BARU TERASA 'SAKITNYA' BILA INTERNET SENDU...

Image may contain: Nur Farahain, sitting, tree and outdoor

BARU TERASA 'SAKITNYA' BILA INTERNET SENDU...

Assalamualaikum dan hai kepada semua. Ya ampun , hampir 5hari juga hidup ku terasa sendu yang amat dasyat. Nak tahu apa dia? Bila internet sendu. Boleh dikatakan aku ni bersyukur lah sebab jarang nak merasa internet kena sekat. Yelah dekat rumah ada Unifi , lepastu aku jarang pakai mobile data , aku terus pakai broadband yang internet dia lagi laju lah kalau nak dibandingkan dengan mobile data.

Sepanjang 5 hari tu juga lah aku jadi sangat pelokek dan berkira gila dalam menggunakan internet. Hahaha. Sepanjang tu juga lah aku merasa tengok dinding lama-lama , berangan itu ini , berfikir tanpa menggunakan kemudahan google dan waktu tu jugak lah aku baru merasa satu perasaan tu. Perasaan bersyukur! Sebelum ni aku tak pernah rasa sakitnya tiada internet. Haaa , kali ini aku merasa.

Sendu betul rasa hidup woi. Bayangkan aku ni kaki youtube. Hahaha. Jenis memang suka tengok video. Haaaaaa Tergendala semuanya! Uish.kadang-kadang kita perlu jugak kan merasa tiada internet connection.

Okay , ini dah dapat balik semula nikmat tuh.....SILA LAH HARGAI NYA YER FARAHAIN! Hahaha. By the way , sepanjang 5 hari ni lah aku baru faham bila kawan aku cakap "Kau bagi video ape yer , aku tak boleh bukak..internet tak kuat" .

Jadinya, insyallah selepas ini aku akan update blog ini slow-slow okay. Banyak juga story yang ada tapi tidak di tulis disini.

SEDAPNYA ! STRAWBERRY CHEESE CAKE DI WACHA TEA

wacha tea johor bahru

SEDAPNYA ! STRAWBERRY CHEESE CAKE DI WACHA TEA

Assalamualaikum dan hai kepada semua.  Pada 16 November , aku dan beberapa geng JDT Blogger berkesempatan menghadirkan diri ke Grand Opening Wacha Tea di Taman Sutera Utama. Sebenarnya , itu merupakan penyertaan ‘last minit’ aku. Hehehe. Alhamdulilah ,ada rezeki terselit pada hari tersebut. Nak tahu ape dia? Tunggu…

Untuk pengetahuan korang , sebenarnya Wacha Tea ni dah pernah buka di Holiday Villa Johor Bahru , tetapi kawasan situ terlalu kecil dan pada aku tempat yang baru ni lagi best.  Sewaktu pelancaran sebelum ini , aku tak sempat nak merasa Strawberry Cheese Cake ni memandangkan terlalu ramai crowd yang hadir , jadinya semua Cheese Series tidak dapat dihidangkan.
wacha tea johor bahru

Image may contain: 3 people, people smiling, people standing
Memandangkan aku ni memangla hantu strawberry , aku paling tertunggu nak merasa this flavor. Hehehe.  Benar , tepat sekali pilihan aku! Ya ampun , sedap sangat bila dapat teguk . Hahahha.  Tak tahu nak describe rasa yang sedap tu macam mana tapi memang terbaik lah bila disedut. Hahaha.  Rasa cheese tu langsung tidak muak dan kombinasi bersama dengan strawberry sangat lah padu! Kalau datang ke sini , jangan lupa order menu yang ini tau.

By the way , sewaktu grand opening tersebut , terdapat beberapa aktiviti yang dijalankan. Haa, dengan aku sekali terjoin sama. Ternyata ianya membawa rezeki kepada aku dan abang aku. Hahaha. Nak tahu game apa yang disediakan?  Mula-mula game minum boba sebotol besar. Haaa, aku yang tengok ni pun memang rasa tak selera terus. Hahaha.  Berdesup weh yang juara tu minum , rahsia dia ialah dia tak minum apa-apa langsung sebelum pertandingan bermula.

Seterusnya ialah acara ‘sumpit boba’ . Okay , aku sendiri yang bagi nama ni. Game ni kena berpasangan aku pun ajak la abang aku sekali. Aku dah Nampak dah ada rain coat dan dekat rain coat tu siap ada markah. Maksudnya semakin banyak kena dekat tempat tu , makin banyak dapat markah dan yang paling banyak markah ialah dekat kawasan mulut. HAHAHA.  Aku lah yang pakai rain coat nya ,menjadi mangsa disumpit boba manakala abang aku jadi tukang sumpit.
wacha tea johor bahru

wacha tea johor bahru
Aku dah siap pesan dekat abang aku , kau shoot je dekat mulut aku sebab kawasan tu yang dapat banyak markah. Aku memang dah rela gila hahaha. Selama 90 saat aku pasrah je kena shoot dengan boba.  Aku memang rasa geli sangat dengan boba melekat atas tudung pun ada dan ternyata membawa kepada kemenangan kami. Hahaha. Juara beb!

Nak tahu kami menang ape? Dapat staycation dekat hotel yang berdekatan dengan Wacha Tea beserta tajaan selama SETAHUN MINUM BOBA DI WACHA TEA. Kau rasa? Lepas ni memang muka aku lah yang selalu check in dekat sini. Hahaha.  By the way, kalau tak tahu nak minum boba best dekat mana , jom lah datang ke sini. Waze je komfom jumpa!

Wacha Tea 
No. 41 , Jalan Sutera Tanjung 8/3 , 
Taman Sutera Utama 
81300 , Skudai 
Johor



A post shared by akuainkausiapa 🦋 (@sheisfarahain) on

Pembukaan Pusat Beli-Belah Toppen Berlangsung selama 12 Hari dengan Festival #JelesEk


toppen malaysia

Pembukaan Pusat Beli-Belah Toppen Berlangsung selama 12 Hari dengan Festival #JelesEk

Pembukaan pusat beli-belah tersebut dilancarkan dengan pelbagai aktiviti menyeronokkan termasuklah konsert bersama Joe Flizzow dan Joyce Chu


Johor Bahru – IKEA Southeast Asia melancarkan pembukaan besar-besaran Pusat Beli-belah Toppen dengan pertunjukan pratonton yang menarik untuk warga Johor dan kawasan sekelilingnya, di mana ia menyasarkan untuk menjadi hab komuniti terbaharu di Tebrau.
           
Dari 13 November hingga 24 November 2019, Pusat Beli-belah Toppen menjemput para pengunjung bersama keluarga dan rakan-rakan untuk menyertai pelbagai aktiviti menyeronokkan seperti bengkel seni, yoga untuk kanak-kanak, melukis wajah dan ber’zumba’ beramai-ramai. Peluncur papan selaju, parkour serta tarian berkumpulan tempatant akan turut menganjurkan pertunjukan dan pertandingan. Orang ramai juga dijemput berkunjung ke kedai- kedai permainan, makanan, sudut fesyen untuk melihat banyak lagi acara menarik yang bakal dinikmati di Toppen kelak.

toppen malaysia

Festival #JelesEk
Diinspirasikan daripada kempen #JelesEk yang meraikan sifat keperibadian warga Johor yang ikonik, Toppen akan mempersembahkan secara langsung lagu tema #JelesEk pada 16 November 2019, sebagai acara kemuncak festival tersebut. Ia akan menampilkan bintang kelahiran Johor, Joe Flizzow dan Joyce Chu yang telah bekerjasama mencipta video muzik khas untuk Toppen. Lagu tersebut juga digunakan untuk cabaran TikTok #JelesEk. Buat julung kalinya, Toppen serta peneraju utama video pendek mobile ini, mengajak orang ramai untuk menari dan menyanyi (lip-sync) lagu tema tersebut mengikut kreativiti masing-masing. Peserta berpeluang memenangi hadiah-hadiah bernilai RM10,000. Untuk menpergiatkan lagi pertandingan tersebut, Toppen juga telah menyediakan beberapa tempat untuk ber-TikTok untuk para pengunjung. Tambahan lagi, Toppen juga turut dipilih menjadi tuan rumah bagi sambutan tahunan Hari TikTok pada 17 November 2019, yang akan mengumpulkan lebih 80 ‘influencer’ dari serata Malaysia dan Singapura untuk menghasilkan cerita (content) yang kreatif dan menyeronokkan di Toppen. Juga pada 13, 16, 17, 23, dan 24 November 2019, pengunjung diajak untuk menyertai pertandingan mencari harta karun yang dianjurkan oleh TikTok.

toppen malaysia





The Topp
Tarikan utama di Toppen iaitu The Topp memegang peranan penting di festival ini. Dicipta khas untuk selaras dengan kelompok komuniti yang berbeza-beza, The Topp menjanjikan activiti menarik untuk setiap pelawat. Kepada mereka yang sukakan aksi lasak, pergilah ke zon aktif belia di mana terdapat taman luncur, zon parkour dan tembok untuk aktiviti mendaki manakala mereka yang ingin menjamu selera, terdapat banyak pilihan hidangan tempatan atau antarabangsa di sekitar ruangan al fresco. Di laman luar The Topp juga dibina ruang-ruang interaktif termasuklah gelanggang serbaguna, dewan acara, taman atas bumbung, taman rekreasi air kanak-kanak, panggung wayang dengan konsep terbuka yang pertama dan juga arena e-sports untuk anda meluangkan hari bersama teman dan keluarga tersayang.

“Apabila kami mula membayangkan kewujudan Toppen, kami sedar yang ianya tidak boleh menjadi sekadar pusat beli-belah yang sebanding dengan yang lain. Kami mahu mencipta sebuah tempat pertemuan yang memberi impak positif kepada masyarakat setempat”, kata Christian Roejkjaer, Pengarah Urusan IKEA Southeast Asia.

Tambah beliau lagi, “Kami membina Toppen dengan objektif untuk memenuhi keinginan penduduk di sini. Dengan kerjasama pihak berkuasa dan kumpulan komuniti tempatan, kami berusaha sedaya upaya untuk menyerlahkan lagi keunikan Johor. Di Toppen, kami berbangga mempunyai jenama tempatan dan antarabangsa di samping mencipta sebuah hab di mana bakat-bakat dan komuniti kelahiran Johor boleh berkumpul bersama untuk berkongsi minat dan kreativiti masing-masing.”

toppen malaysia

Kemudahan yang Mesra Komuniti
Diterajui oleh IKEA Tebrau, pusat beli-belah berkeluasan 1.25 juta kaki persegi ini menawarkan empat aras untuk anda ‘singgah & riadah’ (retailtainment). Dengan 300 buah premis yang menawarkan dari barangan keperluan rumah seperti Ben’s Independent Grocer (B.I.G.) sehinggalah panggung wayang TGV. Toppen juga telah memperkanalkan lebih 80% jenama baru di Johor seperti The Pantheon, 9 to 9, dan Concept Haus. Pusat membeli-belah terbaru ini juga akan memulakan operasinya di samping 90% penyewanya pada hari yang sama.

Hab terbaharu untuk gaya hidup masa kini ini juga senang dikunjungi melalui kemudahan jalan raya utama, pengangkutan awam dan dilengkapi dengan ruang parkir dua tingkat yang boleh memuatkan lebih 4,600 kenderaan. Toppen diinspirasikan daripada asal usul Scandinavian, yang memaparkan rekaan yang luas dan kemas dengan limpahan cahaya semula jadi dan kehijauan alam, menjadikannya destinasi pilihan untuk dikunjungi.

Joakim Hogsander, Pengurus Besar Pusat Beli-belah Toppen menjelaskan, “Dengan nama seperti Toppen yang bermaksud ‘hebat’ dalam bahasa Sweden ini, membuat kami berazam untuk berusaha sedaya upaya merentasi sempadan dan cabaran. Di samping memahami keinginan masyarakat, kami meraikan setiap pelanggan kami yang unik dengan cara mereka tersendiri. Atas sebab itu juga kami menawarkan perkhidmatan di luar dan dalam talian yang bersesuaian, ringkas dan menepati kehendak setiap pelanggan agar mereka merasai pengalaman membeli-belah yang membuat mereka berasa istimewa dan positif.

toppen malaysia

Pusat Beli-belah Toppen merupakan yang ketiga di Malaysia dan keempat di Asia Tenggara dengan teraju utamanya, IKEA. Mengikuti jejak langkah IKEA dan pusat beli-belah yang lain di rantau ini, Toppen kini bersedia untuk menjadi tempat pertemuan utama bagi mencipta pengalaman yang hebat untuk mereka yang datang berkunjung. Ia menyasarkan untuk menarik lebih 15 juta penduduk tempatan dan pelancong menjelang tahun 2020.