99/366 : Bila Orang Tegur Kau Dah Kurus!

 


Assalamualaikum dan hello kepada semua . Alhamdulilah , hari ini genap 99 hari ain kosisten mengupdate diary of the day hari hari . Ya ALLAH , tahun 2016 merupakan tahun yang ain berazam untuk kosisten update blog dan diary of the day ini merupakan satu cara untuk ain keep kosisten update setiap . Memandangkan tahun 2016 ini harinya 366 hari , makanya tak salah untuk ain memulakan sesuatu yang baru dan buatnya sampai selesai 31 disember 2016 . Insyallah . Jadi , untuk hari ini , aku nak cerita tentang :

  • Bila orang tegur kau dah kurus !
Hari ini dan hari rabu lepas , kawan kawan yang selalu workout bersama dengan aku tegur yang aku dah nampak kurus . Kurus itu tak lah sampai dapat size S dah . Mengarut gila cepat sangat dah kurus kerempeng . Hahahaha , Alhamdulilah , itu satu perkara yang positif untuk diri aku . Tolong jangan tanya berat badan aku berapa . Sebab coach aku pesan jangan ukur tahap kejayaan kita dengan melihat jumlah berat badan kita dekat penimbang tuh . Banyak lagi kejayaan kejayaan kecil yang mampu kita kejar dan capai . Contohnya ,muat pakai baju yang dulu dulu , saiz seluar dah mengecil , ukuran badan dah semakin kecil . Itu lah sebenarnya kejayaan yang harus kita kejar dalam proses menguruskan badan . Jangan suka suka sangat nak menimbang je , nanti stress lepastu tak take action langsung . Lepastu salahkan itu ini padahal diri sendiri nak suapkan makanan masuk mulut . hahahha . So , stop wishing ! start doing it ! . Insyallah aku nak sangat target raya nanti aku dah boleh pakai size S . Itu aim yang aku tengah kejar . Korang doakan aku boleh kurus ye . Jangan risau , hari hari akan datang , mana mana tips yang aku boleh share , aku akan share dekat korang . 



  • Esok jadi pengapit !
Fuyoo , nervous woi mengalahkan pengantin pula kan . Betullah kata kawan aku , over lah kau ni ain . hahahaha. Boleh baca entri entri aku yang ini . Over kan !. Hahaha . 



Okay , cukup untuk hari ini . Aku sangat penat pada hari ini . Assalamualaikum

0 Comments:

Catat Ulasan

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.