95/366 : Restock Barang Dapur !

 



Assalamualaikum dan hello kepada semua ! Selamat hari isnin semua . Hahaha . First of all , aku nak minta maaf sebab blog aku tengah senget benget , carca marba sebab aku tengh edit . Lagipun , laptop aku dah kembali normal so tadi ada masa sedikit aku baru je deicde template yang macam mana . Insyallah dua tiga hari ni siap lah . Hehehe . Jadi , untuk hari ini aku nak update pasal :


  • Restock barang dapur !
Yeay ! I am so happy girl kalau dapat tengok sayur , buah buahan dan ayam , ikan , telur penuh dekat dapur . Jadi lagi bersemangat aku nak completekan 6 meal aku setiap hari . Yes , nak kurus makan kena kerap cuma makan memang kena jaga portion . Kawal portion itu . Bukan itu sahaja , sebagai manusia yang bambam , adalah wajib untuk korang kurangkan pengambilan makanan berasaskan Carb ! I repeat less carb more result ! Ceh ! Sebenarnya cakap dekat diri sendiri . Hehehe .okay , tips untuk restock barang dapur ialah buat list apa yang nak dibeli serta apa resepi yang kau nak masak . Janganlah syok sendiri beli last last rosak nanti . Bukan itu sahaja , korang juga kena rajin comparekan harga so that weekly budgeting kau tak ada lah over budget sangat . Rajin rajin lah singgah ke beberapa tempat . Macam aku , ada stok yang beli dekat Giant , ada yang dekat Mydin , dan ada yang dekat pasar . So , dalam hal ini mestilah kena bijak berbelanja ye !


  • Sakit leher dan perut !
Haa , ini yang aku alami pada hari ini . Hahaha . Sakit perut tuh sebab effect buat cardio semalam . Yang mana fokus banyak pada core iaitu abs . Makanya memang kalau nak gelak kena sopan sopan je lah . Hahaha . Semoga perut aku makin kecil dan lelemak makin terhakis jauh dari menjadi parasit dalam badan aku ni ye . Hahhaa . Tentang sakit leher pulak semalam aku terlampau penat . Main belasah tidur je sedar sedar dah subuh . Sekali baru nak bangun haaa , terasa sakit kau leher ni . Nak menoleh ke kiri dan kanan pun susah .hahahha . Insyallah , esok baiklah rasa sengal sengal itu .hehheehe .


Cukup untuk hari ini. Assalamualaikum :)

0 Comments:

Catat Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.