97/366 : Sayur Colurful & Aiskrim Sihat



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hari ini rasa macam kejap nya dah bulan april . Soalan untuk orang perempuan , uolls dah ganti puasa ? Well , bulan ramadhan dah tak lama dah kan . Makanya , kena lah kita start ganti dari sekarang . Ini jugsk peringatan untuk diri aku sendiri . Hahaha . Jadi , untuk Diary of the day pada hari ini ialah :


  • Makan Sayur Yang Colourful !
Memandangkan aku ini memang jenis tak ada masalah dengan sayur sayuran ,tapi tak semua jenis lah aku suka . So , nak kuruskan kenalah banyak melantak sayur dalam portion meal aku . Normally aku banyak makan sayur time lunch dan dinner . Sesekali breakfast je aku cari sayur . Untuk dapat abs yang awesome , pun kenalah belajar belajar makan sayur . Hehehe . So , from now on kena lah decide sayur mana yang korang suak dan habiskan tau . Aku geram betul normally kalau lunch kan kedai makan banyak jual lauk lauk nasi campur tapi bab sayur memang fail . Sedikit sangat pilihannya dan biasanya orang masak sayur sumpah tak sedap dan masin . Hahahhaa . Well , semenjak aku dalam misi menguruskan badan ini aku macam alergik sedikit dengan 4 rasa ni , Berminyak , Bergula , Berlemak dan rasa Masin ! . Kalau rasa empat empat ini tekak aku macam loya . Hahahaha . So , back to topik maka sayur yang colourful maksudnya cari pelbagai warna untuk sayur sayur itu . Contohnya , sayur kobis putih , carrot , lettuce . Kan cantik tu bila gabungkan dan secara tak langsung makin berselera nak makan . Bila aku dah mula colourul kan plate aku ini , aku jadi bersemangat nak makan sayur . So , korang pun make sure colour your plate .



  • Aiskrim Sihat Sebagai Snek !
Fuh , dengan cuaca yang tengah panas dekat Malysia ni sangatlah sesuai untuk makan benda benda yang sejuk kan . Jadi , untuk snek petang aku untuk minggu ini aku buat asikrim sihat . Hehehe . Aku pernah cerita dalam blog aku . Yang ini  . Cuma untuk kali ini , aku letak chocolate chips . Fuhh , sedap sangat . Less sweet ! Try lah , jangan pemalas sangat semua nak beli dan mintak orang buat kan je ye . Hahaha . Lagipun combination yogurt dan fresh milk fuh super awesome . Ala , buat jelah lagi rasa puas hati dari pergi 7 eleven dan beli . HAAHAHHAA . 

aku buat dalm acuan yang macam gini je *gambar google*





0 Comments:

Catat Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.