98/366 : Exercise Ikut Ejaan Nama Sendiri




Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , tadi petang hujan juga dekat Johor Bahru ini memandangkan pagi sampai ke tengah hari sangatlah teramat panas . Sampai pening kepala aku jadinya . Hahaha . Terima Kasih ALLAH Kau kurniakan rahmat mu hujan kepada kami semua . Aku jadi agak tersentuh hati bila orang mengeluh bila hujan turun . Sedangkan hujan itu kan pemberian rahmat daripada ALLAH kepada hamba hambanya . Sejuk sedikit bila hujan turun . Alhamdulilah . Jadi , untuk hari ini aku nak cerita tentang :

  • Exercise Ikut Ejaan Nama Sendiri
Memandangkan hari ini aku off workout sebab aku ganti puasa , hehehe . So hari rest day lah dari sebarang aktiviti membakar lelemak parasit . Untuk proses menguruskan berat badan aku ini aku banyak pelbagaikan aktiviti cardio aku . Yelah , kalau buat yang sama je mesti badan jadi biasa je tak ada perubahan . So ,beberapa hari lepas , aku mencuba lah exercise ini dengan mengeja nama sendiri . Bayangkan nama aku NUR FARAHAIN . Fuh , kalau nama ayah aku pengsan dua hari aku terus. Hahaha . Ingat , buat ikut urutan ejaan tau . Macam ada pengulangan A ke , korang kena ikut urutan . Sebelum itu , warm up jangan lupa tau ! . Warm up itu sangat penting dan dah habis exercise cool down pun kena buat juga . Jangan miss out dua perkara ini untuk mengelakkan sebarang injured. Bukan itu sahaja , kalau keadaan fizikal kau dan kau ada masalh kesihatan yang terlampau dasyat jangan mulakan aktiviti yang extreme dahulu . Cubalah jalan dekat taman selama 20 minit dulu ke ,  naik turun tangga so that badan korang biasa . Tapi , pada korang yang dah bosan dengan treadmill itu bolehlah mencuba exercise ikut ejaan nama sendiri . So ,yang nama 3 4 gerabak tuh selamat berjuang . hahahhaa . 

Cukuplah entri untuk hari ini . Aku ada benda nak buat . Assalamualaikum :)



0 Comments:

Catat Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.