102/366 : 3 Cara Kosisten Kuruskan Badan





Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini dapat juga aku berpuasa . Haa , korang yang belum ganti puasa tu ingat ingat kan ye . Bulan puasa dah nak dekat dah kan . Jadi untuk hari ini , aku nak cerita dengan korang pasal tips untuk naikkan semangat macam aku yang tengah dalam proses menguruskan berat badan yang bambam ini . hahaha.

  • Tengok program extreme weight loss
Okay , sila habiskan masa korang untuk tidak menonton drama drama yang asyik bercinta sahaja . Habiskan masa search dekat youtube cari extreme weight loss program yang dikendalikan oleh chriss powell dengan wife dia tu . Jujurnya , selepas aku tengok satu hari satu episod pun dah cukup bagi semangat pada aku untuk terus move on . Aku jadi lebih bersyukur yang sekurang kurangnya berat aku tak adalah overweight sampai cecah 100 kg . Aku hanya perlu berusaha dan kosisten untuk mencapai ideal weight sahaja . Bila tengok program ini , aku jadi lebih bersemangat untuk lebih mengenali diri sendiri . Dan kebanyakkannya mereka yang berjaya kosisten selama setahun ialah kerana mereka tahu big why mereka . Big why ini ialah sebab yang kuat kenapa mereka kena get this obesity out of the life . 

  • Follow positive qoute
Yang ini aku selalu buat . Boleh dikatakan aku selalu retweet dekat twitter aku motivation dan positive qoute . Secara tak langsung , rasa tidak bersemangat akan kembali lagi lebih kepada bersemangat. Memang orang kata poyolah asyik nak berbual positif je , tapi hakikatnya kita memang kena bawa diri kita kepada sesuatu yang positif . 

  • Cari resepi yang sedap dan senang dimasak 
Aku rasa macam tak relevan yang orang memberi alasan tak tahu masak macam mana sedangkan dah bersepah resepi dekat social media . Tinggal rajin atau pun malas je . Aku perasan juga , orang banyak share dekat facebook tapi nak buat nan hado . Hahahhaa . Setakat share dekat social media tapi tak buat pun buang masa je awak ! . Hehehhee . 



0 Comments:

Catat Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.