109/366 : Nak Cakap Ke Tak Ehk ?




Assalamualaikum dan hai kepada awak awak semua . Alhamdulilah , syukur sangat ALLAH masih berikan kita peluang untuk menikmati kehidupan yang diberikan oleh Nya . Jujurnya , betul lah aku harus akui yang susah sebenarnya menjadi penulis ni . Peh , ayat dia macam dah dapat best seller author tuh . Hahaha . Weh , dah 109 hari aku menulis ini nak menaip je dah rasa susah sangat . Hahaha . Tak apa , it takes a time to learn and menjadi lebih mahir dalam perkara yang baru kita cuba kan .

Jadi untuk hari ini aku nak cakap yang korang pernah rasa perasaan yang "Eh , nak cakap ke tak ehk ? ke nak senyap je ? ke nak cakap?" . Perasaan yang macam tak confident dan tak yakin nak bagitahu ke tidak dekat seseorang . Hahaha . 

Haa , bila aku dah berusia 25tahun ini atau bahasa hipsternya doplolima tahun ni , aku lebih banyak macam fikir dulu sebelum membuat keputusan untuk senyap atau teruskan cakap. Yela , action is louder than you speak . Kan ! Tapi , umur bukan ukuran untuk korang judge maturity seseorang . Tambahan budak budak sekolah sekarang kemain diorang punya teknologi kehadapan berkali ganda dari kita .Malah ada yang jauh lebih matang dari kita yang kononnya makan garam lebih lah . Sebab itu ramai ada darah tinggi . HAHAHA . Peh lawak chia chia chiaa akuu menjadi pulak . Hhahaha.

So , tak kisahlah berapa umur korang sekalipun yang penting sekali apa sekali yang korang nak lontarkan kena fikir dulu contohnya macam nak mencarut ke , hahaha . Kena consider dulu terutama sekali dekat social media . OMG ! Cepat je viral kalau silap langkah .Yes , people make mistake , but we can minimize our mistake by learning from others and start to think first before doing something ! okay !

0 Comments:

Catat Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.