Kurangkan Saiz XXL Menjadi XS Dengan SlimFast Diet !!


Penyakit fobia pada kegemukan ini seolah olah sudah menjadi "tajuk utama" perbualan harian rakyat Malaysia. Lihat saja di surat khabar , majalah , di internet , rata rata mengatakan Malaysia negara orang gemuk. Fuhh , sedih pun ada , marah pun ada , yelah , siapa yang suka dan bangga bila sentuh bab bab gemuk kan ? "Eh , aku nampak kau sejak dah kerja sini , makin gemuk eh" "Kau ini , asyik makan je , badan dah makin gemuk tu masih tak perasan lagi ke?" . Secara tak langsung , kegemukan ini menyebabkan seseorang itu mula hilang keyakinan dan kebolehan yang ada pada diri sendiri.

Bila isu gemuk ini dituju khas untuk orang Malaysia , perasan tak ramai usahawan usahawan berusaha mengeluarkan produk dan perkhidmatan khusus untuk menghilangkan penyakit fobia gemuk ini pada kita. Bila dah semakin banyak produk atau perkhidmatan di pasaran , kita pasti jadi keliru dan binggung , produk mana yang sesuai dan memberi kesan yang efektif pada tubuh badan kita kan . Dalam kepala otak kita yang bersedia untuk kurus mesti nak cari produk kurus yang berkesan yang mampu memberikan cara kurus dengan cepat , dapat kempiskan perut buncit dan dapat melangsing kan badan kita. 

Dengan perlambakannya produk kurus yang mampu memberikan kesan dengan cepat , kita mesti mahu memilih produk yang terbaik supaya , daripada memakai size XXL atau lebih banyak XX nya mampu mengurangkan jumlah X dan membawa kepada perubahan L , M dan tak mustahil menjadi saiz S. 

Nah , JOM kurangkan saiz XXL anda kepada XS dengan SlimFast Diet. Kenapa SlimFast Diet ? Dalam memilih produk kurus yang berkesan , anda perlulah teliti dari segi kandungan ramuan yang ada dalam produk itu . SlimFast Diet mengandungi Acai Berry dimana ia dapat membuang toksik disamping meningkatkan tahap tenaga ,  Ekstrak Raspberry ia dapat membantu tubuh membakar lemak , mengekalkan kadar metabolisma yang tinggi , Ekstrak Oren ia mengawal selera makan , Fiber Apple yang mampu membuang lemak tidak baik sebelum lemak diserap ke dalam badan. 
Disamping semangat dan azam anda untuk kurus , anda perlu berdisiplin dalam mengawal pemakanan harian anda. Tahukah anda untuk menjadi kurus , kekal ramping , mengekalkan kesihatan yang baik , anda perlu juga melakukan senaman. Ya , ia sememangnya memenatkan . Tapi kepenatan yang anda lalui itu sangat berbaloi jika anda melihat sendiri perubahan pada diri anda. 
Sudah terbukti disini 80%  adalah dari disiplin anda dalam pemakanan , 20 % adalah senaman. Jadi , jangan jadikan alasan anda tak bersenam , anda tak kurus ! Anda boleh kurus , anda perlu disiplin dalam pemakanan harian anda. Jadi , SlimFast Diet membantu anda untuk jadi lebih berdisiplin dalam pemakanan anda. Sebabnya , kesan dari penggunaan produk SlimFast Diet ini , anda akan lebih kerap ke tandas dimana berlakunya proses pembuangan toksin. Tambahan itu juga , anda perlu untuk sentiasa minum 2-3 liter air kosong sehari bagi mempercepatkan proses pembuangan lemak di dalam badan anda.



Yes ! Saya dah turun berat badan . Turun 4 kg. Boleh lihat sendiri hasilnya . Dengan bantuan SlimFast Diet , secara tak langsung dapat mempercepatkan keinginan saya untuk lebih kurus. Tapi , harus diingat , minum SlimFast Diet , jangan lupa bersenam. Jika anda mampu kosisten kan 2 perkara ini saja , anda mampu mendapat berat badan idaman anda. Tak sabar nak turunkan lagi sehingga capai berat ideal. Terima kasih SlimFast Diet.

Disini juga saya nak berkongsi tips senaman yang saya lakukan , nak senam pun kena ada ilmu , tak boleh main hentam saja , nanti penat je yang anda rasa , last last , tension makan dan makan. Boleh lihat video ini. Saya juga selalu masuk ke website Kevin Zahri .Banyak lagi sebenarnya cara senaman yang ringan yang boleh anda lakukan di rumah saja. Jadi , anda masih cari alasan untuk tidak kurus ? Alasan yang terakhir adalah kerana anda sendiri tak betul betul serius untuk kurus.


**********************************************************


Facebook : My Beauty Herbs
My Beauty Herbs (002119891-M)

67- 1, Jalan Mahkota Residence, Bandar Mahkota Cheras,
43200 Cheras Selangor.
Hotline No : +6011 28090446
E-mail : sales@mybeautyherbs.com.my



Giveaway SlimFast Diet dianjurkan oleh mialiana.com dan ditaja sepenuhnya oleh My Beauty Herbs dengan hadiah dan wang tunai bernilai RM 3,600 untuk dimenangi.

"GiveAway Contest Gila Buasir Otak: Artikel Pilihan"


~Mahalnya Segulung Ijazah~

Kalau ditanya senang ke nak genggam segulung ijazah , ada yang kata senang ada yang kata susah . Pada aku ianya merupakan satu benda yang sangat bermakna. Dari permulaan , pertengahan dan pengakhirannya. Kerana aku mengalami detik detik yang aku katakan sangat sedih sehingga sekarang , hanya syukur kepada illahi yang mampu aku ucapkan. Pada aku , segulung ijazah yang aku genggam sangat mahal nilainya tapi mungkin tidak pada sesetengah graduan yang lain.

Permulaan mahalnya ijazah aku dimulakan dengan kisah sedih , seminggu sebelum aku mendaftar sebagai pelajar "bachelor" , nenek (merupakan emak kepada ayah aku) telah meninggal dunia. Ditambah pula dengan perasaan hiba aku yang langsung tak berkenan mendapat tempat pengajian jauh di utara. Perjalanan dari selatan tanah air (Jjohor Bahru , Johor ) ke semenanjung utara ( Sungai Petani , Kedah) membawa satu perasaan sedih dan benci kerana aku dicampak jauh ke utara. Tapi perasaan benci itu bertukar menjadi keinginan untuk merasai hidup sebagai perantau yang akhirnya membawa kepada banyak kisah suka duka sepanjang pengajian aku disana. Ianya memakan masa lebih kurang 2 tahun setengah dimana setengah lagi , aku menjalankan latihan industri di Johor Bahru.

Di pertengahan cerita aku, hari dimana aku sepatutnya pulang ke Johor Bahru untuk cuti semester 2 yang panjang bertukar sedih apabila pagi subuh sebelum aku bertolak, aku mendapat berita sedih dimana atuk (bapa kepada ibu aku) telah meninggal dunia. Nah , sekali lagi perasaan sedih itu datang kembali. Pada ketika itu , aku pulang bersama dengan dua orang kawan aku dan mereka berasa pelik sehingga berkata , "kau dah kenapa alim sangat Ain , siap pakai baju kurung"  Lalu aku menjawab , "atuk aku meninggal, aku kena terus ke Melaka". Pelbagai macam kisah berlaku sepanjang perjalanan cukup sekadar aku katakan pelbagai macam dugaan darinya terjadi kepada kawan aku namun alhamdulilah ,walaupun aku tak sempat melihat wajah arwah atuk aku pada akhir kali, cukup sekadar aku selamat sampai ke Melaka.

Di pengakhiran cerita aku , astagfirullah... Jika pada saat setiap kali aku teringat kronologi cerita itu , pasti bengkak mata aku menangis meratapi dia yang telah tiada. 17 november 2013 , mungkin tarikh itu tarikh yang sangat bermakna pada rakan rakan aku yang menghadiri majlis konvokesyen, tapi tidak pada aku. Tarikh itu, pada saat itu, diri aku secara formalnya telah bergelar graduan ijazah dan secara "official" juga , diriku bergelar anak yatim. Ibu aku telah pergi menghadap ilahi tepat azan zohor. Sedih. Terduduk . Menangis separuh gila . Tak percaya . Meraung raung aku di hospital berkata , "Ain tak percaya, Ain tau ibu kuat." Kakak saudara aku peluk aku dengan kuat berkata, "Ain, ain kena kuat, ain jangan macam gini , kesian dekat ibu.. Dah , jom kita tengok ibu ye". Disaat aku melihat sekujur tubuh yang tidak langsung bernyawa , aku kuatkan hati dan janji aku pada ketika itu , "Ain akan terus kuat macam ibu". Hiba . Sebak. Aku tak sempat nak bersama dengan ibu disaat saat ajalnya kerana aku dalam perjalanan dari rumah pakcik ke hospital. Tapi , aku tak pernah langsung pertikaikan kenapa semuanya ini terjadi. Kenapa aku dipilih ? Kenapa begitu cepat ALLAH ambil dia disaat aku membawa kegembiraan pada dia. Namun, siapa kita nak persoalkan kerja Dia yang Maha Esa. Malam sebelum arwah ibu pergi , dia nangis sambil pandang aku,  "Ibu minta maaf sebab  ibu tak dapat pergi konvo ain" . Ibu pergi sehari sebelum hari aku menerima segulung ijazah iaitu pada 18 november 2013 . Selesai sahaja semuanya , jenazah di bawa dari Melaka ke Johor Bahru , pakcik dan makcik aku memujuk "Ain nak tak konvo ? Mak uda dengan pak uda boleh  temankan sebab mak uda memang kena balik KL malam ini , boleh singgah Shah Alam" , aku dengan tenang menjawab "Ain tak cukup kuat untuk berada disitu" . Oh ,aku memang belajar di UiTM Merbok , Kedah tapi konvo di Shah Alam kerana kampus aku tak menyediakan sidang konvokesyen. Satu lagi , kenapa aku di Melaka kerana pada ketika itu saudara aku melangsungkan hari perkahwinannya. Nah , satu kesyukuran disitu pabila ibu pergi dan adik adiknya berada di samping dia. Sampai di Johor Bahru juga kelihatan penuh sesak sampai ke tanah perkuburan , mereka datang memberikan penghormatan terakhir.

Sebelum detik detik pengakhiran itu , sewaktu di semester 5 , aku hampir hampir untuk "extend" dari mengambil "final exam" . Ibu jatuh sakit tepat pada saat aku tengah dalam mood "study week" sehingga aku sendiri nak balik ke JB. Tapi dihalang oleh ayah dan abang aku. Rupanya , ibu aku berada di ICU pada waktu itu sehinggalah sehari sebelum "first paper" aku bermula. Bukan senang untuk aku hadapi pada ketika itu, housemates aku semuanya pulang , aku keseorangan study , setiap kali nak buka buku, aku menangis , sehinggalah aku bermimpi , ibu berkata, "ain study elok elok tau. Jangan risau. Ibu tak apa apa" .
Personal nota aku sewaktu ibu di ICU , sebenarnya aku langsung tak tau ibu di ICU sampai aku dah habis semester itu dan balik JB , aku baru tau . Kuatnya ibu pada waktu itu.
Dua bulan sebelum 17 november itu ,aku kerap kali terfikir "macam manalah hidup aku kalau ibu dah tak ada? Mesti meroyan macam orang gila " . Aku juga merasakan begitu dalamnya lagu , "Bukan Milik Kita" nyanyian Sitxh Sense . Ianya seakan akan memberi petanda bahawa aku seharusnya membuka hati dan menerima perkhabaran ini dengan redha dan tabah.
Personal "Moment WeChat" aku - 26sep , 2 bulan sebelum ibu pergi
"Menangis tak kala aku mendengar lagu ini". Bukan promosi , tapi kau fahami liriknya , kau hayati video nya.


Adakala ada yang tanya pada aku , "Ain, aku tak tau macam mana kau boleh kuat untuk hadapi semua ini " . Dengan tenang aku akan jawab , "Kau akan kuat bila kau dah hadapinya. Its come naturally. Aku tak kuat. ALLAH yang berikan kekuatan itu". Seminggu lebih semenjak arwah ibu pergi , aku langsung tidak boleh melelapkan mata . Setiap kali aku cuba , aku sering dibayangi dimana aku diberi pilihan , "sama ada untuk terus kuat atau menyalahkan takdir". Aku buka mata , dalam dalam aku serap kata kata aku dalam dalam aku nak kata kata aku serap terus  dalam hati , "aku tak kan give up untuk terus hidup , aku nak jadi kuat macam mana ibu kuat , macam gitu aku kena kuat".

Sebab itu aku katakan , mahalnya segulung ijazah aku. Aku terpaksa kuatkan hati untuk tempuh 3 fasa cerita ini. Kalau ditanya kuatnya aku untuk hadapi semua ini , lagi sekali  jawab aku ini semua kerja ALLAH. Dia yang berikan kekuatan ini. Aku agak emosi , bila mereka yang bergelar pelajar tidak serius dengan tanggungjawab yang mereka tengah hadap itu. Skip kelas , guna duit ke arah benda yang bukan bukan , tak sungguh habiskan pelajaran , tak pasang niat mereka kenapa mereka belajar semua subjek itu.

KAU ! ye kau ! yang baca ini , jika kau tengah belajar , laksanakan tanggungjawab kau sampai habis . Jangan main main . Jangan kecewakan harapan terutama ibu ayah serta keluarga kau. KAU yang mungkin masih ada IBU , janji pada diri kau , kau akan jaga dia sehingga akhir hayatnya. Jangan bagi dia nangis , sebab PELUANG itu cuma SEKALI di dunia. Jangan sia siakannya. KAU yang senasib dengan aku , walaupun kita sudah terlepas peluang itu , kita masih ada peluang . Ingat kah engkau tentang 3 perkara itu ? 3 perkara itu : Sedekah dan amal jariah , Ilmu yang dimaanfaatkan dan yang akhir itu DOA ANAK YANG SOLEH. Makanya , jangan kau dan aku putuskan yang terakhir ini , sentiasa doa untuk dia , bacakan yassin dan khatamkan Al-Quran untuknya dan sentiasa melakukan amal kebaikan . Itu jaminan , Insyallah , bertemu di pintu syurga bersama dia.

Kelip-kelip disangka api,
Kalau api mana puntungnya?,
Hilang ghaib di sangka mati,
Kalau mati mana kuburnya?


AKU? Insyallah , setiap hari aku akan ke Tanah Perkuburan Islam Bukit Alif , Johor Bahru untuk menziarahi ibu aku. Aku tak pedulik orang nak kata aku gila hari hari nampak aku ke kubur . Itu sememangnya dapat menambahkan lagi kekuatan dalam diri ini . Oh , terakhir kali yang mampu aku kata , "Kau tak kan pernah rasa apa yang aku rasa sehingga kau kehilangan orang yang kau sayang , nah , pada saat itu , aku mohon kau turut sama kuat , kuat untuk terima hakikat sebenar". Lagi aku pesan , mungkin pada mereka yang kenal aku selalu nampak aku gelak , ketawa , macam orang tak ada masalah , sebenarnya aku pendam, cukup sekadar aku memilih mereka yang terpilih untuk tau kisah hidup aku , tapi tentang ini , aku nak kau dan kau tau, aku tak rahsia sebab ini kisah realiti sebenar , dan jangan tanya aku kenapa senyum dan ketawa aku dah tak sama macam dulu , jawapannya sudah kau baca.

"AKU ceritakan ini bukan untuk bangga mahalnya "degree'' aku , tapi untuk memberikan peringatan , KAU, AKU , KITA manusia PASTI akan merasai MATI itu"- Nur Farahain- akuainkausiapa.blogspot.com

**BUASIR OTAK , BUAT GIVEAWAY TENTANG ARTIKEL , NAH ! AKU KONGSI KISAH HIDUP AKU .. KALAU BERMINAT NAK BERKONGSI CERITA KAU , KLIK BANNER DI ATAS**

Tengah Belajar Kumpul 20 Sen !






**nampak benda gerak gerak tu? 
hahaha. okay , ain dah mula start kumpul 20 sen.
yela , ramai dah blogger jana pendapatan dengan kumpul 20 sen dulu kan.
ain pun nak cuba.
klik sekali , kasi sampai habis loading.. dapat kumpul 20 sen.. 
MOHON KLIK ! *KOMFOM AWAK AWAK CANTIK & HENSEM.
siapa yang tak daftar meh daftar dekat bawah sini :

.daftar free . klik sini .

JUALAN MURAH ! PRE-LOVED ITEMS


Ain nak letgo pre item .. buat masa ini , semua shawl .. nanti ada lagi yang ain nak let go , dress , baju kurung dan sebagainya .. so , berminat yang ini cepat cepat bagitau ain.

first come , first payment , you own that shawl ~~

ALL ITEMS ~ FREE POSTAGE 



001- RM 10 


002- RM 8


003- RM 10


004- RM 10


005- RM 10


 006- RM 8


007- RM 8

segala pertanyaan boleh PM FACEBOOK 

Segmen Kenali Sirah Rasulullah Saw



Rasulullah Saw ( Nabi Muhammad ) dilahirkan pada hari Isnin 12 Rabiulawal ( 20 April 571 Masihi ) di Makkah. Nama bapa baginda ialah Abdullah Bin Abdul Muthalib manakala ibu baginda bernama Aminah Binti Wahab. Ibu susuan baginda pula bernama Halimatus Saadiah.
Baginda telah dijaga oelh Halimatus Saadiah selama 4 tahun. Semasa di dalam kandungan, bapa baginda telah meninggal dunia. kemudian ibu baginda pula meninggal dunia.
Baginda kemudian dijaga oleh datuknya. Apabila dewasa, baginda digelar Al - Amin kerana sentiasa berkata benar. Baginda kemudian berkahwin dengan Siti Khadijah.
Ketika baginda berusia 40 tahun, baginda sering pergi ke Gua Hira untuk menyendiri daripada kaumnya yang gemar menyembah berhala.
Atas perintah Allah SWT, pada 17 Ramadhan  malaikat Jibrail datang kepada baginda untuk mengajar baginda membaca dengan menyebut " bacalah " namun baginda tidak dapat membacanya. Baginda berasa takut dan segera pulang ke rumah.  
Selepas menyedari baginda merupakan seorang Rasul, akhirnya selama 3 tahun baginda berdakwah secara sembunyi-sembunyi kepada keluarga dan sahabat terdekat. Kemudian, Allah SWT memerintahkan baginda berdakwah secara terang-terangan.
Pelbagai tentangan dihadapi dari kaum Quraisy. Ada yang merancang untuk membunuh baginda. Lalu kemudian Allah SWT telah mememrintahkan baginda berhijrah ke Kota Madinah.
Pada 12 rabiulawal 11 Hijriyah, Rasulullah Saw telah wafat ketika baginda berusia 63 tahun dan dimakamkan di Kota Madinah.
Sabda dan pesan baginda kepada seluruh umat manusia :
“Aku telah meninggalkan kepada kamu dua perkara yang tidak akan kamu sesat selamanya
dan selagi kamu berpegang teguh pada dua perkara itu iaitu : Kitabullah (Al-Quran)
dan Sunnah Rasulullah (Hadis)

Segmen Kenali Sirah Rasulullah ini diilham dan dianjurkan oleh Blogger Nilam  dan disokong oleh Zaza Zehra. Tamat pada 30 Mac 2014. **tekan banner kalau nak join**

Senang ke Susah ehk nak dapat "LIKE"


Ahaaa , persoalan bila nak atau dah pun join contest Like mengelike ni kan .
Itu risiko kalau nak join mana mana contest dekat Facebook.
Rajin kita tag nama kawan kawan kita , ramai lah yang akan LIKE. tapi ada juga yang ignore dan tak tinggalkan like pun.
Bukan itu sahaja , nak mintak LIKE page Facebook pun kadang kadang susah kan.
Persoalan disini , apa yang kita buat kena ada strategi kan .
Macamana ehk nak SENANG dapat LIKE ?
Sebab ain tengah join contest yang memerlukan "LIKE" GAMBAR.
Boleh tak anda yang dah baca ini , sedekahkan LIKE ?
tolonggggg ! hahaha.
Jasa anda amatlah dihargai ! Terima Kasih
tekan "LIKE SINI" :)

BISNES OH BISNES : Crown Guara Honey Cafe


Setiap hari , kita pergi mana mana je mesti dengar "bang , kopi 1. nak yang kaw kaw punya"
Tapi , kita yakin ke kopi yang kita minum tu mengandungi khasiat? 
Sebabnya , apa yang kita minum , apa yang kita makan mesti kena tahu apa khasiatnya kan .
Mai nak ceghita kat ampa semua *tetibe loghat utagha mai dah*
Selain berkhasiat , penting juga untuk mengurangkan kolestrol  dan dapat memberi tenaga.
Dah kalau ampa minum takdak khasiat , lagu mana nak beri tenaga , dah takdak tenaga senanglah nak dapat penyakit kolestrol tinggi .
Jadi , dengan Crown Guara Honey Cofee ini 3 in 1 khasiat dia 
Memberi Tenaga
Mengurangkan Kolestrol
Berkhasiat
Bukti , ramuan dalam kopi ini mengandungi :
Guarana
"Guarana adalah kunci awet muda dan sumber tenaga keremajaan yang utama."
Ia juga menggalakkan metabolisme organ badan dan memperbaiki tisu organ dalaman. Ia sejenis buah yang dapat mencegah arteriosklerosis, menguatkan jantung, berkesan terhadap sakit kepala dan neuralgia."

Red Beet
"Kajian menunjukkan ia meningkatkan pertahanan semulajadi tubuh dalam hati dan memperbaiki sel-sel pertahanan badan. Ia juga mengandungi silika, penting bagi kesihatan kulit, kuku, ligamen, tendon dan tulang."
Ia juga baik untuk jantung , menghidari cacat lahir, mencegah kanser tertentu, mencegah masalah pernafasan, mencegah katarak , mengelakkan strok.



Kalau nak cuba , pi beli sepaket dulu .. chop ! kalau nak pi kedai kopi , ngeteh petang petang , sarapan pagi ke , tanya dulu "bang , ade jual crown guara tak?'
yelah , produk baru kan . tak tanya mana nak tau ade ke tak . 
"kalau ada , bancuh sepaket" , kalau sedap , tambah lagi sepaket ..

Kilang pun dekat pahang , orang orang pantai timur tu , apa tunggu lagi .. 
Cepat jadi mereka yang terawal merasainya !
Berita baik juga pada mereka yang nak buat side income ke part / full time :
Crown Guara Honey Cafe
sedang mencari agen & dropship ..
Jadi, apa tunggu lagi ... Jangan lepaskan peluang berharga ini .

Facebook Page : Vizap Marketing
kalau nak tanya personally , pun boleh juga ..
Facebook : Halim Asmawi

Emas Putih Add Friend !


Aaaaa , terkejut ain bila tengok notification facebook , Emas Putih add friend . Okay , rasa nak jerit ! OMG ! OMG ! Hahaha. Thanks .. Selalu juga tweet dia .. Tak sangka dekat fb , dia sent request . Oh ,  kalau ada apa apa program blog , feel free inform ain ehk ! Ain dah semakin serius ( muka serius ) dengan dunia blogging ni .
oh , dia tengah buat giveaway ! jom join !klik banner tu ~~


Boleh baca juga , ain ada post entri lama .. Dia Retweet tweet kita ..
Check it out ~~~~ BACA SINI


Thanks emas putih

Eksperimen Minyak Wangi !



Dah kenapa siap ade syringe ape kebenda dalam melayu sebut , alat picagari kan ? Aku nk buat eksperimen minyak wangi ! Ahaaa , tak de la .. Ni Tips Jimat bagi yang memang suka perfume .

Sebenarnya picagari tu hanya sebagai alat nak transfer kan ke botol kecik . Aku beli gedabak yang besar punya . Boleh jimat 3-4 tahun . Ahakss .. Sebab aku jenis kalau dah suka satu perfume tu , aku akan terus pakai . Sebab bau perfume tu dah "blend" dengan badan kita . Boleh pakai 3-4 tahun tu kawan aku yang bagitau sebab dia yang eksperimen dulu . Maka , aku di pengaruhi nya . Hahaha.

Cuba bayangkan , 250ml harga dia RM 145 . 25ml bersamaan RM 25 .. Tekan kalkulator , beli 25 ml 10 kali baru dpt 250ml bersamaan RM 250 . Dekat situ je kita dah untung RM 105 . Kan ?
So , ini tips jimat ain sedang eksperimen kan . Hahaha.

Aku pernah buat entri pasal minyak wangi dulu dulu , jom refresh balik .
Aku Perempuan Gile Minyak Wangi

Chop , ada satu perfume ni ain nk introduce .. Yang ini pun ain suka bau dia , terima kasih kawan bagi free ! Selepas pau sempena birthday . Hahaha . Eh , adil lah . Sebab ain buat produk review .
Jom check it out~~~minyak wangi kasturi emas

Minyak Wangi Kasturi Emas

"Bersolatlah dengan berwangi-wangian 70 kali lebih baik dari tidak berwangian"

Ini kerana ia mengikut sunnah Rasulluah , dan setiap kali anda memakainya ,jangan lupa untuk berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W


Haa, minyak wangi kasturi emas ini dapat

  • Menghilangkan darah gemuruh
  • Memberi kekuatan pada roh
  • Menenangkan jiwa dan hati
  • Menghilangkan sejuk tubuh
 

Ain dah cuba , dan baunya memang sedap . Pemberian kawan UiTM. dia ada jual ..
Kalau nak tahu maklumat lanjut , NAK BELI :

First Giveaway by Mrs Bella


Assalamualaikum

klik banner untuk join...

Alhamdullilah akhirnya terlaksana juga giveaway pertama saya iaitu First Giveaway by Mrs Bella. Sebenarnya dah lama nak buat giveaway ni but takde time nak buat maklumlah busy belajar.Hadiahnya simple je syaratnya pun tak banyak. Pemilihan pemenang berdasarkan Random and jangan lupa meriahkan First Giveaway by Mrs Bella

Tag 2 org rakan : naniedean & norminieza
Link profile facebook : TEKAN SINI

Boleh Kasi Tips Tak ?

Okay , cerita macam gini . Macam mana nak dapatkan 1 entri sekurang kurangnya 1000 yang melihat entri itu ?
Sebab ain nak cabar diri untuk dapat kan 1000 viewers 1 entri khas yang bakal ain buat . okey , TAK NAK yang entri pasal tonton online drama , download movie , gosip sana sini , berita sensasi , TAK NAK !

Boleh Kasi Tips Tak ? wahai blogger blogger lagi lagi yang dah  PAKAR lama dalam dunia blogging ni .
Drop your comment okay ! Thanks !

**Nak delete lah giveaway , segmen , contest yang ain dah join sebelum sebelum ni
Chop ! Ain antara 40 blogger yang bertuah ~~ nak tahu ?
TEKAN SINI :)

Saya Ke-7 Dari 40 Blogger Bertuah !


Yeay , cuba nasib dan Alhamdulilah ain berjaya !
Terkejut juga sebab selalunya kalau join giveaway kena scroll sampai bawah cari url blog bertuah ke tak .
tapi kali ini , top 10 . wohoo ... thanks kerana memilih akuainkausiapa.
Nak tau 40 blogger lain yang berjaya tekan 
thanks penaja : Kak Mia Liana & My Beauty Herbs

CONTEST GAMBAR #CANDID BY SHARINA

>>Contest Gambar Candid<<
Suka snap gambar? mari hantar gambar candid korang di Contest Gambar Candid dan ceritakan kenangan anda di dalam gambar..banyak hadiah menanti anda
Gambar Candid Saya :
Ceritanya bermula........
Contoh sahaja : Tengah saya khusyuk tengok hp, tiba2 ada orang snap, tak perasan langsung, boleh pula tersenggih, macam tau2 ja dia snap..haha..luv this picture !!
Penaja Rasmi
Opzzpinky | Se-Shop | Amy Syeera | Raja Farah | Hazrina | Khalil | Mieya | Mama Darwish | Ieya | Liyliz | Paly | Nadia | Hawa | Fadzlun | Saliza | Nazirah


HEADLINE BERITA HARI HARI ~"BUDAK PREKTIKAL MENANGIS KENA BULI"
2013 : ahaaa, Ain lah budak prektikalnya , sedihnya .. dah nak habis prektikal , kena buli dengan Red Galleria Team sampai menangis. haa , tengoklah muka "kak awin tak habis habis ngusik kita sampai nangis , yang lain semua dok gelak kan ain". sampai hati . huwaaaa.... 
***nangis nangis pun tetap RINDU kenangan 5 bulan dengan mereka.***  
 

TIPS : Jimat Duduk Bandar

Okay , ain nak kongsi kan lagi lagi yang duduk dan bekerja dekat bandar . Memang tak boleh nak elak jem , bayar parking kereta , duit breakfast , duit lunch . Entri kali ini , ain nak fokus pada bayar parking kereta . Nowadays , lagi lagi tempat yang dekat bandar memang tak lari lah parking mahal . Ada yang sekali masuk RM 5 , RM 3  dan mungkin ada lagi mahal . Itu tak masuk yang caj ikut jam . Fuhh , sehari je kadang kadang boleh cecah RM 20 kalau lama masa kita parking tu .

Jadi , TIPS kalau dah tau tempat yang kita nak pergi tu parking nya mahal , jangan parking dekat situ . Cari tempat di sekitar yang caj parkingnya lebih murah . Park ! And walk ! Tak salah kan nak jalan kaki dan sekurang kurangnya dapat jimat campur berpeluh sikit . Ahaks !

Yes ! I did that ! Siapa orang JB mesti tau City Square kan . Situ parking kan agak mahal , lepastu pusing punya pusing baru dapat parking .. So , apa yang ain buat , ain park dekat Galleria @ Kotaraya which harga parking jauh lebih murah dan berjalan kaki dan melintas jalan .. Tadaaa , sampai dah ! Okay , ain selalu masuk ada tangga yang boleh tembus Plaza Seni cuma laluan tu agak kotor dan berbau sikit sebab tepi tu tempat pembuangan sampah . Alaa , kejap je bau tu . Jalan kaki pun rasanya sekejap je . Dah sampai .

See , boleh je kita jimat kan duit kita . Tapi kena ikut situasi la kan . Kalau disekitar tempat yang kita nak pergi tu , parking mahal tu yang memang selamat , tak pa lah invest sikit . Ahaks !

GA Mac 2014 by Emas Putih

Social Networking Yang ANDA Akan OPEN Setiap HARI

Majoriti kita kita ini akan online punya lah . paling sekejap pun 10 minit kan. ke paling sekejap 30 minit ? ke lebih dari itu? ahaks! so , saja nak tanya !

Social Network yang mana yang AKAN korang buka setiap hari ?
Ain akan wajib online
*Facebook
*Twitter
*Blog

Facebook 
#cedok , copy paste , cuci mata KATA KATA POSITIF , KATA KATA SEMANGAT .
sebab nak aura aura positif melekat dekat minda ain . oh , masalah , mencarut , maki hamun malas nak layan dan malas nak baca sebab semua tu NEGATIF , ain tak nak serap elemen yang hanya akan buat keladak kotor dalam hati ain.

Add / Follow personal FB : ain8291
Business FB page : ZFApartner

Twitter
#lebih kepada ayat ayat yang ringkas , ain akan favorite dan retweet . mana yang dirasakn TAK PERLU BACA , scroll cecepat dan refresh terus.

Follow Twitter : farahain8291

Blog
#kalau tak buka blog setiap hari , itu bukan Blogger dik nun . hahaha. Kalau cerita pasal retis gosip merapu , malas dah nak baca .kadang kadang baca juga , tapi kurang kurang kan lah .

yang ni tekan je button FOLLOW dekat atas tu yer !

======================================================================
TIPS : add & follow mereka mereka yang selalu update perkara perkara positif , percayalah , jika anda selalu absorb dan baca benda benda yang elok , secara automatik diri anda akan sentiasa positif.

Ain dah buat , ANDA bila lagi ?

-NF-
AkuAinKauSiapa.Blogspot.Com
farahain8291@yahoo.com.my

Luggage & Travel : UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE (USS)

"oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh... bawa aku pergi pacu laju-laju kita lari dari realiti... " -lirik lagu  Bawaku Pergi

okay , its suppose to share on January , where the short vacation been done . ahaks !
pada mereka yang nak sangat pi USS tu , i bet sekarang ni dah banyak dah travel agency yang menyediakan service ke USS . korang hanya perlu sediakan DUIT & PASSPORT ye anak anak sekalian ..
aku pergi ke USS dengan geng geng lelaki penyayang , merangkap geng geng Merbok . dulu ceq mengaji degree dekat kedah , pasai tu ceq kenai depa. hahaha. dorang semangat ayam nak explore SINGAPORE , dan jugak area selatan , JB & KL so, dorang stay dekat Tune Hotel , Johor Bahru . so , vacation yang tak berapa nak vacation ni , aku consider dia sebagai yang tak berapa vacation , yelah , aku duduk JB , jemu haih hari hari ngadap singapura tu . nak masuk singapore pun malas malas . dulu dulu kala masa ada keluarga angkat dekat sana , setiap minggu lah juga turun sana . sekarang ini dah sangat dan setahun sekali pon belum tentu mungkin bertahun tahun baru nak masuk .hahaha.
kalau pergi under travel agency , korang just bayar tiket dan naik bus ke sana. bagi aku , bagus jugak lah .senang , tak yah nak fikir dah transport nak masuk ke sana. so , this trip ni juga merupakan first time aku masuk sana naik bus and as pejalan kaki . gelabah ayam jugak lah ! biasa naik kereta. ahahaha. nak cerita lebih pun , aku rasa "LET THE PICTURE TELLS EVERYTHING" 


**jenuh nak dapat angle baik , globe nie berputar non stop.hahaha.

pintu masuk 


the journey begin.....



okay , transformer memang best ! kitorang masuk sampai dua kali 



roller coaster ni tak boleh main . *sedih.katanya ada orang mati . tak tau lah betul ke tak.

okay , masuk dalam ini memang gila best ! trust me! ibu ibu mengandung , tak digalakkan.hahaha.




madagascar , naik boat dia memang tak rasa seram haih.. dia santai & rileks je.


kalau ada anak anak tu sesuai lah masuk sini lama lama , tapi best masuk show time dia best.


kalau yang minat sesame street  tu, boleh lah borong souvenir , aku tak minat tapi aku belikan souvenir dekat anak jiran. hahaha



okay , show ini siapa gamble nak duduk depan depan komfom basah ,hahaha. kitorang duduk paling belakang.. tapi best last last , dapat bergambar dengan pelakon pelakon dia 

kalau korag miss out apa yang nak dibeli , before keluar boleh lah singgah store ni . aku sempat beli t-shirt and some souvenir sikit.

======================================
TIPS :
* Bawa lah air mineral ke , 100 plus ke , sebab cuaca kat sana panas , dan korang nak berjalan jalan kan perlukan tenaga so bawa air.
*Bawa makanan juga macam roti ke , jajan ke sebab banyak yang non halal food , ada jugak yang halal.
*Bawa baju spare , in case tak selesa berpeluh peluh , dan terkena tempias basah dekat show time yang korang akan tengok nanti .
*Ambil map masa dekat main entrance tu , sebab dengan map tu , korang boleh tau mana tempat nak discover.
*Jadi perancang yang terbaik sebab kalau pandai timing , korang akan enjoy semua tempat . sebab setiap tempat tu , it depends on how que time dia . kalau ramai , terpaksa lah beratur panjang. 
*Kalau malas nak que , beratur panjang panjang , boleh lah beli express ticket . *yang ini aku tak tau nak beli macam mana. dengan ada ni , korang tak perlu tunggu.
*Setiap tempat yang korang pergi , akan ada store contoh , pergi Transformer , lepas korang enjoy roller coster dia dengan pakai cermin 3D , habis tu akan masuk ke store yang jual pelbagal barang barang  Transformer. 
*Cukup tidur dan kumpul tenaga ! sebab aku tak cukup tidur ,nasib naik bus ..balik tu dari Singapore sampai masuk JB , checkpoint tu je kena bangun kejap ..aku tertidur. hahaha. penat weyh.