30/366 : DIARY OF THE DAY -30 JAN 2016






Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , bersyukur sangat sebab hari ini genap 30 hari ain kosisten dalam mengupdate entri diary of the day ini . Pergh , dia punya perasaan gembira , speechless uolls . Hahaha . Yelah , ini first time kot aku berani mati kosisten macam gini . Dulu suam suam kuku je , sembang lebih . Hahaha . Okay lah , hari ini pun aku nak minta maaf sebab tak sempat langsung blogwalking dekat blog blog uolls . Dari pagi lagi aku dah super duper schedule pack .  Makanya , kalau ini short entry aku , maafkan ye ! Sebab aku pun terasa penat sangat . Hahaha . Tapi , demi mahu meningkatkan tahap kosisten itu , makanya harus update juga . Jadi hari ini aku nak cerita pasal :



  • Bersenam dekat tempat public
Kadang aku rasa macam malu lah gile dok buat sit up  , burpeess , jumping jacks semua itu lah ditempat public . Tapi , bila difikirkan balik , sebenarnya , bila kita yakin yang kita boleh lakukaknnya , kita langsung tidak menghindarkan diri kita dari kata kata orang disekeliling . Yela , orang bambam buat jumping jack ? Kau rasa ? Mau tak bergegar lelemak ? But , who cares ? Kalau asyik fikir kata kata disekeliling itu makanya , kita jadi macam tak yakin terus pada diri tau . Jadi , untuk korang yang malu malu nak bersenam berworkout , ingat tau , aku yang bambam pun tak malu , inikan korang yang selim melim . Hahaha .


  • Aku sebenarnya suka bercakap !
Kalau orang yang dah lama kenal dengan aku , makanya diorang mesti tak rasa awkward bila jumpa dengan aku . Tapi , lepas arwah ibu meninggal tahun 2013 , bukan mudah untuk kaki aku ini keluar dari rumah dan berjumpa dengan orang . Aku jadi semakin pasif . Kadang aku diam buat hal aku sendiri je tanpa aku berborak dengan orang . Sebab aku macam berada dalam keadaan kemurungan melampau . Sampai lah satu saat , aku mula sedar yang diri aku dah hilang , aku jadi macam "Ain , thats enough of hurting yourself!" . Allah kan bagi kita nikmat hidup ini  , kenapa kena meratapi rasa sedih itu sampai bila bila ? Lama juga aku macam hilang arah . Hahahaha . Tapi , alhamdulilah , Allah pujuk hati aku ini , hilangkan rasa sedih ini . Malah aku bersyukur sangat , yang sekarang aku macam dah petah bercakap bersembang semula .Cuma ianya makan masa jugak lah . Wahahaha . Kau ingat senang mulut dah lama bisu nak suruh bercakap macam joyah jemah ? Hahaha .


Okay , itu je lah kot yang mampu aku update ! Assalamualaikum :)

0 Comments:

Catat Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.