"PAGI PETANG SIANG MALAM KAK AIN, KAK AIN DAN KAK AIN"

Image may contain: 2 people, hat and closeup

"PAGI PETANG SIANG MALAM KAK AIN, KAK AIN DAN KAK AIN"


Petang tadi aku menjengah ke KRT kawasan rumah aku ni kerana ada gotong-royong santai-santai untuk program hari sabtu nanti. Aku ni memang dah berjanji dengan bff cilik aku ni. Siapa dia? Anak jiran aku la. Si Asyira tu. Semalam dia bagitahu aku yang dia pulang ke sekolah jam 3 petang , "Kak Ain , tunggu tau sampai Syira balik sekolah lepastu kita pergi sama-sama". Aku ni ia kan je la.

Hamek kau, balik je dari rumah sebatu aku dengar dia berlari, "Assalamualaikum Kak Ain , cepat lah". Aku nak pakai tudung pun tak senang! Sabar je la dengan dia ni. Hahaha. Kitorang pun jalan kaki menuju ke dewan KRT lepastu dah sampai aku pun bersalam-salam le dengan makcik-makcik ni semua. Sampai dekat nenek si Syira,  "pagi petang siang malam sibuk dia tuu dengan kak ain dia". Aku dengar sampai tergelak-gelak. 

Si Syira ni pandai tau dia nak 'cari' aku. Dia tahu aku ni suka on Instagram, dia akan SPAM video call sampai aku angkat. Hahaha. Sebab tu nenek dia sampai cakap pagi petang siang malam kak ain kak ain dan kak ain je!. Dia ler yang selalu teman aku berjoging manja demi menyahut cabaran aku nak kurus ni. Hahaha. Support kak Ain sampai kurus okay! Nanti aku update aku berjoging pusing satu kawasan taman dengan dia ni ehk okay!
Image may contain: one or more people, sunglasses and closeup
yoo,,whatsupzzz
pstt: aku ni sebenarnya tak suka pun budak-budak tapi entah macam mana anak-anak jiran boleh ngam dengan aku.

Vivo is Malaysia’s Most Loved Smartphone Brand

Image result for logo vivo

Vivo is Malaysia’s Most Loved Smartphone Brand


2019 Marks its Fifth Year in the Market


Kuala Lumpur, 20 February 2019 – In a recent article published by trade industry portal Advertising & Marketing, Socialbakers, an analytics agency has ranked Vivo as the most loved smartphone brand by Malaysians with 6,514,169 interactions and 91,069 love reactions on Facebook.

According to analytics agency, the brand has been getting a lot of love because Vivo uses highly visual images for its content and are selling beautiful devices so the visual nature of social media makes it the perfect place to showcase its products and engage Malaysians.

In a statement to A+M, Charles Tidswell, Vice President JAPAC of Socialbakers said the company saw brands getting more love on social media last year than in 2017. According to him, this is a “good sign” as it meant that the brands consumers follow are posting content that are driving the deepest of Facebook’s reactions – love.

“Brands who want to get more ‘love’ from their followers need to make sure they have a clear understanding of their audience and what kind of content resonates with them. Having this information up front will enable the brand to develop content that will engage their audience and provoke interactions,” he said.

Tidswell said that posts that tend to tug on consumers’ heartstrings tend to be those that revolve around meaningful causes, pets, impressive landscapes and freebies. He recommends that marketers experiment to find out what their audience really loves while staying relevant and true to their brand.

Vivo arrived in Malaysia in 2014 and since then has grown in leaps and bounds introducing 40 smartphone models with local celebrities Dato’ Sri Siti Nurhaliza and Janna Nick as their official brand ambassadors.

_________________________

TAK PAYAH DAH BELI ODEN DEKAT LUAR, MASAK DEKAT RUMAH PUN BOLEH..KENYANG SANGAT!

oden


TAK PAYAH DAH BELI ODEN DEKAT LUAR, MASAK DEKAT RUMAH PUN BOLEH..KENYANG SANGAT!

Kadangnya craving seseorang itu dia bukannya nak minta makanan yang mahal-mahal, cukuplah ianya masak seikhlas hati dari orang tersebut. Kisahnya , aku dan Kak Sunah menginap secara tidak dirancang ke rumah Sis Lin. Hajat dihati aku sebenarnya dah lama nak makan oden. Tahu ke oden tu sejenis makanan ape? 

Oden ni sebenarnya makanan Jepun senang cakap macam steamboat je sebenarnya. Cuma kuahnya aje berbeza. Gitu ler seketul Farahain , dia bukannya nak makan makanan yang mahal-mahal pun , Oden je yang dia teringin pada waktu itu. Jadinya , Sis Lin sebagai tuan rumah menunaikan hasrat ku itu. Terima kasih Sis. So , selepas zohor kami pun pergi ke Tesco yang berdekatan untuk membeli bahan-bahan yang perlu ada. Sebenarnya tak susah mana pun buat oden ni. Tinggal rajin tak rajin je nak cucuk dengan lidi bahannya.
oden
Bahan-bahannya

oden
Gembira betul tengok dah siap masak!
Tapi, di rumah Sis kita memang dah buat style steamboat betul. Kuah nya rasa masam-masam kerana ianya kombinasi rasa tomyam dan asam pedas. Tengok je lah bahan-bahan dekat gambar yang aku tepek tu.

Fun fact about me, aku ni memang peminat steamboat yang aku panggil benda cucuk-cucuk. Aku suka betul makan. Bila dapat makan ya ampun, nikmat sungguh!. Terima kasih Sis sudi keluarkan set memasak steamboat itu demi memenuhi hajat tekak seketul Farahain. Hahaha.

Gais, rajin-rajin lah tanya dekat kawan korang “Awak Makan Ape” , pastu kasi tahu orang-orang kampung korang suruh like Facebook Awak Makan Ape dan follow instagram @awakmakanape . Jangan lupa tau!🍽