipta pengalaman yang hebat untuk mereka yang datang berkunjung. Ia menyasarkan untuk menarik lebih 15 juta penduduk tempatan dan pelancong menjelang tahun 2020.

Sentiasa Berada dalam Penampilan Terbaik dengan TOP Liquid Odour Buster

top detergent malaysia

Sentiasa Berada dalam Penampilan Terbaik dengan 

TOP Liquid Odour Buster

Penyelesaian Bau Busuk Anti-Peluh yang Pertama di Malaysia untuk Gaya Hidup Aktif


Kuala Lumpur, 18 November 2019 – Jika anda antara rakyat Malaysia yang kerap bersenam, bau peluh dan hapak yang keluar sebaik sahaja beg gimnasium dibuka, selain bau yang melekat pada kelengkapan senaman walaupun sudah dibasuh berulang kali dengan sabun biasa sudah menjadi masalah lazim dan memalukan.

Dalam satu kaji selidik yang dijalankan oleh TOP, penerima Putra Brand Award 2019 Platinum untuk kategori produk isi rumah  itu mendapati hampir 80% orang responden yang bersenam lebih empat jam seminggu berhadapan dengan masalah bau busuk yang masih melekat pada pakaian senaman mereka, walaupun sudah dibasuh berulang kali .

Bau busuk ini melekat kerana pakaian tidak dibersihkan sepenuhnya. Ini kerana pakaian senaman diperbuat daripada fabrik sintetik teknikal senang memerangkap peluh dan minyak badan (sebum) jauh ke dalam gentian fabrik, membuatkan iainya sukar ditanggalkan sepenuhnya dengan sabun pencuci biasa.


Bagi kebanyakan daripada kita, pakaian yang bersih bermakna tiada kesan kotoran dan berbau segar. Tetapi peluh, bakteria dan kesan makanan yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar terus bertambah apabila ia tidak dibersihkan dengan betul. Hasilnya, ia menyebabkan fabrik tersebut sentiasa berbau hapak, lembap  dan busuk sepenuhnya.

Kebanyakan sabun pencuci biasa hanya menanggalkan kesan kotoran pada permukaan, bukannya sebum dan peluh yang terperangkap. Sebaliknya ia menggunakan wangian yang kuat untuk mengaburi bau busuk, membuatkan punca masalah pakaian berbau tidak dapat diselesaikan. 

Dengan TOP Liquid Odour Buster, satu penyelesaian bau busuk anti-peluh berprestasi tinggi yang direka khas untuk mereka yang mempunyai gaya hidup aktif. Ia membantu menghilangkan bau dan menghalangnya daripada kembali.

Dibangunkan oleh Lion Corporation, Japan, TOP Liquid Odour Buster menembus ke dalam gentian teknikal untuk menanggalkan peluh yang terperangkap dan menyah bau molekul bau busuk, demi memberikan fabrik yang benar-benar bersih dari gentian teras.


Rangkaian produk TOP Liquid Odour Buster berfungsi dalam tiga cara untuk merawat pakaian senaman. Pertama, ia menghilangkan sebum yang terperangkap dan bakteria punca bau busuk yang terkumpul. Kemudian, teknologi Bau Anti-Peluh Berprestasi Tinggi itu meneutral, menyah bau, menghilangkan bau hapak dan peluh, memberikannya 2 kali ganda lebih kesegaran . Hasilnya ialah pakaian yang bersih dan segar walaupun pada pakaian senaman yang dibasahi peluh.

Formulasi baharu yang dipertingkatkan itu berasaskan daripada teknologi bahan pencuci Micro-Clean Tech (MCT) TOP yang memenangi anugerah. Ia ditambah dengan bahan Antibakteria untuk menghalang 99.9% bakteria penyebab bau busuk  serta teknologi wangian Odour Buster baharu yang terdiri daripada Teknologi Penghapus Bau Busuk, Teknologi Meneutralkan Bau Busuk dan Teknologi Penyahbau Busuk. 

Formulasi TOP Liquid Odour Buster yang telah dipertingkatkan itu boleh membuatkan pengguna melupakan basuhan pakaian yang hapak dan busuk. Jadi anda fokus kepada aktiviti lasak dan biar TOP yang menjalankan tugasnya. 

Kaji selidik pengguna produk yang dijalankan oleh TOP ke atas 150 pengguna yang kuat berpeluh dan menggunakan TOP Liquid Odour Buster baharu mendedahkan dapatan yang sangat positif dengan 92% menyukai produk itu. Sementara 91% menyukai bau wangiannya dan 92% bersetuju bahawa ia mampu menghilangkan bau peluh yang kuat. Keupayaan TOP Liquid Odour Buster untuk menghilangkan bau busuk menerima kadar kelulusan sebanyak 91%. Manakala 93% responden mendapati ia berupaya menghilangkan bau peluh daripada pakaian senaman .

“Memandangkan gaya hidup sihat semakin popular di Malaysia, pakaian yang digunakan untuk bersenam kian diterima ramai sebagai pakaian kasual atau bekerja. Jadi, penting bagi pengguna mempunyai penyelesaian untuk menjaga pakaian yang versatile seperti ini,” kata Pengurus Pemasaran (Divisyen Penjagaan Fabrik) Southern Lion Sdn. Bhd., Cik Ling Ai Li.

TOP Detergent merupakan rakan kongsi rasmi penjagaan fabrik perlumbaan Spartan Race Malaysia. Dekatilah rangkaian detergen TOP termasuk TOP Liquid Odour Buster berprestasi tinggi di perlumbaan Spartan Race Malaysia di Iskandar Puteri, Johor. Antara perlumbaan Spartan yang akan dijalankan pada 16 November 2019 kelak ialah perlumbaan Ultra 50km dengan 60 halangan (obstacles), perlumbaan  Beast 21km dengan 30 halangan, perlumbaan Super 13km dengan 25 halangan dan satu perlumbaan 5km eksklusif untuk pekerja Southern Lion.

“TOP adalah penaja rasmi penjagaan fabrik pakaian untuk Spartan Race Malaysia. Selepas menyelesaikan pelbagai halangan, peserta pasti memerlukan detergen yang mampu menghilangkan lumpur, kotoran dan peluh dari pakaian sukan mereka. Kami yakin ia dapat diselesaikan dengan TOP Liquid Odour Buster Berprestasi Tinggi yang diperbaharui. Perlumbaan khas untuk pekerja Southern Lion ini memberi mereka peluang untuk merasa sendiri pengalaman Spartan yang mencabar kemampuan ketahanan, semangat berpasukan dan yang paling penting menguji keberkesanan produk kami. Mereka semua ialah pengguna detergen TOP dan perlumbaan ini akan memberi mereka peluang untuk buktikan yang TOP dapat mengatasi sebarang cabaran yang diberikan,” kata Pengarah Urusan Southern Lion, Encik Tatsuya Horiuchi selepas mengibarkan bendera permulaan untuk peserta perlumbaan Spartan.

TOP Liquid Odour Buster didatangkan dalam pek isian semula 1.8L, botol 2.7kg dan 4.0kg. Ia ditawarkan pada harga RM10.40, RM17.55 dan RM24.05, serta boleh didapati di kedai seluruh negara.

Maklumat lanjut, sila layari laman web http://www.southernlion.com.my, Facebook http://www.facebook.com/TOPdetergentMY atau hubungi talian khidmat pelanggan di 1800-88-0133. 

ENTAH APA YANG MERASUKIKU

Image may contain: one or more people, people standing, ocean, sky, outdoor and water

ENTAH APA YANG MERASUKIKU


Haa... cukup 5 hari lagi genap sebulan aku tinggalkan blog akuainkausiapa ni😂 Entah apa yang merasukiku. Aku sendiri tak ada jawapan kepada persoalan tersebut.

Okay, baru beberapa hari ni laptop aku memang dah bermasalah dari segi keyboard yer. Ini pun aku taip dekat tepon pastu copy paste masuk dalam blog. Nasib lah laptop aku tu touchscreen,  jadinya kalau nak menaip kena tekan screen keyboard. Pelik giler woi😂

Hmmmmmmmm... banyak nya cerita tidak ditulis disini. Kenapa Farahain? kenapa Farahain? Sibuk sangat buat video nyanyi nyanyi letew😜 Yesss, kalau yang tengok instagram aku tu harap telinga tak pekak lagi lah ehk. Hahahaha.

Insyallah, slow slow aku update okay blog ni. Mintak maaf kepada semua kawan kawan blogger aku dah lama tak blogwalking. Terutamanya kepada kawan kawan Jdt Blogger. Berdosa nya rasa ya Tuhan! Hahaha. Ampunin nabila yaaa bondaa arini! 😂

Okay, semoga rasukan ini ditepis . Shhhhhhuhhh.. keluarkan kau dari badan Ain! Hahahhah. Chow.. I nak update selow selow okay.

WHATSAPP DENGAN KAKAK TINI

Image may contain: whatsapp aku ain kau siapa

WHATSAPP DENGAN KAKAK TINI

Untuk yang tidak tahu , Kak Tini ni ialah pembantu dan penjaga kepada 'dedek' (panggilan Kak Tini kepada Risya. Risya  tu The NF Generation ler. Sebelum sebelum ini , Kak Tini pakai tepon biasa je. Kebetulan hari tu dia mintak aku tolong masukkan topup. Sayangnya , dia pakai no indon dan entah macam mana tak boleh berfungsi. Pening jugak aku mencuba dan siap google lagi. Hahaha. Tak menjadik!

Patut ler aku telefon no yang dulu tak masuk. Rupanya kak Tini pakai nombor indonesia. Haa, jenuh jugak aku nak kena masuk kan +6 tu untuk detect whatsapp. Haa, sekarang dah boleh wasap wasap je dengan kakak. Hahaha.

Ternyata wasap ni memang memudahkan kita untuk berkomunikasi kan. Yang kelakarnya , kak Tini mintak video tiktok Dedek! Hahahaha..

Aku pernah tulis tentang kakak Tini , baca sini... yeay akhirnya kakak udah pulang

RUN TO GIVE....YEAY! I'M SO PROUD OF MYSELF!!

run to give

RUN TO GIVE....YEAY! I'M SO PROUD OF MYSELF!!

Berlari di pagi hari ahad! 

Siapa yang sanggup kan? Selalunya pagi pagi ahad berhujung minggu pasti lah beronok ronok rehat dekat rumah. Tapi , tidak pada aku pada 20 Oktober 2019. Aku gagahkan diri untuk join the run. Bukan 100 m yer , bukan jugak 1KM , bukan jugak 3Km malah 5KM. Aku ni pulak jenis memang benci pada run apatah lagi nak masuk run 5km kan. Tahun 2019 ni juga merupakan penglibatan aku yang pertama kali dalam run ni. Mungkin perangai aku setahun sekali je kot join program run. Hahaha.

Bertempat di Ponderosa Golf Country & Club , itulah permulaan lariannya. Aku akui memang aku training well. HAHAHA. 2 minggu sebelum tarikh ni aku pulun joging setiap hari dan seminggu sebelum tu aku workout untuk dapatkan stamina. 
run to give
muka bangga lepas 5km! hahaha
YES! I'M SO PROUD OF MYSELF! (Tak lawak okay bila aku cakap benda ni pada diri aku) Aku memang bangga dengan diri aku sebab aku tahu berlari ialah bukan apa yang aku suka. Aku benci berlari sebab aku gemuk! Tapi , hari itu semua nya ibarat paid off! Aku tak kesah kalau orang nak cakap aku poyo lah baru join satu run je , medal pun tahun ni dapat seketul je. Hahaha. TAPI , THAT MY JOURNEY BITCH! YOU WATCH ME , LET ME DO! I WORK FOR MYSELF NOT YOURS. 

KBYE...ter caps lock pulak! By the way , terima kasih kepada Renaissance Johor Bahru Hotel kerana melaksanakan program sebegini. Semua pelari yang turut serta sangatlah supportive. Aku ingat masa aku dah pancit pada 3KM tu , the runner keep support aku "come on come on". Sedangkan kita semua stranger among us tapi we still keep moving forward.

Konklusinya , hari itu sebenarnya...aku Run to Give...My lemak! Aku sanggup bangun pagi dihujung minggu dan berlari demi membakar lemak. HAAHAHA. 

Thanks again , Renaissance Johor Bahru!

“The annual charity run is a key activity of our company’s TakeCare programme that empowers
associates to live our culture. Through the programme, we encourage our associates to take care of
their physical well-being, while providing them with the opportunity to be part of a community that
respects, shares kindness and contributes to a more compassionate world,” said Regan
Taikitsadaporn, Chief Human Resources Officer, Marriott International Asia Pacific.

This year, Renaissance Johor Bahru Hotel under Marriott Business Council-Malaysia to raise funds
for National Kidney Foundation Malaysia to purchase three dialysis machines in support of
TakeCare programme; the run expects to gather 200 Marriott International associates, affiliates
and athletes.

“Run to Give is the event where Marriott International associates and publics came together in
Johor Bahru as one organization to fund-raise for local communities,” added Gagan Singh, General
Manager of Renaissance Johor Bahru Hotel. “This is the third time we organized the charity run to
immense response; with the support from our associates as well as the publics, we are confident
that Run to Give 2019 will accomplish more than we ever could alone.”

MAKAN NANGKA DEPAN RUMAH

Image may contain: buah nangka

MAKAN NANGKA DEPAN RUMAH

Pada hari sabtu yang lepas , waktu tu aku tengah dok exercise dekat rumah je. Aku workout bukak youtube ,pastu ikut jelah ape yang di suruh. Tengah tergolek , lompat ke atas ke bawah ketepi , kakak Tini bagi salam . Dia tengah dok mengait nangka depan rumah aku tuh haa. Aku cakap lah , "Kak ...kejap ehk.. Ain tengah exercise!" Hahahaha.

Masih lagi exercise tapi dah nak habis dah waktu tu , si kecik The NF Generation pulak bagi salam. Tak tentu arah kak Ain dia ni nak habiskan exercise. Dengan peluh peluh tercunggap cunggap , aku pun keluar. Memang selekeh serabai nak mampus waktu tu ,(ada ke orang exercise masih herlok je?) Hahahaha.

Aku siap bawak air masak lagi pergi ke rumah diorang. Eee , aku kalau tengah berpeluh memang tak selesa nak rapat dekat dekat dengan orang. HAHAHA. Alamak , si kecik Fahrina dan Farisya ni boleh pulak nak rapat dan dekat dengan aku. Hahaha. Siap bisik membisik lagi nak buat surprise.

Tapi yang kelakarnya , Kak Tini yang banyak kopek. Kak Ain ni banyak menyuap ke mulut diorang je. Hahaha. Diorang memang suka betul nangka madu tu. Rezeki kami pokok nangka tu memang berbuah je. 

Padahal memang tak letak baja ke dan jaga pun tak sangat. Tapi , itu lah rezeki Allah tu kita tak tahu kan bentuk nya macam mana. Semoga lebih banyak hasil lah ehk. Aku niat nak kongsi dengan anak-anak jiran yang lain dan kawan-kawan sama. 

Seronok betul sambil kopek , sambil suap menyuap dekat diorang dan sambil berbual.Terima kasih juga kepada Kak Tini sebab selalu tolong tengokkan.

MARRYBROWN BRINGS A FUN-FILLED AMBIENCE TO HOSPITAL SULTAN ISMAIL WITH MB PLAYLAND

MARRYBROWN BRINGS A FUN-FILLED AMBIENCE TO HOSPITAL SULTAN ISMAIL WITH MB PLAYLAND

Marrybrown and Hospital Sultan Ismail join forces to bring joy among children


Johor Bahru, 14 October 2019 – Malaysia’s first and largest homegrown fast-food chain, Marrybrown proudly announced their first collaboration with Hospital Sultan Ismail, Johor Bahru with the  recent opening and handover of MB Playland, a children’s play area fully supported by Marrybrown for Hospital Sultan Ismail.

A collaboration aspired to spread joy among children at the hospital, MB Playland is also an initiative targeted to provide children with fun-filled games that will leave a positive impact on their well-being and, at the same time, generate a positive vibe within the hospital environment.

MB Playland marks a significant start of Marrybrown’s CSR initiative under the umbrella of Marrybrown Charities Association. Stepping up to help create a better future for Malaysians, Marrybrown kick-starts Marrybrown Charities Association with the purpose to provide help and support for underprivileged children, single mothers and senior citizens through various charity events.
(4th from left) Encik Md Taib @ Md Noh bin Abd Samad, Project Director of Marrybrown Charities Association; Dato Lawrence Liew Chairman of Marrybrown Charities Association; Datin Nancy Liew, Managing Director of Marrybrown ; Dr. Khairul Rizal bin Othman, Deputy Director (Medical 1) of Hospital Sultan Ismail; Pn Muliati bt Mustafa, Deputy Director (Management) Hospital Sultan Ismail.

Chairman of Marrybrown Charities Association, Dato’ Lawrence Liew said that they have always been participating in various charity activities since the beginning of their business start-up as he always believed in giving back to the society.  

“We are very proud to collaborate with Hospital Sultan Ismail as we open the first MB Playland here in Johor Bahru. Marrybrown targets to raise a positive thinking and confident child through MB Playland, which serves as an appropriate distraction especially for young patients coming for treatment. There is a need for children to play and enjoy themselves even while waiting for medical treatment, and Hospital Sultan Ismail is proven to have the perfect space to develop a playland in its premise,” said Dato’ Lawrence.

Focusing on elevating the lives of underprivileged children, single mothers and senior citizens, Marrybrown intends to develop the standard of living and quality of life by providing the right education and welfare - contributing to social harmony and peace.

“Helping the needy isn't only about providing donations or money, but to also understand the background they come from and nevertheless still support them in the slightest way possible.

“It has always been our utmost priority to put people first, be it our employees, customers or the community. It is such an honor to collaborate with Hospital Sultan Ismail in working towards empowering the community and we hope that through this partnership, we can extend our support in many other ways,” added Dato’ Lawrence.
(L-R) ; Datin Nancy Liew,Managing Director of Marrybrow; Dr. Khairul Rizal bin Othman, Deputy Director (Medical 1) of Hospital Sultan Ismail; Dato Lawrence Liew, Chairman of Marrybrown Charities Association sharing a moment with the children at MB Playland

After MB Playland, Marrybrown Charities Association will be focusing on fundraising by organising charity events and activities which will involve the public to be part of their CSRs. Additionally, Marrybrown will also be placing their donation box in every outlet where everyone can contribute to the society and make a difference.

Since the opening of its first outlet back in 1981, Marrybrown has grown locally and abroad successfully as Malaysia’s first and largest fast food chain, with more than 500 locations across 16 countries. As a proud Malaysian-born brand, Marrybrown is always committed to giving back to society with various programmes under Marrybrown Charities Association umbrella, focusing on providing for underprivileged children, single mothers and senior citizens.


For more information on Marrybrown, please visit:

Instagram: Marrybrownmy
Youtube: MarrybrownTV

Image may contain: 11 people, including Helmi Julia, Nur Decamellia, Siti Rohaida Yusof, Siti Suziana Mustakim, FarahMerican IsahakMerican, Nur Farahain and Idayu Azman, people smiling, people standing
JDT Blogger 

KOLEJ MENCARI JODOH AKHIRNYA BERTEMU JODOH

kolej mencari jodoh

KOLEJ MENCARI JODOH AKHIRNYA BERTEMU JODOH

Pada 24 ogos haritu , salah seorang dari bff aku selamat mendirikan rumah tangga. Dia ialah Erlyna, seorang yang aku kenal semasa belajar di Kolej Matrikulasi Johor. Sekitar tahun 2009-2010 itulah tahunnya aku kenal dia. Dekat KMJ ni ada nama tagline yang tersendirinya iaitu , "Kolej Mencari Jodoh" . HAHAHA. Mungkin dah ramai yang memang bertemu jodoh dekat sini. Hahaha.

Ternyata , elly ialah satu buktinya. Dia kawen dengan kojeng , lelaki yang dia crush giler masa dekat KMJ dulu. Aku ingat lagi aku selalu teman dia dating , tahu semua tentang dia. Tak habis-habis dulu dia sebut nama kojeng. Aku setia dengar cerita dia. HAHAHA. Betul lah orang kata , "if its meant to be together , then it will be together".
kolej mencari jodoh

kolej mencari jodoh

Aku saksi macam mana Elly suka nak mati dekat Kojeng masa dekat KMJ dulu. Sampailah masa wedding Ecah kot tahun 2017 , Elly cakap mamat ni keep DM dia dekat Instagram. "AMIRUL FIKRI". Aku tanya Elly , siapa dia ni? Hahaha. Baru aku tahu nama betul dia. Sebab dulu kenal nama kojeng je. Hahaha.

Aku sempat mengusik Elly dulu, "jumpa jelah..mana tahuuu kann". Hahaha. OMG! Sedar-sedar menjadi beb. Tenyata kolej mencari jodoh akhirnya bertemu jodoh gais! Siapa sangka kan , Elly punyalah crush teruk couple sehari je masa dekat KMJ last last terus kahwin. Itulah jodoh kan. 

Wedding Ecah ialah wedding yang ketiga dalam geng PCD. Geng PCD kitorang ada lima ketul. Masa wedding Ecah jugak, Elly cakap "siapa agaknya ehk yang last kawen?", Aku jawab "jangan risau Elly aku yang last punya kawen". (Ni kalau betting ni aku dah menang dah ni) HAHAHA gurau je!

Anyway , tahniah Elly dan Kojeng! Aku doakan korang bahagia being in a real relationship! Semoga yang baik-baik aje untuk korang. Elly , terima kasih kerana menjadi bff aku yang the best. Semoga persahabatan kita kekal sampai ke syurga. Kojeng, jaga Elly baik-baik tau.

Doakan aku pulak mendapat jodoh yang terbaik dari Allah okay. :)